A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Octalink Hajtómű

Ebben a termékkategóriában az Octalink tengelyes hajtóművek kapnak helyet, többféle kerékpártípusokhoz, felhasználáshoz, kettő vagy három lánckerékkel.
Rendezés:
Rendezés:

Az Octalink középcsapágy üreges, túlméretes bordástengelyes hajtókarból és monoblokk rendszerű csapágyegységből áll. A Shimano cégóriás saját típusa, a csapágyat más márka nem kínálhat. A hajtómű tekintetében a szisztémát a Shimano néhány japán gyártó számára elérhetővé tette. Az Octalink rendszerű hajtómű menetes csapágyházzal rendelkező országúti, MTB, trekking, cross, fitnesz és egyéb típusú vázakba szerelhető be.

Az Octalink típus kizárólag régebbi, jellemzően 10-20 évvel ezelőtt gyártott kerékpárokon fordul elő. Ebből kifolyólag ezen alkatrészek ellátottsága korlátozott. Azóta megjelent több fejlettebb hajtómű-alternatíva, nevezetesen az integrált tengelyes típus, amely fokozott merevség mellett biztosít hosszú csapágyélettartamot. Az Octalink hajtómű minden további nélkül lecserélhető integrált hajtóműrendszerre, ez utóbbi a Bikepro kínálatában itt, itt és itt található.

Az Octalink hajtókarok alapanyaga majdnem mindig alumínium, a magasabb árkategóriában előfordul a karbonkompozit kar. Aluötvözet alapanyag esetében a Shimano a karszerkezetet gyakran üregesre alakítja, így növelve a merevséget és csökkentve a tömeget. Az Octalink rendszer kétféle tengelykialakítással és háromféle tengelyhosszal kapható. A felsőbb kategóriás országúti alkatrészcsoportokkal szerelt (Dura Ace, Ultegra, 105) kerékpárokhoz való Octalink monoblokk eltérő tengelykialakítást kap, az alsóbb országúti kategóriák (Tiagra, Sora), valamint az MTB, trekking, cross, fitnesz típusokhoz való szetteknél (XT, LX, Deore, Alivio, Acera) alkalmazottól. Ezt vásárláskor mindenképpen figyelembe kell venni!

Az említett tengelyhossz-variáció lehetővé teszi az adott kerékpár láncvonalához és a felhasználás típusához való alkalmazkodást. Ez rendszerint 113mm vagy 118mm, ennek a paraméternek meg kell egyezni az eredeti monoblokkal, vagy a hajtómű és kerékpártípus által igényelt típussal. A váz esetében alkalmazott különböző középcsapágyház-szélesség (68 vagy 73mm) ugyancsak eltérő típusú Octalink monoblokkot igényel. Ezt vásárláskor mindenképpen ugyancsak figyelembe kell venni!

A hajtókar rendszerint 165mm hossztól 180mm-ig kapható. A hajtóműre típustól függően 1, 2 vagy 3 lánckerékrögzíthető. Az utóbbi szélesebb áttételskálát tesz lehetővé. A lánckerekek lehetnek a hajtóművel integráltak, igényesebb típusok esetében pedig cserélhetők. A lánctányér kiválasztásánál figyelni kell a furatkör szabványára, ami BCD jelölést kap. Ebből számos eltérő van a piacon: az MTB kerékpárokon gyakori a 4-karos 104/64BCD típus, a régebbi gyártású országúti kerékpárokon 5-karos 130BCD, későbbi „kompakt” hajtóművek 5-karos 110BCD rendszerűek.

Az Octalink hajtókarokhoz való középcsapágy minden esetben monoblokk-rendszerű, ahol az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Magából a csapágyból rengeteg féle típus van forgalomban: angol és olasz menetes (amelyek nem kompatibilisek egymással), 68/70/73mm csapágyház-szélességhez, 108-tól 118 mm terjedő tengelyszélesség. Ezeket a paramétereket vásárláskor mindenképpen figyelembe kell venni!

Habár már nem éppen kurrens szabvány, a Bikepro kerékpáros webáruházban az Octalink tengelyrögzítést alkalmazó hajtóművek is elérhetők, elsősorban MTB, városi és trekking kerékpározási stílushoz, felhasználáshoz. A lánckerekekkel felszerelt Octalink hajtómű ára 10000-től 16000 forintig terjed, felhasználás, kialakítás és minőség függvényében. Emellett webshopunkban kaphatók egyéb hajtómű- és középcsapágy-alkatrészek, mint például lánckerekek, lánckerékcsavarok, külön csapágyak, hajtómű rögzítőcsavarok, távtartók, hézagolók és adapterek. Az Octalink hajtóművet a Shimano mellett néhány nagyobb alkatrészgyártók kínálja, mint például a Suntour és az FSA. Bővebb információ az Octalink hajtóműrendszerről egy korábban megjelent szakcikkben található.

A webolunkon található alábbi kerékpáros szakcikkek segítenek a tájékozódásban és vásárlásban:

- Ilyenek a korszerű hajtóművek

- Középcsapágyak kompatibilitása

- Minden információ a láncokról

- Váltórendszerek kompatibilitása

- 1, 2 vagy 3 első lánckerék

Árukereső.hu