Kerékpáros szakcikkek
10 kerékkel kapcsolatos hibalehetőség
Melyik a legjobb ebike motor? Mik a különbségek, vásárláskor mire kell figyelni?
Optimális guminyomás: milyen keményre kell pumpálni?
Vázgeometria és menettulajdonságok
Túl hosszú a hajtókar?
A hajtókar-hossz felnőtt kerékpárokon tradicionálisan 170-175mm. Miért pont ennyi? Jó kérdés, hiszen ez a variáció távolról sem elég nagy a lábhossz-különbségek kompenzálására, azaz nem sok értelme van. Azonban az utóbbi néhány évben egyre több kerékpár és alkatrészgyártó kínál a szokásosnál rövidebb karokat, és nem csak az incifinci vázméretekhez. Cikkünk körbejárja a hajtókarhossz körüli kérdéseket, választ ad arra, hogy érdemes-e rövidebben gondolkodni.
Új kerékpárkategóriák a piacon
Di2 Synchro Shift konfigurálás, személyre szabás
Di2 szatellit kapcsolók felszerelése
Egy alkatrész, amely a látszatnál fontosabb – stucni avagy kormányszár
Hivatalos néven kormányszár, de a legtöbben stucninak nevezik, az alkatrész, ami a kerékpárvázat (-villát) a kormánnyal összeköti. Feladata kettős: stabilan tartani a kormányt, illetve megfelelő helyzetbe hozni a kormányfogást. A testalkatot figyelembe véve a stucni a megfelelő hosszúsággal és dőlésszöggel rendelkezik, így a stucni a fentiek mellett szerepet kap a kényelem biztosításában és a kerékpár irányításában. Végezetül a megbízhatóság is elsőrendű, hiszen egy esetleges törés egész biztosan csúnya bukáshoz vezet!
10 vitatott technikai újítás a kerékpározásban
Az utóbbi 3 évtizedben a kerékpárok színvonalában dinamikus fejlődés tapasztalható. Az 1800 évek végi “ötletparádét” a 20. század első felében mindössze néhány fontos előrelépés követte, viszont az 1980-as évek végétől számos meghatározó fejlesztést kaptak a kerékpárok. Ezek nélkül ma már el sem tudjuk képzelni a bicajozást. Más újítások csúnyán megbuktak, néhányról viszont a mai napig nem dőlt el, hogy a fenti felosztásból melyikbe sorolható. Cikkünk tíz olyan technológát, illetve trendet mutat be, amelynek jövője jelenleg vitatott.
10 újítás, ami forradalmasította a kerékpározást
Számos olyan technikai fejlesztés született a kerékpáriparban, amely nélkül ma már el sem tudjuk képzelni a bicajozást. A legmeghatározóbbak futótűzként terjedtek, és pillanatok leváltották a korábbi megoldást. Cikkünk tíz technológát, illetve terméket mutat be, ami a fenti definíciót 100%-ban kimeríti.
10 megbukott kerékpártechnikai innováció
A bicajokon bemutatott új technológia elsődleges célja a magasabb teljesítmény, a kényelem, az ergonómia, egyszóval a kerékpározás jobbá tétele. Persze a gyakorlat ezt nem feltétlen igazolja. Számos forradalminak beharangozott újítás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: cikkünk tíz fiaskót mutat be.