A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpáros szakcikkek

Hol készülnek a kerékpárok?
Hol készülnek a kerékpárok?
2024. 06. 18. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
Ebben a cikkben a kerékpárgyártás világát tárjuk fel, átfogóan megvizsgálva a globális gyártást, majd egy-két márkákat külön is átvilágítunk. Fenntartható jövőnk kulcsfontosságú része a kerékpárgyártás környezeti terhelésének „rendbe tétele”. Régen a kerékpárokat lokálisan, kis- vagy nagyüzemi módon gyártották, jellemzően acél alapanyagból. Az alkatrészek ugyancsak a tágabb értelemben vett régióból származtak. A globalizációnak köszönhetően mára a kerékpár előállítása gyökeresen átalakult. Akkor hát lássuk, hol és hogyan készülnek a ma kapható gépcsodák!
SPD vagy SPD-SL, esetleg Look? Melyik kinek való, mi a különbség?
SPD vagy SPD-SL, esetleg Look? Melyik kinek való, mi a különbség?
2023. 10. 30. 15:30:44 Németh Balázs, Ardó Tamás

Eldöntötted, hogy kipróbálod a „bekattintós” patentpedált, de melyik a jó választás? A süllyesztett stoplis, könnyed gyaloglást biztosító SPD, vagy az országútisok és a versenyzők által előszeretettel használt SPD-SL vagy Look rendszer? A jelenleg SPD-t használónak érdemes az országúti rendszer felé kacsintgatni? Cikkünk ezekkel a kérdésekkel foglalkozik, elmagyarázzuk a fő különbségeket, előnyöket és hátrányokat, majd tisztázzuk, hogy az adott rendszeren belül milyen opciók állnak rendelkezésre.

SRAM RED AXS 2024 bemutató
SRAM RED AXS 2024 bemutató
2024. 05. 15. 08:54:20 Németh Balázs, Ardó Tamás
Az idei Giro d’Italia körversennyel egyidőben mutatja be a SRAM a RED AXS legújabb generációját. Az amerikai márka országúti zászlóshajója továbbra is 12 fokozatos vezeték nélküli elektronikus váltórendszert alkalmaz, újdonság az ergonómiai szempontból áttervezett fékváltókar, illetve a szett jelentős tömegcsökkentése. Lehetőségünk nyílt a világpremier előtt megszerezni a komplett RED AXS pakkot, amit gyorsan meg is mutatnánk…
10 kerékkel kapcsolatos hibalehetőség
10 kerékkel kapcsolatos hibalehetőség
2024. 05. 07. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
A kerékpárkerék egy mérnöki csoda. Súlya néhány kiló, de több, mint százat képes sok-sok ezer kilométeren át görgetni. Stabil a kanyarokban, aerodinamikus, csapágyain finoman gördül. Egyúttal időtálló, kevés karbantartást igényel, és ha szükség van rá, javítható. A pneumatikus gumi is színtiszta mágia: drámaian csökkenti a gördülési ellenállást, hasonlóképp fokozza a kényelmet és a tapadást. Ha mentél már tömörgumis BuBi-val, zsigerből tudod, mennyit számít a levegős szövetgumi!
Melyik a legjobb ebike motor? Mik a különbségek, vásárláskor mire kell figyelni?
Melyik a legjobb ebike motor? Mik a különbségek, vásárláskor mire kell figyelni?
2024. 04. 30. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
Sokat fejlődött a kerékpártechnika az utóbbi évtizedben. A mai MTB-k kerékfelfüggesztése, vázgeometriája, irányítása ezerszer jobban működik, mint 10-15 évvel ezelőtt, és az országúti bicajok is jobban lassíthatók hidraulikus tárcsafékekkel, mint a korábbi felnifékkel. Ez mind csudajó, de a végső cél mégiscsak a mobilitás új platformra helyezése, aminek kulcsa az elektromotor kerékpárba integrálása.
Optimális guminyomás: milyen keményre kell pumpálni?
Optimális guminyomás: milyen keményre kell pumpálni?
2024. 04. 15. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
10-15 évvel ezelőtt mindenki úgy gondolta – beleértve a gyártók szakembereit és kerékpáros médiát – hogy minél nagyobb a gumikülsőben lévő nyomás, annál kisebb a gördülési ellenállás, ergo annál gyorsabban halad a kerékpáros. Kár, hogy fizikusokat nem kérdeztek meg, mert legtöbbjük azonnal kiszúrta volna a tévedést…
Vázgeometria és menettulajdonságok
Vázgeometria és menettulajdonságok
2024. 04. 09. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
Mit lehet megtudni a gyártók által megadott vázgeometria-adatokból? Meg lehet határozni egy kerékpár menettulajdonságait a szokványos táblázatból? Mire kell figyelni, és melyik adat mely tulajdonságra van hatással? Cikkünk ezeket a kérdéseket járja körbe, hogy a legközelebbi vásárláskor tudd, hogy a vázgeometria-táblázat böngészésekor mit kell szem előtt tartani.
Túl hosszú a hajtókar?
Túl hosszú a hajtókar?
2024. 03. 25. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás

A hajtókar-hossz felnőtt kerékpárokon tradicionálisan 170-175mm. Miért pont ennyi? Jó kérdés, hiszen ez a variáció távolról sem elég nagy a lábhossz-különbségek kompenzálására, azaz nem sok értelme van. Azonban az utóbbi néhány évben egyre több kerékpár és alkatrészgyártó kínál a szokásosnál rövidebb karokat, és nem csak az incifinci vázméretekhez. Cikkünk körbejárja a hajtókarhossz körüli kérdéseket, választ ad arra, hogy érdemes-e rövidebben gondolkodni.

Új kerékpárkategóriák a piacon
Új kerékpárkategóriák a piacon
2024. 02. 22. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
A kerékpárok felhasználás és technikai színvonal alapján kerülnek meghatározott kategóriákba. Van elsődleges besorolás, utána azon belül egy újabb felosztás. Elsődleges az MTB, országúti, trekking, BMX, E-bike, gyermek… a „montik” esetében másodlagos kategória a cross country, a trail, az enduro és így tovább. Az új elsődleges csoport megjelenése igen ritka. Ilyen volt a BMX az 1970-es években, majd a 90-es évek elején az MTB, végül az elektromos hajtás úgy egy évtizeddel ezelőtt. Ezzel szemben a másodlagos kategóriafelosztás a kerékpározási szokások alakulásának és a technikafejlődésnek köszönhetően folyamatos változásban van…
Di2 Synchro Shift konfigurálás, személyre szabás
Di2 Synchro Shift konfigurálás, személyre szabás
2024. 01. 18. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
A Bikepro Di2-cikksorozat a Shimano elektronikus váltórendszer megannyi aspektusával foglalkozik. A jelen írás egy specifikus funkcióra, a Synchro Shift váltástámogatásra fókuszál. A Synchro Shift lehetővé teszi a két váltó összehangolt és automatikus működését, így az áttételi fokozatok kapcsolása a lánckerekek közt lineáris sorrendben is történhet.
Di2 szatellit kapcsolók felszerelése
Di2 szatellit kapcsolók felszerelése
2024. 01. 10. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás
A Shimano Di2 rendszer egyik ütőkártyája a modularitás. A rendszer a kerékpáros igényeinek szerint bővíthető, például vezeték nélküli D-Fly kapcsolattal vagy a jelen írásban szereplő kiegészítő váltókapcsolókkal. Mikor lehet szükség a félváltókaron túl egyéb kapcsolókra? Elsődlegesen triatlon és időfutam (TT) kerékpárokon, ezen felül a kormány tetszőleges szakaszára rögzített váltókapcsolók a fékkarfogástól távoleső kezelést teszik kényelmesebbé.
Egy alkatrész, amely a látszatnál fontosabb – stucni avagy kormányszár
Egy alkatrész, amely a látszatnál fontosabb – stucni avagy kormányszár
2023. 12. 18. 00:00:00 Németh Balázs, Ardó Tamás

Hivatalos néven kormányszár, de a legtöbben stucninak nevezik, az alkatrész, ami a kerékpárvázat (-villát) a kormánnyal összeköti. Feladata kettős: stabilan tartani a kormányt, illetve megfelelő helyzetbe hozni a kormányfogást. A testalkatot figyelembe véve a stucni a megfelelő hosszúsággal és dőlésszöggel rendelkezik, így a stucni a fentiek mellett szerepet kap a kényelem biztosításában és a kerékpár irányításában. Végezetül a megbízhatóság is elsőrendű, hiszen egy esetleges törés egész biztosan csúnya bukáshoz vezet! 

Árukereső.hu Árukereső.hu