A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

29 colos fűzött kerék és trekking fűzött kerékszettek egyaránt 622-es felni mérettel.

29 colos és trekking fűzött kerékszettek egyaránt 622-es felni mérettel.
Rendezés:

A 29” manapság rendkívül elterjedt MTB kerékméret, a legnagyobb átmérőt és a legkisebb gördülési ellenállást kínálja. Ideális XC (cross country) és maraton kerékpárok számára – mindenekelőtt nagyobb vázméretek esetén. Rengeteg új XC/maraton MTB kerékpáron megtalálható, ezen felül egyes extrém MTB szakágakban ugyancsak terjedőben van, mint például az MTB enduro és a trail kerékpárokon.

Manapság a legtöbb kerékpár gyárilag fűzött kerékszettel szerelt. A „gyári” kerékszettnek szokás nevezni azt a típust, amely egy modellnév alatt tartalmazza mind az első, mind a hátsó kereket, amely tartalmazza az abroncsot, a küllőket és a küllőanyákat, illetve a kerékagyat és annak rögzítőjét, ami olcsóbb modellek esetén tengelyanya, prémium típusok esetében gyorszár vagy átütőtengely. Kaphatók emellett komplettre fűzött kerékszettek, amelyek nem kaptak modellnevet, de kialakításuk átgondolt, megbízható alternatívát kínálva a drága speciális kerékszetteknek. A webáruházunkban a 29”-os kerékpárokhoz való kerék jellemzően alkatrészekből komplettre fűzött típus, mindemellett kapható specialista kerékgyártó (pl. Shimano) által készített kerékrendszer.

A 29”-os MTB, a 28”-as trekking és a 700c országúti kerék ugyanazt az ETRTO szabvány szerinti 622mm abroncsperemátmérőt alkalmazza, de ez nem feltétlen jelenti azt, hogy az említett kerékszett típusok egymással kompatibilisek. Például a 29er-nek is nevezett 29”-os külsők szélesebbek, tehát a felni is ennek megfelelően szélesebb kialakítást kap. Mindenképpen ajánlott lejegyezni a kerék kiválasztásakor a bicajban lévő gumin szereplő ETRTO számot. Az ETRTO két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 29x2.1 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti 54-622 méret: ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. Tehát 622mm a peremátmérő, 54mm pedig a gumiszélesség. A peremátmérő tekintetében mindenképpen ellenőrizd az egyezést! Az alkalmazható gumiköpeny-szélesség már nem igényel egzakt egyezés. Elsődlegesen az abroncs peremek közt mért belső szélessége határozza meg. Az ajánlott érték 50-80% közötti, azaz 54mm gumiszélesség 27-45mm belső peremszélességet igényel.

Miután ellenőrizted a váz- és gumikompatibilitást, tisztázni kell, hogy a kerékszettet abroncsfékes vagy tárcsafékes kerékpárhoz lesz. Kizárólag az előbbi rendelkezik fékezhető abroncsfelülettel, az utóbbinak pedig elég erősnek kell lenni a tárcsafék okozta plusz terheléséhez. A kerékrögzítéshez használt tengelyrendszer területén számos szabvány van a piacon. A két fő variáns az ejtőpapucsos és az átütőtengely (Thru axle) rendszer, különböző tengelyátmérővel és -hosszal „megspékelve”. Az ejtőpapucsos (nyílt sarus) változat rögzülhet gyorzárral vagy hagyományos tengelyanyával. Végezetül a hátsó kerék lánckeréksor-szisztéma lehet menetes, amely szabadonfutó sorral használható, vagy kazettás, amely ezzel kompatibilis lánckeréksort fogad. Ez utóbbi egyaránt kapható 8-10 vagy 11-12 fokozathoz készült változatban.

Vásárlás előtt tisztázni kell a fékrendszer és a tengelytípust, továbbá a fokozatszámot és természetesen a kerék- és gumiköpeny méretet. A Bikepro honlapján ezen információk minden leírásban megtalálhatók.