A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Hidraulikus fékkar

Ebben a termékkategóriában a hidraulikus tárcsafékrendszer külön fékkarja található.
Rendezés:
Rendezés:

A hidraulikus fékrendszer a munkahengert tartalmazó féktestből, a dugattyút magába foglaló fékkarból és a fékvezetékből áll. A jelen termékkategória a hidraulikus tárcsafékrendszerek fékkarját tartalmazza.

A kormányra rögzített fékkar lehet egyenes vagy országúti kormányhoz való. Ezek egymás közt nem felcserélhetők. Az egyenes kormányra készült fékkarok rendszerint a fékkartestből kialakított bilinccsel rögzülnek a kormányra. Ezek közt találunk kétcsavaros nyitott, „sliccelt” zárt, egycsavaros zsanéron nyíló kialakítást. A nyitott típusok fő előnye, hogy a markolat eltávolítása nélkül is fel- és leszerelhetők, a „sliccelt” zártak, és csakis a kormányvég felől húzhatók fel a kormányra. A bilincsátmérő rendszerint 22mm. Az országúti kormányok csőátmérője nominálisan 23,5 mm, így a két kartípus nemcsak a kialakítás és a funkció, hanem a bilincsátmérő miatt sem csereszabatos. A fékkar (fékváltókar) ráadásul hevederes bilincsrögzítést alkalmaz, amely képes alkalmazkodni az eltérő átmérőhöz és csőprofilhoz.

A fékkar forgáspontja a kartestben elhelyezett csúszócsapággyal ellátott tengely, amely körül a kar elfordul. A kar meghúzása üzemelteti a dugattyút, amely a kartesten belül többféle elhelyezést kaphat. A kar markolattól számított távolsága a legtöbb fékkar esetében állítható, emellett számos rendszer esetében a nyomáspont is szabályozható: azaz mely húzásponton és milyen erősséggel történjen a munkahenger mozgatása. Ez elősegíti a fékerő pontos adagolását, más szóval a fékmodulációt. A zárt rendszer nagy előnye, hogy szennyeződéstől, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult.

A fékkarban lévő dugattyú külön nem cserélhető, meghibásodás esetén az fékkar egyben cserélhető. Ilyenkor megfontolandó az egész fékrendszer cseréje, mivel nem jár lényegesen nagyobb költséggel, mint a fékrendszer szétszerelése és javítása.

Fontos még megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között általában nem felcserélhetők. A kerékre szerelt féktárcsa viszont a rendszertől független, Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található, a cserélhető fékbetét ugyancsak külön menüpontot kap. A jelen termékkategória tartalmazza viszont a fékkart rögzítő bilincseket, amely külön is cserélhető. Esetleg felmerülhet a fékkar- és a váltókar-bilincs integrációja, az ezt szolgáló adapterek (I-Spec vagy Matchmaker) ugyancsak ebben a kategóriában találhatók.

A Bikepro kínálatában mind a felszerelésre kész fékszett, mind annak egyes komponensei egytől egyik elérhetők. A fékkar rendszerint a komplett fékszett árának 40-60%-át teszi ki. A márkák tekintetében megtaláljuk a piac legismertebb szereplőit, mint a Shimano, a SRAM, a Tektro, illetve a kerékpáros kiegészítőkről ismert A2Z-t.

Árukereső.hu Árukereső.hu