A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Fatbike belső gumi és Plus Size tömlő

Rendezés:

Fatbike kategória alatt minimum 3,0”-es gumi befogadására alkalmas kerékpárt értünk, amely hóban, homokban, sárban, úttalan utakon teszi lehetővé a bicajozást. A fatbike esetében a felfüggesztés szerepét a széles gumi veszi át, elképesztő tapadást nyújtva, főleg kanyarokban köves, gyökerekkel szabdalt emelkedőkön, extrém terepen (pl. mély homok) és időjárásban (pl. dagonya, friss hóval borított táj). A fatbike gumik döntő része 26”-os kerékmérethez készül, így a belső gumi kínálat is erre a méretre épül. Nagyon ritkán előfordul a két nagyobb MTB kerékméret, a 27,5” és a 29” is.

Szerencsére a 26” gumiból nincs hiány a piacon, ami megkönnyíti a választást, azonban a szélesség a fatbike esetében annyira eltér a szokványostól, hogy erre a felhasználásra speciális belső gumi szükségeltetik. A gumiszélességet, illetve a peremátmérőt a gumin szereplő ún. ETRTO szám jelöli. Például a gumi oldalfalon szereplő 26x3,8” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti 90-559 méret, ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. Webáruházunk fatbike gumibelső kínálatában szerepel 26 x 3,5-4,8 (90/120-559) típus, ami megfelelő választás lehet, és még ballonosabb gumikba is használható. Létezik testre szabottabb” választás is, ami a 26x3,5-4,0 (89/102-559). Emellett még egy tucatnyi fatbike belső áll rendelkezésre, egy részül a 26”+ 2,5-3,0” gumiszélességhez nyújt megoldást.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.