A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár Kitámasztó, oldaltámasz

Ebben a kategóriában a kerékpárok kitámasztására szolgáló különböző rendszerű integrált támaszok találhatók.
Rendezés:
Rendezés:

A városi, trekking, túra, esetleg krossz kerékpáron általában szériafelszerelés a kitámasztó, ha esetleg lemaradt volna a gyárban, a hiányosság utólag pótolható. No, de milyen típus való a bringához? Ebben próbálunk segíteni, számba véve a webáruházunkban kapaható összes kitámasztó típust!

Nem szeretnéd a kerékpárt a falhoz, fához támasztani a mindennapi közlekedés vagy túrázás során? Erre való a kitámasztó, amely megkönnyíti a kerékpár biztonságos letámasztását, akár a mező közepén is. A városi, túra, gyermek és MTB kerékpárok egyaránt fogadnak valamilyen kitámasztó típust, nálunk pedig garantáltan lesz egy pont megfelelő. Bármilyen meglepő, manapság még közép-felső kategóriás MTB kerékpárokon is találunk a hátsó tárcsafék alatt kitámasztó konzolt. A nyugati piacokon a vevők kifejezetten kérik a kitámasztót még a hétszámjegyű összegeket érő össztelósoknál is, ezért a mérnökök rendre beletervezik a vázakba. És ha már van, miért ne használjuk ki a lehetőséget!

A Bikepro webshop kitámasztó (oldaltámasz) kínálatában többféle típus kap helyet, lefedve az összes elképzelhető igényt. A közel 100 modell a következő 6 szekcióba sorolt: Direct Mount kitámasztó vázpapucsra; Hátsó kitámasztó láncvillára; Két lábú kitámasztó középcsapágyházhoz; Kitámasztó kerék (mankókerék); Kitámasztó tengelyvégre; Középső kitámasztó középcsapágyházhoz. Nézzük a típusokat egyesével!

A városi, trekking és krossz kerékpár esetében mindenképpen találunk valamilyen konzolt a kitámasztó felszereléséhez. A legkorszerűbb és legfejlettebb a Direct Mount, amely a láncvillára integrált kétcsavaros konzol. Rendszerint alumíniumötvözet vázaknál fordul elő, és hydroforming eljárással kerül a baloldali láncvilla külső felületére. Tetszetős, igazi mérnöki megoldás, a felszerelés pillanatok műve (nem kell bilinccsel bajlódni), és mivel a támaszpont a tengelyvonalhoz képest jelentősen kijjebb helyezkedik el, az általa biztosított stabilitás is elsőrangú. Maga a rögzítés is erősebb, megbízhatóbb a többi rögzítés-szisztémánál. A Direct Mount előfordul modern városi, trekking, fitnesz és krossz kerékpárokon, motor nélkülin és pedelec elektromos rásegítésesen egyaránt. A kitámasztó hossza ennél a korszerű rendszernél már állítható, ezáltal a kerékpár stabilitása optimalizálható, ráadásul ez a legtöbb esetben szerszámot sem igényel. Az ár 3500 és 6000 Ft közt van, a kínálat a kerékpárkiegészítőkről híres európai és hazai márkáktól érkezik, mint az Ostand, az XLC vagy a Zoogie.

Ha a kerékpáron nincs Direct Mount konzol, a kitámasztó a láncvillára bilinccsel rögzülhet. Így a DM változathoz hasonló helyzetben van a támasz, tehát a kerékpár stabilitása még terhelt csomagtartó esetében is megfelelő. Itt legfeljebb arra kell ügyelni, hogy a bilincs megfelelő nyomatékkal rögzüljön, illetve néha érdemes ellenőrizni a rögzítést. A túlzott megszorítást is kerülni kell, hisz’ a bilincs kis felületen fekszik fel, és terhelésnek van kitéve. Az árak és a gyártók többé-kevésbé azonosak az előző típussal.

A legelterjedtebb konzolmegoldás ma is a középcsapágy mögött a láncvillán elhelyezett keresztmerevítő, amely egy darab függőleges furattal rendelkezik. Az ilyen konzoltípusba való kitámasztók erős csavarral és anyával rögzülnek a lapra, az elfordulást rovátkák akadályozzák meg. Ez a típus általában épp megfelelő stabilitást ad a kerékpárnak, de az előző két szisztéma által biztosított plusz 8-10 szélesség mindenképpen jól jönne. A láb itt is rendszerint állítható magasságú, ennek hiányában a lábat a kerékpár vázparaméterei alapján méretre kell vágni. Ha a csomagtartó jelentősen terhelt, akkor nem ez a támasztótípus lesz a legstabilabb megoldás. Ebben a szegmensben már 1500 Ft-ért is találunk kitámasztót, 4000-ért pedig full-extrás modell jár.

Ha túrakerékpárra vagy egyéb szállításra befogott bicajra keresünk kitámasztót, előnyös a kétlábú változat. A rögzítés ebben az esetben is rendszerint középcsapágy mögötti, viszont az előbb említett hátrányt nem fogjuk tapasztalni. Itt a hátsó kerék meg van emelve, így a bicaj nem dől, hanem három lábon stabilan áll. A plusz tömegen és a kissé magasabb áron kívül az ilyen megoldásnak nemigen van hátránya.

Még egy megfontolandó kerékpár kitámasztó variáció a hátsó tengelyvégre rögzített típus. Itt a támasztás még messzebb helyezkedik el a tengelyvonaltól, azaz elvileg még stabilabb, de hátrébb is kerül, tehát az előny gyakorlatilag elvész. Sajnos a defektszerelést sem segíti elő ez a rögzítési szisztéma, cserébe a kitámasztó így van legkevésbé útban a lábnak, illetve „becsukása” a láncvilla rugdosása nélkül kivitelezhető. Ez a típus is előnyös, ha a hátsó csomagtartó jelentősen meg van terhelve. Nem utolsósorban ezek a legolcsóbb kitámasztók, már ha az a néhány száz forint valóban számít.

És akkor már csak a gyerekbiciklik mankókerekei vannak hátra. Ezek ugyebár nem a felsorolt kerékpártípusok sajátjai, hanem a 12”-20”-as kerekű gyermekbringáké. A webáruházunkban kapható kiegészítő oldalkerekek rendszerint jobb minőségűek, mint a kerékpárokkal gyárilag érkezők, így minőségi előrelépést jelenthetnek. Segítségükkel az elhasznált kerekek, az eltőrt támaszok pótolhatók. Az ár tekintetében 2000-4000 Ft-ra számítsunk, de ezért cserébe márkás termékeket kapunk. Nálunk minden bicajhoz lesz oldaltámasz: a támvillára, konzolra, kétlábas középre, az Ostand, BikeFun, XLC, Acor, Tranz-x, Velotech, Spyral márkáktól!

Árukereső.hu Árukereső.hu