A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Tárcsafék fékbetét

Rendezés:

A fékbetét (más néven fékpofa) a tárcsafékrendszer részét képezi, a féktestbe illesztett, a munkahengerek nyomják a féktárcsának. A fékrendszerben hidraulikus dugattyú vagy csigás munkahenger mozgatja a fékbetétet, amely nagy erővel préselődik a féktárcsához. A fékbetét fékezésre szolgáló kopó rétege szinteres, organikus vagy félfémes. Az organikus fékpofák alapanyaga is tartalmaz némi fémszemcsét, de például az XLC gyártmányoknál ez az érték csak 15%. A fő alapanyag organikus Twaron, Kevlar, üveg, gumi, töltő anyagok, műgyanták, keményítők. Előnyük a csendes működés, kiegyensúlyozott fékhatás. Emellett kíméletesebbek a féktárcsával, kevésbé koptatják azt. Szigetelőképességük valamivel jobb, mint a fémszemcsés betéteké, ezért a keletkező hőt kevésbé továbbítják a fékhenger felé.

A szinteres (más néven szinterezett vagy fémszemcsés) betétek alapanyaga szinterezett fémszemcse, gyártónként eltérő összetételű granulátumból nagy nyomáson préseléssel állítják elő. Az arány kb. 60%, a többi kötőanyag. Előnye a magasabb kopásállóság, nagyobb hőállóság, extrém körülmények között is kiegyensúlyozott fékhatás. Hátránya, hogy hajlamosabb a zajos működésre, gyorsabban eszi a féktárcsát, illetve fékezéskor nagyobb a hőtermelés. A félfémes fékbetéteknél a fémszemcsetartalom a két típus köz van, ezek előnyeit próbálják egyesíteni, előnye az organikusnál lassabb kopás, és magasabb hőállóság. A fenti elnevezések egyes gyártóknál eltérnek: például a Shimano-nál „Resin” az organikus alapanyag, a „Metal” pedig szinterezett, a Magura-nál „Endurance” az organikus, „Performance” a félfémes.

A fékbetéteknek hátlapja is van, erre viszik fel a fékező réteget, itt is többféle alapanyagot használnak a gyártók. A különbségek a súly, a hővezető képesség és az ár terén tapasztalhatók. A leggyakoribb felhasznált anyag az acél, a titán hátlappal valamennyi tömeget meg lehet takarítani, persze magasabb áron, az alumínium viszont a legjobb hővezető. A fékezés során keletkező hőt a hátlapnak minél kell elvezetni a környezet felé, így kevésbé hevíti az fékfolyadékot. Ezen a téren legjobb a Shimano IceTch hűtőbordás betét, de az XLC és az Alligator is kínál hasonló technológiát. Mikor kell a fékbetétet cserélni? Röviden, amikor a kopóréteg vastagsága eléri a 0,5mm-t, ekkor már hallhatunk némi csikorgást fékezés közben.

A Bikepro webáruház közel 300 típust felölelő fékbetétkínálatban majd’ minden fajta és féle tárcafékes kerékpárhoz kapható pótbetét. A szükséges betéttípus gyártó, modell és akár évjárat szerint eltérhet, a weboldalunkon szereplő termékleírásokban minden információ megtalálható a kompatibilitással kapcsolatban. Külön menüpontban tüntetjük fel az egyes tárcsafékgyártó márkákat, lásd Shimano, Avid, Formula, Hayes, Magura, Tektro és egyéb. Egy tipikus leírásban ezt olvashatjuk: „tárcsafék fékbetét Shimano M395-495-525 fékekhez, acél alap, szinteres pofa, 1 pár”. Ebből megtudható milyen féktípussal kompatibilis, milyen a hátlap és a betét anyaga. Sok esetben ezt az ajánlott felhasználás egészíti ki. Az ár pedig 1 párra vonatkozik. Ha már itt tartunk, a fékbetétcsere költsége 2500-12500 Ft típustól, alapanyagtól, márkától függően. Az általunk forgalmazott betétgyártó márkák betűrendben: a2z, Acor, Alhonga, Alligator, Avid, Bikefun, Braco, Gold Fren, Hayes, Shimano, Spyral, SwissStop, Union, XLC és Zoogie.