Kerékpáros szakcikkek
Silca StripChip wax lánckenés - mélytisztítás, zsírtalanítás nélkül
Mindeddig a wax alapú lánckenés legnagyobb hátulütője a lánc szükségszerű komplett zsírtalanítása volt. Ezennel bejelenthetjük, hogy a korábbi waxolással foglalkozó cikkünkben szereplő waxolási metódus – a Silca márka termékeit használva, és a módszerét alkalmazva - jelentősen leegyszerűsödött. Igen, örülünk, hogy korábbi írásunk ilyen hamar felülvizsgálatra szorult, hiszen ez még több bicajos számára nyit utat a praktikus láncwaxolás irányába. Akkor vágjunk is bele, hogy a tudomány mit főzött ki – a szó szoros értelmében!
Az új SRAM Red XPLR AXS GRAVEL váltószett - 13 sebességes és UDH-specifikus
A SRAM Red AXS országúti alkatrész-szett a napokban újabb modellfrissítésen ment keresztül. Az új Red XPLR AXS elsősorban gravel felhasználásra készül. Az egyik meghatározó fejlesztés a 13 fokozatra való áttérés 10-46T lánckeréksorral, amely a 10-24T között lényegében országúti áttételezést biztosít, azaz nincsenek nagy ugrások a fokozatok közt, a teljes tartomány mégis 460%. A jó hír, hogy már webáruházunkban is kapható.
Waxolt láncok titkos világa, avagy a láncolajozás legjobb alternatívája
A lánckarbantartáshoz a láncolaj az elterjedt kenőanyag. Akár speciális „bicajos” összetétel, akár sima műszerolaj, a legtöbben így tartják karban a láncot. És ahogy azt minden kerékpáros megtapasztalta, ez a módszer a kosz melegágya: a lánc hamar szutykos lesz, majd mindent összeken. Jó hír, hogy létezik más út. Cikkünk az egyre terjedő waxos lánckenés módszert mutatja be, amely a fenti problémákat azonnal orvosolja, számos további előnnyel jár, azonban teljesen más munkarendet követel.
Milyen bowdent vegyek? Csere, kompatibilitás, vásárlási tippek
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy forintról forintra a bowdenrendszer lecserélése javít a legtöbbet a kerékpár működésén. Szerviztapasztalatból tudjuk, hogy 10 bicajból legalább 6 esetében lenne mit tenni, a többinél pedig csak idő kérdése, hogy mikor lesz esedékes a csere. Mostani írásunk a bowdenszálak, -házak (vezetékek) és az adott rendszerhez megfelelő kupakok kiválasztásában próbál segítséget nyújtani. A konkrét szereléshez pedig ajánljuk ingyenes “Csináld magad!” sorozatunkat, ahol a feladathoz minden segítséget megkapsz.
Mibe pakoljam? Váztáskába, hátizsákba, zsebbe?
Bármilyen bicajt hajtasz, bármerre vezet az utad, valamennyi felszerelés mindig van nálad. Ha más nem, egy telefon, igazolvány, bankkártya, pumpa, pótbelső és néhány imbuszkulcs. Ezen felül kellhet valami harapnivaló, változékony időjárásban egy széldzseki, karmelegítő, egésznapos túrázáshoz még pár további apróság. Ezek tárolására több bevált módszer kínálkozik: amennyiben kerékpáros ruházat van rajtad, akkor ott a mezzseb, egyesek kisméretű hátizsákot viselnek, megint mások nyeregre/vázra rögzített táskákba pakolnak. Cikkünk az említett lehetőségek előnyeit és hátrányait veszi sorra.
Optimalizálás felsőfokon – Hogyan tervez alkatrészeket az absoluteBLACK?
Mi a BOOST szabvány, és mire kell figyelni kerék és hajtómű vásárláskor?
Motorgumi méretválasztás, az összes méret és szabvány egy helyen
Webáruházunk nemcsak bicajokra, hanem más járművekre, így motorkerékpárokra is kínál gumikülsőket és belsőket. Ezek a legtöbb közkedvelt abroncsméretben és típusban kaphatók: motorra, robogóra, belsőhöz vagy tubeless gumihoz, speciális peres típusok, és így tovább. Az jelen írás a méretmeghatározásában és a kiválasztásban próbál segítséget nyújtani.
Hol készülnek a kerékpárok?
SPD vagy SPD-SL, esetleg Look? Melyik kinek való, mi a különbség?
Eldöntötted, hogy kipróbálod a „bekattintós” patentpedált, de melyik a jó választás? A süllyesztett stoplis, könnyed gyaloglást biztosító SPD, vagy az országútisok és a versenyzők által előszeretettel használt SPD-SL vagy Look rendszer? A jelenleg SPD-t használónak érdemes az országúti rendszer felé kacsintgatni? Cikkünk ezekkel a kérdésekkel foglalkozik, elmagyarázzuk a fő különbségeket, előnyöket és hátrányokat, majd tisztázzuk, hogy az adott rendszeren belül milyen opciók állnak rendelkezésre.