A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Triál Váz

Ebben a termékkategóriában a speciális triál váztípus található, ugratópályák teljesítéséhez.
Rendezés:
Rendezés:
A triál a kerékpározás egyik leginkább specializálódott vállfaja, ennek megfelelően a triál váz speciális kialakítást, illetve vázgeometriát kap. Alapja egy hátul alacsony építésű MTB merevfarú váz, amely így még erősebb, merevebb, ezáltal kiváló stabilitást és mérsékelt átlépési magasságot biztosít. A középcsapágy ennek ellenére magas, hogy a kerékpár kevésbé akadjon fel a méretes terepakadályokon. A láncvilla is rövid, ami a magas kormányfogással együtt megkönnyíti a hátsó keréken egyensúlyozást és ugrást. Első villája is merev, a vázgeometria is e szerint kialakított. A triál kerékpároknál alkalmazott vázanyag jellemzően hőkezelt ötvözött alumínium, ezzel fokozva a merevséget, az ellenállóképességet, elősegítve a váztömeg alacsonyan tartását. A triál kerékpározás – a dirt jump-hoz hasonlóan – űzhető 20, 24 és 26 colos kerékmérettel rendelkező kerékpárral egyaránt, így többféle váztípus és –méret kapható. A 20” leggyakrabban gyerekek alatt látható, mivel ezzel könnyebb elkezdeni a sportot, de a kis kerékméretet a felnőttek közül is sokan használják. Mindazonáltal Európában a 26”-os kerékméret az elterjedtebb.

De mire is jó egy ilyen speciális váztípus? A triál szakág versenyein a cél a mesterséges vagy természetes akadályelemekből álló pálya (ú.n. szekció) teljesítése, lábletétel nélkül és minél kevesebb idő alatt. A hibákért (pl. lábletételért, akadály kihagyásáért) pontlevonás jár. Az általában 5 szekciót tartalmazó torna során legkevesebb hibapontot begyűjtő versenyző a győztes. Épített pályákon gyakori elem a kábeldob, a betoncső, a talpfa, a raklaptorony, a farönk, autó- vagy traktorgumi és a temérdek szikla.

A verseny előtt a pályabejárásra lehetőség nyílik, de csakis kerékpár nélkül. Természetesen nemcsak versenyzésből áll a triál sport, „műveléséhez” gyakorolni, edzeni is kell - nem is keveset, ha méter magas akadályok sikeres leküzdése a cél. A legjobb triálosok elképesztő súlypontemelkedéseket produkálnak, kerékpárjukon másfél méter magasra is képesek felugrani, majd néhány négyzetcentiméteres felületeken hosszú ideig egyensúlyoznak a következő ugrásig. A városban egy betonszegély, párkány, korlát, lépcsősor egyaránt lehet gyakorlásra alkalmas „akadály”, a triálos számára ez mind leküzdendő feladat, speciális kerékpárjával megpróbál rajta átjutni.

A triál bicajok jellemzője tehát az extrém alacsony építési magasság, az extra széles felnikbe fűzött hatalmas, ballonos hátsó kerék, amit hatalmas nyomatékot biztosító alacsony áttétel forgat a triálos. Emellett rendkívül fontos, hogy az erős – jellemzően hidraulikus - fék tized másodperc alatt blokkolható legyen, álló helyzetből el lehessen ugrani majd hasonló gyorsasággal pontosan landolni. A triál gépeknél fontos az alacsony össztömeg, mivel a kerékpárt jellemzően a gravitációval szemben, azaz függőlegesen kell mozgatni. Ezt a törekvést a vázak kialakítása is tükrözi.

A Bikepro webshop természetesen szívesen foglalkozik a triál sporttal, hisz’ alapítója maga is triál versenyző volt, a legismertebb és legnépszerűbb hazai Magellán triál vázat Ardó Tamás tervezte. Webáruházunkban az említett versenyzésre alkalmas vázon felül a triál kerékpáron található legfontosabb alkatrészek szintén elérhetők: erős, széles felni, speciális „emelős” kormány- és kormányszár, minden megpróbáltatást elviselő hajtómű és platformpedál, minőségi gumikülső, megbízható lánc egytől egyig mind szerepel a kínálatban.

Árukereső.hu Árukereső.hu