A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár Agy, Első Kerékagy és Hátsó Kerékagy

Ebben a kategóriában az összes, általunk forgalmazott első- és hátsó kerékagy megtalálható, fékezési- és tengely rögzítési típustól függetlenül. 
Amennyiben konkrét típusra van szükség, a sok termékre tekintettel ajánljuk, hogy a bal oldalt lévő termékkör és termékcsalád-szűrőket!
Rendezés:
Rendezés:

A kerékagy a kerék „szíve".. Az agyban lévő csapágyazott tengely körül forog az agytest, ezt az abronccsal (más néven felnihez) küllők kötik össze. Az első és hátsó kerék különböző agykialakítást kap, részben az eltérő sarutávolság (és tengelyhossz) miatt, részben mivel a hátsó kerék a hajtáslánc egyik elemét, a lánckeréksort is fogadja.

A kerékagy lehet féktárcsa fogadásra alkalmas (jobb esetben erre optimalizált) vagy kizárólag abroncsfékes kerékpárhoz készült. A tárcsafékes agytípusból két szisztéma létezik: Center Lock és 6-furatos. A CL-rendszer adapterrel fogadhat 6-futatost, de a másik irány nem járható. A Bikepro webshopban mindkét agyszisztémához választhatunk minőségi tárcsát 140-200mm átmérőben, a nagyobb tárcsákhoz pedig konzoladapterek is elérhetők. Vásárláskor a másik nagy „útvesztő” a kerékagy tengelykompatibilitása.

Többféle rendszer van forgalomban: nyíltsarus és átütőtengelyes (Thru axle) rendszer, mindkettő különböző tengelyátmérővel és -hosszal „megspékelve”. A rögzítés módja lehet gyorszár vagy menetes csavar. Az MTB kerékpárok esetében még a Thru axle sem elég információ: tudnunk kell, hogy BOOST rendszerű vagy sem, elől 20mm-es a tengely vagy az elterjedtebb 15mm. Országúti/gravel Thru axle szabvány elől 12mm, így az megint egy eltérő típusú agyat igényel. Egyes kerékagyakhoz átalakítók kaphatók. Azt tanácsoljuk, hogy kerék(agy)vásárlás előtt tájékozódjunk a kerékpárunkban meglévő kerékrögzítés-szabvánnyal kapcsolatban!

Itt érdemes megjegyezni, hogy kerékagyszettet a főbb alkatrészgyártók, a Shimano vagy a Campagnolo kínálnak, emellett speciálisan kerékagyakra szakosodottak, mint a Novatec, a Quando, a Hope és a DT Swiss. Ár tekintetében az egyszerű felépítésű, mindennapi kerékpárokba való kerékagy akár 1500 Ft alatt is beszerezhető a Bikepro webshopban, míg a presztízsmárkák csúcs Thru Axle agyszettjei 100000 Ft felett kaphatók. A modern hátsó kerékagy egyik oldalán kazettatestet találunk, amelyre a hajtáslánchoz tartozó lánckeréksor kerül.

A kompatibilitás itt sem problémamentes. Az általánosan elterjedt Shimano kazettaszabvány mellett forgalomban van és a Campagnolo változata, az elmúlt években pedig megjent a SRAM xD, illetve a Shimano Micro Spline rendszer. Az utóbbiak 11 fognál kisebb számú hátsó lánckerék használatát is lehetővé teszik, ideális párost alkotva a legmodernebb egy első lánctányéros hajtásláncokkal. Így ha a hajtáslánc a Campagnolótól származik, vagy korszerű 1x11 vagy 1x12 fokozatos áttételezést alkalmaz, a kerékagyagy speciális kazettatestet igényel.

A Bikepro kerékpáros webáruházban a felsoroltak közül mindegyik típushoz kapható kerékagy, illetve kazettatest. Végezetül ne felejtsük el az agy furatszámát! A kerékagytesten adott számú furat található a küllők számára, aminek meg kell egyezni az abroncs furatszámával! Persze ma már sokkal inkább elterjedtebbek a komplett „gyári” kerékszettek, amiket ugyancsak az erre a szegmensre szakosodott márkák kínálnak, a legismertebbek a Mavic, a Fulcrum és a DT Swiss, továbbá webshopunkban egyes elemekből előre épített komplett kerékszettek is kaphatók.

A kerékagyakról, a kazettatestekről és azok kompatibilitásáról több Bikepro szakcikk született:

- Kazettatestekről

- Váltórendszerekről

- Láncokról

Árukereső.hu Árukereső.hu