A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

26 colos külső gumi, 559-es peremátmérőjű, 28-62 mm-es szélességű köpenyek

26 colos külső gumit, 559-es peremátmérőjű, 28-62 mm-es szélességű köpenyeket találsz itt.
Rendezés:

A 26” sokáig egyeduralkodó kerék- és gumiméret volt az MTB kerékpárokon, de ma már kétségtelenül népszerűbb a nagyobb 27,5” és 29” változat. Ennek ellenére DH, freeride és fatbike felhasználásra a mai napig piacvezető. A 26 colos gumi temérdek régebbi MTB kerékpáron megtalálható, továbbá előfordul új dirt jump, triál, összecsukható, rekumbens (fekvő) és cargo (teherszállító) kerékpárokon is. Trekking-, városi és túrakerékpárokon elsősorban a kis vázmérettel rendelkező, jellemzően hölgyek számára kínált modelleken találjuk. Országúti és időfutamkerékpárokon hasonlóképp a kisebb vázméretek esetében alkalmazzák.

26”-os gumiméretből egy fő méret áll rendelkezésre, ami megkönnyíti a kiválasztást, azonban a szélesség és a mintázat a felhasználás függvényében változhat.  Mindenesetre – a tévedések elkerülése végett – a méretválasztásnál a kerékpáron lévő elhasználódott/nem megfelelő gumin szereplő ETRTO számot kell legyezni. Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 26x1.75 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (47-559), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva.

Régebbi 26-osnak nevezett gumikülsők és kereket ettől függetlenül léteznek, de szerencsére mára ritkák: ilyen az ETRTO 590 (francia méret) és a 597 kuriózum.Az alkalmazható gumiköpeny-szélesség már nem ilyen egzakt egyezés: ezt elsődlegesen az abroncsperemek közt mért belső szélessége határozza meg. Az ajánlott érték 50-80% közötti, tehát egy 26”-os MTB 50mm gumiszélesség 25-40mm felniszélességet igényel.

Általánosságban elmondható, hogy a gumiabroncs gumiból, általában textil erősítővázból és acélból vagy Kevlar/Aramid sodronyból áll. Lehet benne belső gumi (más néven tömlő), de fokozatosan terjed a tömlő nélküli tubeless rendszer, amelynél a tömítést a gumiabroncs és a tömítő folyadék végzi. A gumiköpeny mintázata MTB kerékpárok esetében nagymértékben meghatározza a menettulajdonságot, a tapadást, a fékezhetőséget és a kanyarvételt. Szilárd burkolatra szánt gumiköpenyek esetében a mintázat nem annyira fontos, a tapadást nem növeli, még nedves időjárásban sem.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.