Kerékpáros szakcikkek
Optimalizálás felsőfokon – Hogyan tervez alkatrészeket az absoluteBLACK?
Mi a BOOST szabvány, és mire kell figyelni kerék és hajtómű vásárláskor?
Motorgumi méretválasztás, az összes méret és szabvány egy helyen
Webáruházunk nemcsak bicajokra, hanem más járművekre, így motorkerékpárokra is kínál gumikülsőket és belsőket. Ezek a legtöbb közkedvelt abroncsméretben és típusban kaphatók: motorra, robogóra, belsőhöz vagy tubeless gumihoz, speciális peres típusok, és így tovább. Az jelen írás a méretmeghatározásában és a kiválasztásban próbál segítséget nyújtani.
Hol készülnek a kerékpárok?
SPD vagy SPD-SL, esetleg Look? Melyik kinek való, mi a különbség?
Eldöntötted, hogy kipróbálod a „bekattintós” patentpedált, de melyik a jó választás? A süllyesztett stoplis, könnyed gyaloglást biztosító SPD, vagy az országútisok és a versenyzők által előszeretettel használt SPD-SL vagy Look rendszer? A jelenleg SPD-t használónak érdemes az országúti rendszer felé kacsintgatni? Cikkünk ezekkel a kérdésekkel foglalkozik, elmagyarázzuk a fő különbségeket, előnyöket és hátrányokat, majd tisztázzuk, hogy az adott rendszeren belül milyen opciók állnak rendelkezésre.
SRAM RED AXS 2024 bemutató
10 kerékkel kapcsolatos hibalehetőség
Melyik a legjobb ebike motor? Mik a különbségek, vásárláskor mire kell figyelni?
Optimális guminyomás: milyen keményre kell pumpálni?
Vázgeometria és menettulajdonságok
Túl hosszú a hajtókar?
A hajtókar-hossz felnőtt kerékpárokon tradicionálisan 170-175mm. Miért pont ennyi? Jó kérdés, hiszen ez a variáció távolról sem elég nagy a lábhossz-különbségek kompenzálására, azaz nem sok értelme van. Azonban az utóbbi néhány évben egyre több kerékpár és alkatrészgyártó kínál a szokásosnál rövidebb karokat, és nem csak az incifinci vázméretekhez. Cikkünk körbejárja a hajtókarhossz körüli kérdéseket, választ ad arra, hogy érdemes-e rövidebben gondolkodni.