A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Avid fékbetét - Avid kompatibilis tárcsafék fékbetét

Ebben a kategóriában az AVID és SRAM tárcsafékfék-típusokhoz való betétek találhatók. Ezek kopóalkatrészek, használattól és körülményektők függően időnként cserére szorulnak. Az egyes típusok a bal oldali szűrőkkel (kompatibilis fékbetét) kereshetők.
Rendezés:
Rendezés:

A tárcsaféktestben hidraulikus – mechanikus (bowdenes) rendszer esetében csigás - munkahenger mozgatja a fékbetétet, amely nagy erővel préselődik a féktárcsához. Gyakran feltett kérdés, hogy fékbetétet mikor kell/célszerű a cserélni? A gyártók ajánlása szerint, amikor a kopóréteg vastagsága eléri a 0,5mm-t. Ebben a stádiumban már hallhatunk némi csikorgást fékezés közben, erről is fel lehet ismerni a csere szükségét. A fékbetét a féktest leszerelése nélkül kicserélhető, számos típusnál a kereket sem kell kiszerelni. A gyártók használati utasításaiban, az on-line útmutatókban és a YouTube videókban a folyamat egyaránt megtalálható.

Mit kell tudni a megfelelő betét kiválasztásáról? Az alapanyag tekintetében a tárcsafékrendszerben használatos fékbetét kopó rétege szinteres, organikus vagy félfémes. Az organikus fékpofák előnye a csendes működés, kiegyensúlyozott fékhatás. Emellett kíméletesebbek a féktárcsával, kevésbé koptatják azt. Szigetelőképességük valamivel jobb, mint a fémszemcsés betéteké, ezért a keletkező hőt kevésbé továbbítják a fékhenger felé

A szinteres betétek alapanyaga szinterezett fémszemcse, előnye a magasabb kopásállóság, nagyobb hőállóság, extrém körülmények között is kiegyensúlyozott fékhatás. Hátránya, hogy hajlamosabb a zajos működésre, gyorsabban koptatja a féktárcsát, illetve fékezéskor nagyobb a hőtermelés.
A félfémes fékbetéteknél a fémszemcsetartalom a két típus köz van, ezek előnyeit próbálják egyesíteni, előnye az organikusnál lassabb kopás, és magasabb hőállóság. Az anyagtulajdonság a termékleírásban minden esetben szerepel.

A fékbetéteknek hátlapja is van, erre viszik fel a fékező réteget. Itt is többféle alapanyagot használnak a gyártók, a különbségek a súly, a hővezető képesség és az ár terén tapasztalhatók. A leggyakoribb felhasznált anyag az acél, a titán hátlappal valamennyi tömeget meg lehet takarítani, persze magasabb áron, az alumínium viszont a legjobb hővezető. A fékezés során keletkező hőt a hátlapnak minél kell elvezetni a környezet felé, így kevésbé hevíti az fékfolyadékot. Ezen a téren legjobb a Shimano IceTch hűtőbordás betét, de az XLC és az Alligator is kínál hasonló technológiát.

A Bikepro webáruház kínálata 300 fékbetét típust tartalmaz, így a legtöbb modellhez 100% kompatibilis cserebetét áll rendelkezésre. A felosztást gyártó és típus szerinti, így a jelen termékkategória az Avid és SRAM tárcsafékrendszerekkel kompatibilis fékbetéteket gyűjti egybe. A szükséges betéttípus gyártó, modell és akár évjárat szerint eltérhet, a weboldalunkon szereplő termékleírásokban minden információ megtalálható a kompatibilitással kapcsolatban. A megadott ár 1 párra vonatkozik, a fékbetétcsere költsége 2500-9500 Ft típustól, alapanyagtól és gyártótól függően. Az általunk forgalmazott Avid/SRAM-kompatibilis betétet kínáló márkák a következők: a2z, Acor, Avid, Bikefun, Braco, Spyral, SRAM, SwissStop, Union, XLC és Zoogie. A betétek mellett külön betétrögzítő csapszeg és csavar is kapható.

Árukereső.hu Árukereső.hu