A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Csavaros Nyeregcső Bilincs

Ebben a termékkategóriában a nyeregcsővek (nyeregszárak) vázban történő rögzítéséhez szükséges nyeregcső-bilincsek szerepelnek, csavaros záródással, szín- és méretválasztékkal.
Rendezés:
Rendezés:

A nyeregcsőbilincs a nyeregcső-rögzítésért felel. A nyeregcsőbilincs körbe öleli a vázból kinyúló nyeregvázcső csonkot, amelybe a nyeregcső illeszkedik. A csőcsonk egy vagy több függőleges bevágást tartalmaz, megszorításkor a nyeregvázcső-átmérő a bilincs-átmérővel együtt csökken, szorító erőt kifejtve a beillesztett nyeregcsőre. A bilincs rögzítése történhet gyorszár-karral vagy csavarral. A jelen termékkategória ez utóbbi típust tartalmazza. Előnye az alacsonyabb tömeg és a pontosan elvégezhető megszorítás.

A bilincs anyaga rendszerint erős alumíniumötvözet, a csavar pedig rozsdamentes acél, esetleg titán. A csavar rögzülhet közvetlenül a bilincsbe vágott menetbe vagy beillesztett perselybe. A bilincs gyakran kap anodizált színes felületkezelést, ami a kerékpár megjelenést csinosabbá teheti. A bilincskialakítás is lehet formatervezett CNC-megmunkált, ami egyben a tömegét is csökkenti. Ritkán karbonkompozit alapanyag is előfordul, egy ilyen „ékszer” tömege akár 10g alatt is lehet.

A nyeregcsőbilincs belső átmérőjét a nyeregvázcső külső átmérője határozza meg. A leggyakoribb méret a 28,6, a 30,0, a 31,8, és a 34,9mm. A bilincs magasságát (profilját) részben a felhasználás, részben a vázanyag típusa határozza meg. Extrém MTB kerékpározáshoz, nehezebb bicajosok számára a magas perem erősebb tartást biztosít azonos csavarmegszorítás mellett. Ugyanakkor a karbonvázak és -csövek esetében alapvető a nagyobb felületen történő nyomatékeloszlás: a kétcsavaros bilincsrögzítés is segít a terhelés jobb eloszlatásában.

A nyeregcső-bilincs a nyeregpozíció két paramterét állítja: a magasságot valamint a nyereg vázzal való párhuzamos állását. Az utóbbi egyértelmű: a kettőnek egy hosszanti síkban kell állni. A magasságállítást pedig elsősorban a lábhossz és a felhasználás függvénye: a nyereg hozzávetőleg akkor van a megfelelő helyzetben, ha a lábszár a legalsó pedálállásnál majdnem teljesen ki van nyújtva. Kinyújtott pozícióban a pedálozás egyenetlenné válik, túl alacsony nyeregállás esetén a térd fokozottan terhelt, emellett a teljesítmény is romlik.

A nyeregmagasság beállításához a nyeregszár-bilincs csavarját vagy csavarjait kell meglazítani, majd a megfelelő nyeregpozíció beállítása után rögzíteni. A nyeregcsövet soha nem szabad a száron található „stop”, „max” vagy „min insert” jelölésen túl kihúzni. Ügyelni kell továbbá a helyes megszorítási nyomatékra, főleg karboncső esetében. A túlzott nyomatékkal történő megszorítás a nyeregcsőben és a vázban egyaránt kárt tehet! Alumínium, titán vagy acél vázba beillesztett alumínium vagy titán nyeregcső érintkező felületét minden esetben zsírozni kel. A szénszálas alapanyagból készült nyeregcsövet és vázat viszont tilos zsírozni, ehelyett a vázzal érintkező csőszakaszra speciális szénszálas szerelőpasztát kell felvinni!

A Bikepro webshopban a bilincses rögzítés számos változata kapható, valamint a gyorszáras (karos) alternatíva is rendelkezésre áll. Érdekes alternatíva a lopásgátló típus, ahol egy speciális csavarnyílás vagy különleges automata zárrendszerrel ellátott alumíniumkupak véd az illetéktelen kezektől. A különböző kialakítás mellett a színválaszték is szemet gyönyörködtető. A fő márkák az Acor, az Altrix, a Csepel, a Funn, a Kalloy, a M-Wave, a Neuzer, a Spyral, a Tioga, az XLC, és a Zoom, az árak típustól, kialakítástól és színvonaltól függően 1000-tól 10000 Ft-ig terjed. Ez utóbbi egy hi-tech titáncsavaros karbonkompozit modell, amely alig mozdítja meg a mérleg nyelvét!

Árukereső.hu Árukereső.hu