A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

12 colos belső gumi, 203x37-62-es tömlő

Rendezés:

A 12”-os kerékméret általában gyermekkerékpárokon fordul elő, a 2-4 éves korosztály számára készült futóbicikliken és pótkerekes típusokon gyakori. A futóbringa lehetővé teszi, hogy a gyermek minél hamarabb, minél könnyebben, és minél biztosabban megtanuljon egyensúlyozni, és két keréken haladni. A pedálos pótkerekes bicajjal pedig már a valódi hajtásélményt kap a gyermek, ha már jó megy az egyensúlyozás, a pótkerék leszerelhető. A 12”-os kerékméret ritkábban összehajtós kerékpárokon, felnőtt rollereken és terephasználatra tervezett babakocsikon is felbukkan.

A belső gumi kiválasztásnál vedd figyelembe a külső gumi paramértereit, nevezetesen a rajta szereplő ETRTO számot. Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 12 ½ x 2,1” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (54-203), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. Tehát a 12”-os szabvány külső gumi ETRTO száma 203, de ettől eltérő - nem szabványos - 12”-os külső gumik is léteznek. Szerencsére az átmérő különbségek nem nagyok, így a szabványos ETRTO szerinti 203-as belső mindegyikbe jó lesz. A szélesség tekintetében pedig egy bizony határértéken belüli egyezés szükséges, amt a gyártók a belső gumin minden esetben feltüntetnek.

A belső gumi típusának egyeznie kell a külső gumi átmérőjével (ez a fenti példában a 203mm peremátmérő), továbbá a szélességgel (65mm). A fenti kínálatban szerepel 12 1/2 x 1,75-2,25 (47/62-203) belső, ami a fenti igényre tökéletes lesz. Hasonlóképpen közel két tucat egyéb méretvariáció áll rendelkezésre, tehát bármilyen 12”-os „kiskerekű” bicajhoz találsz megfelelő belsőt.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.