A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Bowdenes fékkar

Ebben a kategóriában bowdenes felnifékhez való fékkarok szerepelnek, azaz V-fékhez, mechanikus tárcsafékhez, országúti patkófékhez, cantilever fékhez és BMX U-fékhez.
Rendezés:
Rendezés:

A mechanikus fékrendszerben a kézzel működtetett fékkar a fékpofákat által a kerékabroncs felületére préseli. A fékkart bowden köti össze a féktesttel, így biztosítva az erőátvitelt. A kar egy forgáspont körül mozdul el, amely mechanikus áttételt biztosít, így a bowden által közvetített erő megsokszorozódik. A fékkar többféle kialakítású lehet, attól függően, hogy egyenes kormányra vagy országúti (kos)kormányra kerül felszerelésre. A mechanikus áttétel aránya – az adott karmozdulatra húzott bowdenhossz - egyes típusok esetén eltérhetnek, tehát a fékkar rendszerint az adott féktípushoz tervezett.

A fékkar cseréje akkor esedékes, ha forgáspontja kikopik, a forgáspont-csapágynak játéka jelentőssé válik, elrozsdásodik, nehézkesen jár, vagy a kar megsérül. Országúti kormányos kerékpárok esetében a féktest a kormány egyik fogáspontja, megfelelő állapota nemcsak a lassítás szempontjából fontos, hanem a kerékpár biztonságos irányításához is elengedhetetlen. Emellett egy technikailag fejlettebb, precízebb, ergonomikusabb karral hatékonyabb és biztosabb a fékrendszer kezelése, így több érv is szólhat a fékkarcsere mellett.

Kiválasztáskor mindenképpen ügyeljünk a húzásarány szempontjából megfelelő típus kiválasztására. A V-fékekhez vagy mechanikus tárcsafékhez tervezett egyenes kormányra szerelhető karok több bowdent húznak az adott karmozdulatra, mint a kanti- vagy oldalhúzású országúti fékekhez valók. A két típus tehát nem csereszabatos, így ha a kerékpáron fékkart cserélünk, csakis olyan típust válaszhatunk, amely a rajta lévő féktesthez készült.

A Bikepro webshop termékleírásaiban rendszerint „V-fékkar” a V-fékekkel kompatibilis típust jelöli. ”Kantifék kar”, ”cantilever kar”, „kiegészítő fékkar”, „egyenes kormányos fékkar”, „országúti fékkar”, „cyclocross fékkar” jelöli azt a típust, amely országúti kerékpárokhoz, kantifékes kerékpárokhoz készül. Ezek a rövidebb húzásarányt alkalmazzák, V-fékkel nem kompatibilisek. A BMX U-fékkar – saját rendszere mellett - képes megbízhatóan működtetni az országúti patkóféket és a kantiféket. A (kos)kormányra szerelhető fékkarok „országúti fékkar” jelölést kapnak, kizárólag patkóféket és kantiféket képes kezelni. Az egyenes kormányos fékkarok karhossza eltérő lehet, ezt 2-, 2,5-, 3-ujjasként jelöljül. A bilincsátmérő rendszerint 22mm, a „kiegészítő fékkarok” gyakran 31,8mm-es méretűek, azaz kizárólag országúti (kos)kormányokkal használhatók. További variáns a gyermek fékkar, amely rövidebb ujjakat feltételez, kiskezűek számára könnyeben elérhető.

Kerékpáros webáruházunk kínálatában a felsoroltak kartípusokból több, mint 100 különböző modell áll rendelkezésre, amellyel bármely kerékpár meghibásodott, elhasználódott fékkarja pótolható, igény esetén a fékrendszer teljesítménye magasabb szintre emelhető. Az ár tekintetében párban 1500-42000 Ft-tal számolhatunk. A kínált márkák közül emeljük ki a Shimano-t, emellett a Saccon, a Sunrace, a Tektro, az Avid, az Alhonga, a Sturmey-Archer és az Acor ugyancsak korszerű fékkarokat kínál elfogadható áron. És ne felejtsük a hazai márkákat sem, mint a Trinity, Spyral vagy a Csepel. Ez utóbbi több élénk, trendi színben kínál fékkart és hozzá passzoló féktestet.

Árukereső.hu