A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Nyereg és kerékpár nyeregcső

Ebben a termékkategóriában a kerékpár "ülőalkalmatossága", vagyis a nyereg és nyeregcső kap helyet, többféle kerékpártípusokhoz, felhasználáshoz, eltérő méretekben, rugós és magasságállító "dropper" változatban is.
Rendezés:
Rendezés:

A nyereg és nyeregcső (más néven nyeregszár) a kerékpár ülőalkalmatossága, az egyetlen fix pont, amivel a kerékpáros menet közben érintkezik. A pedál ugyebár körbe-körbe forog, a kormány folyamatosan mozgásba van, így a nyereg jelenti az „origót”. A nyereg a test támasza, a nyeregcső pedig összekötő szerepet tölt be a váz és a nyereg között, továbbá biztosítja a nyeregmagasság, a -dőlésszög, és a hosszanti elhelyezkedés (hátra nyúlás vagy setback) pontos állítását.

A nyereg fontos szerepet tölt be a kerékpározás kényelmében, a pozíció pedig jelentősen befolyásolja a leadott teljesítményt, a hatékonyságot és a biztos irányítást. Aki ez utóbbiakban kételkedne, próbáljon meg rövidebb vagy hosszabb ideig nyereg nélkül kerékpározni! Néhány órát a kerékpáron eltöltve a nyereg jelenléte minden bizonnyal feltűnik. Minél később hívja fel magára a figyelmet, annál jobban sikerült a nyeregválasztás. Ennek ellenére még a profi versenyzők is néha szenvednek „altáji” fájdalmaktól.

A legtöbb nyereg szerkezete két hajlított pálcából, egy műanyaglapból, több-kevesebb szivacsrétegből és borításból áll. A magasabb árkategóriában a nyeregtest lehet karbonszállal erősített, a pálca titán vagy karbonkompozit, a szivacs tartalmazhat gélt vagy egyéb kényelemfokozó anyagot, a borítás készülhet kevlárral erősített hi-tech mikroszálas szövetből, ettől függetlenül a nyereg megjelenésében túl sok eltérést nem fogunk tapasztalni. Ami már inkább szembetűnő, az a szokásosnál szélesebb vagy keskenyebb kialakítás vagy a pálcába beépített rugózó elem. A lehető legkényelmesebb nyeregtípus kiválasztása tapasztalati úton történik. Kipróbálunk egyet, majd még egyet, egy harmadikat, negyediket… és előbb vagy utóbb vissza fogunk térni valamelyikhez. De még az altájunkhoz tökéletesen passzoló modell is felérhet egy középkori kínzóeszközzel, ha nincs helyesen beállítva.

A beállításokat nem a nyergen, hanem a nyeregcsövön végezzük, amely kényelmet legfeljebb akkor szolgáltat, ha rugózó elemet tartalmaz, vagy nagyon ki van húzva a vázból és hátrafele kileng. A nyeregszár feladata a nyereg megfelelő pozícionálása, illetve a vázzal való kapcsolat biztosítása. Alsó része egy cső - aerodinamikus modellek esetén profil -, amely a váz egyik elemébe, a nyeregvázcsőbe illeszkedik és kerül rögzítésre. Anyaga olcsó kerékpárokon acél, általában alumíniumötvözet, a prémium kategóriában karbonkompozit, esetleg titán.

Átmérőjét a nyeregvázcső belső átmérője határozza meg - már ha körkerestmetszetű. Ez 25-32,4 mm-ig bármekkora lehet, de a legelterjedtebb a 27,2, a 30,9 és a 31,6 mm, hossza rendszerint 300/350/400mm. A nyeregcső felső vége tartalmazza a bilincset, amelybe a nyereg két párhuzamos pálcája fogható. Itt állíthatjuk egyrészt a hosszanti pozíciót (általában 5 cm-es intervallumban), ez határozza meg a kerékpáros súlypontját. Másrészt a nyereg dőlésszögét is a bilincs beállítása és rögzítése teszi lehetővé. Végezetül a nyeregmagasságot a vázból való kihúzás mértéke biztosítja. A vázszögek miatt az állítások nem függetlenek egymástól: az emelés egyben hátra mozdítást is eredményez. A bilincs lehet egy- vagy kétcsavaros, továbbá biztosíthat hátra nyúlást a pálcán történő hosszanti állítás mellé.

Létezik rugózást, illetve menet közben magasságállítást biztosító nyeregcső, ezekről a „nyeregcső” menüpont alatt, illetve szakcikkeinkben olvashatnak bővebben. Hasonlóképpen a nyeregtípusok „kivesézése” a „kerékpár nyereg” menüpont alatt található. A Bikepro webshopban a legtöbb kurrens nyereg- és nyeregcső-típus elérhető, többféle kialakítással, hosszban és minőségben. A fő márkák az Acor, az Altrix, a Bikefun, a Brooks, a Charge, a DDK, az Ergon, a Funn, a Kalloy, a Monte Grappa, a PRO, a Ritchey, a Spyral, a Specialized, a Tioga, a Velo, a WTB, az XLC, a Zoogie és Zoom. Az árak nyergek esetében 800-80000 Ft-ig terjed, természetesen a 100x-os felár jelentős technikai tartalmat és minőségi eltérést takar. A nyeregcső esetében hasonló árról indulunk, az abszolút csúcskategória pedig 36000 Ft-ért kapható. Ne felejtsük el a nyeregrész kiegészítői, mint például a tengernyi nyeregszár rögzítőbilincset, nyeregcsőátmérő adaptert, nyereghuzatot és a többi apróságot: ezek a „nyeregrészen” belül külön almenüpontokban kapnak helyet. A dropper nyeregszár-technológiáról a Bikepro kerékpáros webshop egyik szakcikkében találunk bővebb információt.

 

 

Árukereső.hu