Octalink Hajtómű
Az Octalink középcsapágy üreges, túlméretes bordástengelyes hajtókarból és monoblokk rendszerű csapágyegységből áll. A Shimano cégóriás saját típusa, a csapágyat más márka nem kínálhat. A hajtómű tekintetében a szisztémát a Shimano néhány japán gyártó számára elérhetővé tette. Az Octalink rendszerű hajtómű menetes csapágyházzal rendelkező országúti, MTB, trekking, cross, fitnesz és egyéb típusú vázakba szerelhető be.
Az Octalink típus kizárólag régebbi, jellemzően 10-20 évvel ezelőtt gyártott kerékpárokon fordul elő. Ebből kifolyólag ezen alkatrészek ellátottsága korlátozott. Azóta megjelent több fejlettebb hajtómű-alternatíva, nevezetesen az integrált tengelyes típus, amely fokozott merevség mellett biztosít hosszú csapágyélettartamot. Az Octalink hajtómű minden további nélkül lecserélhető integrált hajtóműrendszerre, ez utóbbi a Bikepro kínálatában itt, itt és itt található.
Az Octalink hajtókarok alapanyaga majdnem mindig alumínium, a magasabb árkategóriában előfordul a karbonkompozit kar. Aluötvözet alapanyag esetében a Shimano a karszerkezetet gyakran üregesre alakítja, így növelve a merevséget és csökkentve a tömeget. Az Octalink rendszer kétféle tengelykialakítással és háromféle tengelyhosszal kapható. A felsőbb kategóriás országúti alkatrészcsoportokkal szerelt (Dura Ace, Ultegra, 105) kerékpárokhoz való Octalink monoblokk eltérő tengelykialakítást kap, az alsóbb országúti kategóriák (Tiagra, Sora), valamint az MTB, trekking, cross, fitnesz típusokhoz való szetteknél (XT, LX, Deore, Alivio, Acera) alkalmazottól. Ezt vásárláskor mindenképpen figyelembe kell venni!
Az említett tengelyhossz-variáció lehetővé teszi az adott kerékpár láncvonalához és a felhasználás típusához való alkalmazkodást. Ez rendszerint 113mm vagy 118mm, ennek a paraméternek meg kell egyezni az eredeti monoblokkal, vagy a hajtómű és kerékpártípus által igényelt típussal. A váz esetében alkalmazott különböző középcsapágyház-szélesség (68 vagy 73mm) ugyancsak eltérő típusú Octalink monoblokkot igényel. Ezt vásárláskor mindenképpen ugyancsak figyelembe kell venni!
A hajtókar rendszerint 165mm hossztól 180mm-ig kapható. A hajtóműre típustól függően 1, 2 vagy 3 lánckerékrögzíthető. Az utóbbi szélesebb áttételskálát tesz lehetővé. A lánckerekek lehetnek a hajtóművel integráltak, igényesebb típusok esetében pedig cserélhetők. A lánctányér kiválasztásánál figyelni kell a furatkör szabványára, ami BCD jelölést kap. Ebből számos eltérő van a piacon: az MTB kerékpárokon gyakori a 4-karos 104/64BCD típus, a régebbi gyártású országúti kerékpárokon 5-karos 130BCD, későbbi „kompakt” hajtóművek 5-karos 110BCD rendszerűek.
Az Octalink hajtókarokhoz való középcsapágy minden esetben monoblokk-rendszerű, ahol az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Magából a csapágyból rengeteg féle típus van forgalomban: angol és olasz menetes (amelyek nem kompatibilisek egymással), 68/70/73mm csapágyház-szélességhez, 108-tól 118 mm terjedő tengelyszélesség. Ezeket a paramétereket vásárláskor mindenképpen figyelembe kell venni!
Habár már nem éppen kurrens szabvány, a Bikepro kerékpáros webáruházban az Octalink tengelyrögzítést alkalmazó hajtóművek is elérhetők, elsősorban MTB, városi és trekking kerékpározási stílushoz, felhasználáshoz. A lánckerekekkel felszerelt Octalink hajtómű ára 10000-től 16000 forintig terjed, felhasználás, kialakítás és minőség függvényében. Emellett webshopunkban kaphatók egyéb hajtómű- és középcsapágy-alkatrészek, mint például lánckerekek, lánckerékcsavarok, külön csapágyak, hajtómű rögzítőcsavarok, távtartók, hézagolók és adapterek. Az Octalink hajtóművet a Shimano mellett néhány nagyobb alkatrészgyártók kínálja, mint például a Suntour és az FSA. Bővebb információ az Octalink hajtóműrendszerről egy korábban megjelent szakcikkben található.
A webolunkon található alábbi kerékpáros szakcikkek segítenek a tájékozódásban és vásárlásban:
- Ilyenek a korszerű hajtóművek
- Középcsapágyak kompatibilitása
- Minden információ a láncokról
- Váltórendszerek kompatibilitása
- Üdvözöljük
- Belépés Regisztráció
- Ajánlataink
-
Alkatrészek
-
Kerék elemei
-
Külső gumi , köpeny
- 6-7-8-10 colos babakocsi, roller, kerekesszék külső gumi
- 12 colos külső gumi, 203-as köpeny
- 14 colos külső gumi, 254-es köpeny
- 16 colos külső gumi, 305-ös köpeny
- 18 colos külső gumi, 355-ös köpeny
- 20 colos külső gumi, 406-os köpeny
- 22 colos külső gumi, 489-es köpeny
- 24 colos külső gumi, 507-es köpeny
- 26 colos külső gumi, 559-es köpeny
- 27,5 colos külső gumi, 650B, 584x37-70-es köpeny
- 28 colos trekking külső gumi, 622 x 28-47-es köpeny
- 28-29 colos Gravel külső gumi, 700C, 622x32-50-es köpeny
- 29-es külső gumi, 622 x 47-63 mm-es köpeny
- 700C országúti külső gumi, 622-es köpeny
- Elektromos roller külső gumi köpeny
- Fat Bike külső gumi, Plus Size köpeny
- Retro külső gumi colos méretben (14 col - 28 col, 288 - 635 mm között)
- Színes gumi köpeny
- Szingó
-
Belső gumi, tömlő
- 6-7-8-10 colos babakocsi, roller, kerekesszék belső gumi, tömlő
- 12 colos belső gumi, 203x37-62-es tömlő
- 14 colos belső gumi, 254x47-57-es tömlő
- 16 colos belső gumi, 305x37-62-es tömlő
- 18 colos belső gumi, 355x37-57-es tömlő
- 20 colos belső gumi, 406x28-62-es tömlő
- 24 colos belső gumi, 507x28-62-es tömlő
- 26 colos belső gumi, 559x28-62-es tömlő
- 26-27-28 colos retró belső, 571-590-630-635x... tömlő
- 27.5 colos 650B belső, 584-597-es tömlő
- 28-as trekking belső gumi, 622x28-47-es tömlő
- 29-es belső gumi, 622x47-62-es tömlő
- Defektmentes, defektvédett belső gumi, tömlő
- Elektromos roller belső gumi
- Fatbike belső gumi és Plus Size tömlő
- Országúti belső gumi, 622x18-28-as tömlő
- Triatlon belső gumi, 571x18-25-ös tömlő
- Agy alkatrészek
-
Agy, első és hátsó kerékagyak
- Átütőtengelyes első agy
- Átütőtengelyes hátsó agy
- Csavaros tengelyű első agy
- Csavaros tengelyű hátsó agy
- Dinamós első kerékagy, agydinamó
- Felnifékes első agy
- Felnifékes hátsó agy
- Gyorszáras tengelyű első agy
- Gyorszáras tengelyű hátsó agy
- Tárcsafékes első agy
- Tárcsafékes hátsó agy
- Váltós hátsó kerékagy, agyváltó
- Felni, abroncs
- Felniszalag, tömlővédő szalag
- Gyorszár, átütőtengely
- Komplett fűzött kerék
- Küllők és anyák
- Szelepsapka
- Tengely csavarok
-
Külső gumi , köpeny
- Fékezés
-
Hajtás
- Pedál
- Lánc
-
Lánckeréksor (kazetta/racsni)
- Kazettás 10 seb. lánckeréksor
- Kazettás 11 seb. lánckeréksor
- Kazettás 12 seb. lánckeréksor
- Kazettás 13 seb. lánckeréksor
- Kazettás 7 seb. lánckeréksor
- Kazettás 8 seb. lánckeréksor
- Kazettás 9 seb. lánckeréksor
- Lánckeréksorhoz tartalék hézagoló és lánckerék (8-12s)
- Menetes 5-6 seb. racsni, lánckeréksor
- Menetes 7 seb. racsni, lánckeréksor
- Menetes 8-9-10 seb. racsni, lánckeréksor
- Hátsó lánckerék, racsni (1S)
- Középcsapágy
- Első lánckerék
- Hajtómű
- Láncvezető, láncfeszítő
- Váltás
-
Kormányzás
- Markolat
- Kormány szalag, bandázs
- Kormány.
-
Kormánycsapágy
- 1 1/8 col Ahead kormánycsapágy
- 1 1/8 col félintegrált kormánycsapágy
- 1 1/8 col integrált kormánycsapágy
- 1 1/8 col menetes kormánycsapágy
- 1 col Ahead kormánycsapágy
- 1 col integrált kormánycsapágy
- 1 col menetes kormánycsapágy
- 1,5 - 1 1/8 colra átalakítós kormánycsapágy
- 1,5 col Ahead kormánycsapágy
- 1,5 col félintegrált kormánycsapágy
- Tapered 1 1/8 - 1,5 kormánycsapágy
- Kormánycsapágy alkatrész
-
Kormányszár
- Ahead kormányszár 30-60 mm, DH-ra, FR-ra, Dirt-re
- Ahead kormányszár 65-130 mm, MTB-hez és Trekking-hez
- Állítható ékes, állítható Ahead kormányszár
- BMX kormányszár, 22,2-es befogó
- Hagyományos, ékes kormányszár
- Integrált DH kormányszár
- Kormányszár adapter és villanyak magasító
- Országúti ékes és országúti Ahead kormányszár
- Kormányszarv
- Nyereg és nyeregcső
- Bowden + Kábel
- Teleszkóp és rugóstag
- Merev villa
- Váz
- Ipari csapágy, golyóskosár
- Elektromos kerékpár gumi
-
Motorkerékpár gumi
- Motorkerékpár belső gumi
-
Motorkerékpár külső gumi
- 6-7-8-9 colos robogó, motor külső gumi
- 10 colos robogó, motor külső gumi
- 11 colos robogó, motor külső gumi
- 12 colos robogó, motor külső gumi
- 13 colos robogó, motor külső gumi
- 14 colos robogó, motor külső gumi
- 15 colos robogó, motor külső gumi
- 16 colos robogó, motor külső gumi
- 17 colos motorkerékpár külső gumi
- 18 colos motorkerékpár külső gumi
- 19 colos motorkerékpár külső gumi
- 21 colos motorkerékpár külső gumi
- 22-23 colos motorkerékpár külső gumi
-
Kerék elemei
-
Kiegészítők
- Lámpa és világítás
- Lakat , kerékpár zár
- Táska
- Csengő és duda
- Kulacs, kulacstartó
- Kitámasztó , oldaltámasz
- Sárvédő
- Visszapillantó tükör
- Csomagtartó
- Computer, km óra
- Gyerekülés
- Kosár
- Láncvédő és lánckerék védő
- Alkatrészvédelem, vázvédelem
- Kerékpár díszek, szépségek
- Utánfutó kerékpárhoz
-
Szervíz kellékek
- Szerviz szolgáltatások, kerékfűzés
- Defekt javítás, megelőzés
-
Javítás és szerszámok
- Alapszerszámok
-
Célszerszám
- Bowdenvágó
- Fejcső és villanyak szerszámok
- Fékkonzol maró, és féktárcsa szerszámok
- Hajtókar lehúzó és hajtómű szerszámok
- Kónuszkulcs
- Kormánycsapágy kulcs
- Küllőkulcs, és küllő szerszámok
- Láncbontó prés és lánc szerszámok
- Lánckeréksor, és racsni leszedő szerszámok
- Mérleg, függőmérleg
- Monoblokk kihajtó és középcsapágy szerszámok
- Nyomatékkulcs
- Pedálkulcs
- Tárcsafék légtelenítő szett
- Szerelőállvány és centírállvány
- Szerszámkészlet
- Kenőanyag, zsír, olaj, wax
- Pumpa
- Tisztítás
- Kerékpáros életvitel
-
Komplett Kerékpár
- Gyerek, junior kerékpár
- City kerékpár
- Hegyi kerékpár (MTB)
- Trekking kerékpár
- Cruiser kerékpár
- Országúti kerékpár
- Összecsukható kerékpár
- 1 seb. Fixi, Pálya kerékpár
- Agyváltós kerékpár
- BMX kerékpár
- Ciklokrossz kerékpár
- Dirt Jump kerékpár
- Egykerekű - UniCycle
- Elektromos kerékpár
- Időfutam kerékpár
- Krossz-fitness kerékpár
- Szobakerékpár
- Tandem kerékpár
- Triál kerékpár
- Roller
- Utánfutó
- Miért tőlünk?
- Rólunk
- ATom Blog
- Fizetés, szállítás, árak
- Garancia - Visszaküldés
- GYIK
- Kedvezmények