A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1 col Ahead kormánycsapágyak található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában az 1 colos (1" alapméretes) "Ahead " kormánycsapágy található, külső csészés típus.
Rendezés:
Rendezés:

A mai kerékpárokon két fő kormánycsapágy-rendszer él együtt: a régebben használatos menetes típus, illetve a mára már széles körben elterjedt menet nélküli Ahead rendszer. Ez utóbbi több változata van forgalomban. A jelen termékkategória az alul-felül 1” villanyakhoz való, köztes csészét alkalmazó (nem integrált) Ahead kormánycsapágyakat gyűjti egybe. Ez a típus jellemzően a már Ahead rendszerű, de még 1”-os villanyakat alkalmazó, jellemzően az ezredforduló első évtizedében gyártott országúti kerékpárokon fordul elő.

A kormánycsapágy biztosíja a kormányszár, a kormány, a villa illetve a kerék szabad forgását. A csapágy a vázfejcsőbe illeszkedik, közvetlenül bepréselve vagy köztes csészében elhelyezve. Két csapágyat tartalmaz: az egyik a fejcső felső peremén, másik az alján kerül beépítésre. Az Ahead rendszer esetében a villanyak nem tartalmaz menetet, a kormányszár arra bilincses rögzítéssel csatlakozik, a csapágy beállítását pedig a felső kupakban található csavar végzi.
A beépített csapágy lehet hagyományos golyós rendszerű, tűgörgős vagy mélyhornyú „ipari” típus. A csapágycsészék általában alumíniumötvözetből, fokozott terhelés esetén, illetve az alsó árszegmensben acélból is készülnek. Jegyezzük meg, hogy a kormánycsapágy rendszeres karbantartást igényel, bizonyos időközönként pedig cserére szorul.

A csapágyak régebben minden esetben a vázba préselt csészékben forogtak, de mára az Ahead rendszer esetében elterjedt az integrált csapágyszisztéma. Az itt szereplő termékek a hagyományos szisztémát követik, azaz NEM integrált rendszerhez valók. Tudni kell továbbá, hogy a csészék beszerelése célszerszámot igényel: ezt bízzuk szakemberre! Emellett a villára is fel kell húzni a kónuszt, amelyhez – ha a kónusz nem „sliccelt” - ismételten célszerszám szükséges. Acél vagy alumínium villanyak esetében a nyak belsejébe rögzítőrózsa, karbonnyakba expanderes dió kerül. Ezek beszerelése ugyancsak is szakértelmet és szerszámot igényel.

Kormánycsapágy átmérőből ugyancsak több szabvány létezik. Korábban az 1 colos méret volt az egyeduralkodó, ezt többé-kevésbé leváltotta az 1 1/8” átmérő. Ma már a „tapered”, azaz kúpos rendszer a leggyakoribb. A jelen kategóriában található 1” kormánycsapágyak kizárólag ehhez a villanyak-mérethez használhatók! Az Ahead rendszernél kormányszár magassága távtartók beiktatásával vagy kivételével szabályozható. A kormánycsapágy (legfelső) záróeleme a gyártó által meghatározott beépítési magassággal rendelkezik, ami meghatározza a kormányszár legalacsonyabb helyzetét. Amennyiben ez probléma, a „kormánycsapágy-kupak” egy vele kompatibilis kialakítású, de kisebb beépítési magasságúra cserélhető.

A Bikepro kerékpáros webáruházban a legtöbb kormánycsapágy-típus megtalálható. Ennek megfelelően a régebbi országúti 1” villanyak-szabványt megtartó, de már menet nélküli Ahead rendszert kínáló vázszettek sem maradnak kormánycsapágy nélkül. A gyártók tekintetében nincs bőséges választék: jelenleg az XLC nemzetközi alkatrész-specialista és a hazai Bikefun márka foglakozik ezzel a rétegigénnyel. Az ilyen rendszerű kormánycsapágyak ára a felhasználás és minőség függvényében 3000-6000 Ft között alakul. A megfelelő kormánycsapágy-típus kiválasztásához egy korábban megjelent Bikepro szakcikk nyújt segítséget:

Árukereső.hu Árukereső.hu