A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Integrált Középcsapágy

Angol vagy olasz menetes valamint press fit rendszerű integrált EB24-es tengelyű hajtóművekhez való középcsapágyak szerepelnek ebben a kategóriában.
Rendezés:
Rendezés:

A középcsapágy lehet négyszög- vagy bordástengelyes csatlakozású, valamint integrált tengelyhez készült. Ez utóbbinál a hajtóműtengely általában 24mm vagy 30mm átmérőjű. A jelen termékkategóriában az integrált 24mm-es típusok szerepel, köztük a 68/70/73mm széles menetes csatlakozásúak, a BB86/90/92 (37mm átmérő), és a köztes csészét alkalmazó PF86/PF92 (41mm átmérő), az egyéb PF30/386 (46mm átmérő, 68-92mm csapágytávolság), valamint az összes SRAM DUB szabványú középcsapágy, szisztémától függetlenül.

A fenti „rendszerkavalkád” mellett az integrált tengelyes hajtómű lehet végig 24mm tengelyátmérőjű (pl. Shimano Hollowtech II), vagy SRAM GXP rendszerű, ahol az egyik tengelyvég 22mm-re szűkül. A menetes csatlakozásnál pedig nemcsak a házszélesség tér el (68/70/73mm), hanem az átmérő is, ilyenkor a menetszabvány olaszmenetes. Vásárlás előtt kereséssel/méréssel határozzuk meg a kiszemelt vázban alkalmazott középcsapágy-szisztémát, illetve a vázban lévő vagy beszerelni kívánt hajtűműtípust, majd a baloldali menüpontokban állítsuk be a pontos méret- és típusparamétereket! Ezek hiányában a kiválasztott középcsapágy valószínűleg nem lesz a vázzal és/vagy a hajtóművel kompatibilis!

Nézzük a beállítandó paramétereket egyesével egy kiragadott példa alapján! Tegyük fel, hogy váz csapágyháza 92mm széles és menet nélküli, továbbá az abba beszerelendő (vagy már benn lévő) hajtóművön „GXP” felirat olvasható. Ebben az esetben szűrjünk a „középcsapágy tengelytípusra”, ami „integrált”, majd a „termékkörre”, ami „GXP integrált”, „csészetávolságra”, ami 92mm, „menetnél” pedig a PressFit opcióra. Ez a szűrés két terméket mutat: a Truvativ GXP Team Road integrált monoblokkot, és a Truvativ GXP Team MTB integrált monoblokkot. Amennyiben a kerékpár országúti, az előző, MTB/trekking esetében az utóbbi lesz a megfelelő típus.

A SRAM DUB egy nemrég megjelent rendszer, amely bizonyos gondokat megold, de újabbakat szül. Aminek örülhetünk, hogy a DUB a legtöbb középcsapágyház-szisztémával kompatibilis (kivéve BB86/90/92, más szóval olyan csapágyház, amelynek szélessége meghaladja a 79mm-t). Azaz jó hír, hogy a DUB végre egyesíti a kerékpáripar összes vadhajtását. A hajtókarokkal való kompatibilitás kérdését ellenben a SRAM „rövidre zárta”, azaz alkotott egy új, saját, mások által nem alkalmazható szabványt, ahol a tengelyátmérő 28,99mm. Összegezve a fentieket: a DUB csapágy így majd’ minden modern és régi kerékpárvázba beszerelhető, viszont csakis SRAM DUB hajtűvel használható. A DUB hajtóművek ma már elérhetők minden típusú bicajra (MTB, országúti, gravel, trekking, városi, stb.)

A Bikepro kerékpáros webáruházban a többféle szisztémájú 24mm tengelyátmérővel rendelkező integrált középcsapágy cseréje típustól és minőségtől függően 4000-32000 Ft-os áron oldható meg. Elmelett kaphatók egyéb középcsapágy-alkatrészek, mint például rögzítőcsavarok, távtartók, hézagolók és adapterek. A termékek között megtaláljuk a Shimano és a SRAM cégóriásokat, valamint a Suntour, a Sunrace, a Truvativ, a Velotech, a Neco középcsapágy/hajtómű specialista márkákat. Az XLC és néhány hazai alkatrészmárka - mint a Spyral vagy az Altrix – ugyancsak képviselve van. A régebbi középcsapágy típusokkal kapcsolatban ez a Bikepro blogcikk segíthet, emellett egy komplett kompatibilitás-összefoglaló cikk is megjelent a témában.

Árukereső.hu Árukereső.hu