6-7-8-10 colos babakocsi belső, roller belső, kerekesszék belső gumi, tömlő
A 6-10 colos belső gumi elsősorban nem kerékpárokhoz készül, leggyakrabban babakocsin, rolleren, kerekesszéken fordul elő. Mindamellett gyermekeknek készült futóbringán is néha fellelhető. A 6-10”-os kategórián belül többféle kerékméretet találsz, a méretválasztásnál vedd figyelembe a lecserélendő külső gumi paramértereit, nevezetesen az ETRTO számot. Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 8 x 1 1/4 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (32-137), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. A belső gumi típusát az ETRTO szerinti méret alaplán kell kiválasztani, egyeznie kell a külső átmérőjével (ez a fenti példában a 137mm peremátmérő), továbbá a szélességgel (32mm). A fenti kínálatban szerepel 8 x 1 1/4 (32-137) típus, ami a fenti igényre tökéletes lesz. Hasonlóképpen közel két tucat egyéb méretvariáció áll rendelkezésre, tehát bármilyen „kiskerékhez” találsz megfelelő belsőt.
Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.
Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.
A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.