A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1,5 - 1 1/8 colra átalakítós kormánycsapágy található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában a 1,5 - 1 1/8 colra átalakító kormánycsapágyak találhatók.

A jelen termékkategóriában szereplő átalakító kormánycsapágy a szabványok közti átjárhatóságot segíti elő. Mielőtt még elmerülnénk a kormánycsapágy-szisztémák rejtelmeiben, szögezzük le, hogy eme speciális típusra kizárólag abban az esetben van szükség, ha alul-felül 1,5”-os kormánycsapágyat fogadó vázba (pl. Cannondale MTB típus), 1 1/8”-os villát szeretnénk szerelni. Amennyiben a villa a korszerű kúpos (tapered) 1,5”-1 1/8” rendszerű, az átalakító kormánycsapágy felső része kerül felhasználásra, az alulra a váz paraméterei szerint hagyományos integrált, félintegrált vagy csészés 1,5”-os csapágyat kell beszerezni.

Mint ahogy a fentiekből látható, a mai kormánycsapágy-rendszerek sajnos igen bonyolultak, bemutatásuk magyarázatot igényel. A kormánycsapágy két csapágyból áll: az egyik a fejcső felső peremén, másik az alján kerül beépítésre. A csapágy lehet hagyományos golyós rendszerű, tűgörgős vagy mélyhornyú, de ma már gyakoribb a zárt és tömített „ipari” típus. Manapság elterjedt megoldás az Ahead rendszer: ennél a villanyak nem tartalmaz menetet, a kormányszár bilincses rögzítéssel csatlakozik. A csapágy beállítását a felső kupakban található imbuszcsavarral végezzük. Az Ahead rendszeren belül a csapágy lehet integrált vagy félintegrált. Az integrált változatnál az ipari csapágyak közvetlenül a fejcső belsejébe illeszkednek, a félintegrált esetében egy vékony köztes csésze védi a vázat a csapágymozgás okozta amortizációtól.

A kormánycsapágy átmérőből számos szabvány létezik. Korábban 1 colos méret volt az egyeduralkodó, ezt többé-kevésbé leváltotta az 1 1/8” átmérő, majd az utóbbi években fokozatosan elterjedt a „tapered”, azaz kúpos rendszer, ahol az alsó csésze 1,5” (esetleg 1 3/8” vagy 1 ¼”), a felső pedig rendszerint standard 1 1/8”. Egyes rendszereknél a felső csésze is „túlméretes”, elsősorban a Cannondale és a Giant márka kínál kerékpárokat 1,5” vagy 1 ¼” kormánybefogóval. Ezzel visszakanyarodtunk a bevezetőhöz, azaz mire jó a jelen kategóriába szereplő átalakítós csapágy. Reméljük most már egyértelmű!
A Bikepro kerékpáros webáruházban a legtöbb kormánycsapágy-típus megtalálható, viszont ennél a típusnál sajnos nincs bőséges választék. A megfelelő kormánycsapágy-típus kiválasztásához egy korábban megjelent Bikepro szakcikk nyújt segítséget:

Árukereső.hu Árukereső.hu