A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Gyorszáras Nyeregcső Bilincs

Ebben a termékkategóriában a nyeregcsővek (nyeregszárak) vázban történő rögzítéséhez szükséges karos záródású (gyorszárasnyeregcső-bilincsek kapnak helyet, szín- és méretválasztékkal.
Rendezés:
Rendezés:

A nyeregcsőbilincs a nyeregcső-magasság rögzítésért felel. A bilincs rögzítése történhet csavarral, viszont MTB és trekking kerékpárok esetén gyakran előfordul az excenteres karral működtetett ún. gyorzáras rögzítés, hasonlóan a kerékagyaknál alkalmazott szisztémával. Ebben az esetben a bilincsrögzítő csavart behajtás helyett alumínium karral feszítjük meg. Ez az elrendezés szerszámmentes nyeregállítást tesz lehetővé, így akár kerékpározás során és változtatható a súlypont (pl. meredek lejtmenetben). A jelen termékkategória ez utóbbi típust tartalmazza.

A bilincs és a kar anyaga rendszerint erős alumíniumötvözet, a csavarszár pedig rozsdamentes acél. A bilincs és a gyorszár-kar jellemzően anodizált, színes felületkezelést kap, ami a kerékpár megjelenést csinosabbá teheti. Kialakítása is gyakran formatervezett CNC-megmunkált, ami egyben a tömegadatot is csökkenti.

A nyeregcsőbilincs belső átmérőjét a nyeregvázcső külső átmérője határozza meg. A leggyakoribb méret a 28,6, a 30,0, a 31,8, és a 34,9mm. A bilincs magasságát (profilját) részben a felhasználás, részben a vázanyag típusa határozza meg. Extrém MTB kerékpározáshoz, nehezebb bicajosok számára a magas perem erősebb tartást tesz lehetővé, egyúttal a karbonvázak és -csövek esetében is ajánlott a nagyobb felületen történő nyomatékeloszlás.
A nyeregcső-bilincs a nyeregpozíció két paramterét állítja: a magasságot valamint a nyereg vázzal való párhuzamos állását. Az utóbbi egyértelmű: a kettőnek egy hosszanti síkban kell állni. A magasságállítást pedig elsősorban a lábhossz és a felhasználás függvénye: a nyereg hozzávetőleg akkor van a megfelelő helyzetben, ha a lábszár a legalsó pedálállásnál majdnem teljesen ki van nyújtva. Kinyújtott pozícióban a pedálozás egyenetlenné válik, túl alacsony nyeregállás esetén a térd fokozottan terhelt, emellett a teljesítmény is romlik.

A nyeregmagasság beállításához a nyeregszár-bilincs karját kell meglazítani, majd a megfelelő nyeregpozíció beállítása után rögzíteni. A szükséges erőt úgy szokás definiálni, hogy helyes megszorítás esetén a kar a tenyéren nyomot hagy. A nyeregcsövet soha nem szabad a száron található „stop”, „max” vagy „min insert” jelölésen túl kihúzni. Alumínium, titán vagy acél vázba beillesztett alumínium vagy titán nyeregcső érintkező felületét minden esetben zsírozni kel. A szénszálas alapanyagból készült nyeregcsövet és vázat viszont tilos zsírozni, ehelyett a vázzal érintkező csőszakaszra speciális szénszálas szerelőpasztát kell felvinni!

A Bikepro webshopban a bilincses rögzítés excenteres karral működtetett gyorszáras alternatívájából is bőséges a kínálat, többféle átmérő, kialakítás mellett a színválaszték is szemet gyönyörködtető. A különböző kialakítás mellett a színválaszték is szemet gyönyörködtető. A fő márkák az Acor, az Altrix, a Csepel, a Funn, a Kalloy, a M-Wave, a Neuzer, a Spyral, a Tioga, az XLC, és a Zoom, az ár típustól, kialakítástól és színvonaltól függően 1000-tól 10000 Ft-ig terjed.

Árukereső.hu Árukereső.hu