A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Monoblokk kihajtó és középcsapágy szerszámokat találsz itt.

Ebben a kategóriában monoblokk kihajtók és középcsapágy szerszámok találhatók, továbbá Hollowtech hajtókarhoz való szerszámok, középcsapágy prés és hasonló középcsapágy-szerszámok is itt kapnak helyet.
Rendezés:

A hagyományos menetes rögzítésű középcsapágy cseréjéhez (tisztításához és kenéséhez) rögzítőgyűrű kulcsra és egy 36-os villáskulcsra van szükség. Ha monoblokk típusú csapágy van a vázban, vagy olyat szeretnénk beszerelni, akkor egy speciális monoblokk szerszám kell. Ez egy sokfogú, speciális kialakítású csőkulcs, ami pont a monoblokkcsésze belsejébe illeszkedik.

 

Érdemes megjegyezni, hogy a menetszabvány a legtöbb hazánkban futó kerékpáron angol vagy olasz rendszerű. A kettő sajnos nem csereszabatos. Továbbá a csapágy készülhet hagyományos négyszögtengelyes tengelyhez, illetve túlméretes bordástengelyhez (pl. Octalink, ISIS, integrált külső csapágyas, stb.). A csapágyazás típusa pedig lehet golyóscsapágyas, monoblokk vagy a középcsapágyházon kívül elhelyezett "külső csészés" típus.

 

A Campagnolo monoblokk rendszerű középcsapágyak ki- és beszerelését egy speciális, nem kompatibilis szerszámmal kell végezni. A legtöbb csapágygyártó a Shimano rendszerét vette át, így az az elterjedtebb. A monoblokk két vagy három egységből áll: a csapágytestből, amely tartalmazhatja az egyik rögzítőcsészét, illetve másik rögzítőcsészéből. Ha külön csészékkel van dolgunk, a meghajtás oldalit helyezzük fel a csapágytestre. Kézzel hajtsuk be az egységet a menetbe. Angol menetes típusnál a menet fordított, azaz az óra járásával ellentétes! Ha a menet tiszta, majdnem teljesen be is tudjuk hajtani. Mindenesetre hagyjuk az utolsó néhány menetet a végére! Ha nagyon megszorulna - főképpen az első néhány menetnél -, célszerű a menetet menetmetszővel kitisztítani.

 

Ezután következi a másik oldal behajtása. A rögzítőcsészét hajtsuk be félútig, ez mind az angol, mind az olasz rendszer esetében jobbmenetes. Ismét térjünk át a másik oldalra, hajtsuk be teljesen a meghajtásoldali csészét a gyártó által ajánlott nyomatékkal. A bal oldali rögzítőcsészét nem kell ekkora erővel meghúzni – főleg ha ez műanyagból készült.