A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpáros edzés és kellékei

Hideg, csapadékos időjárásban a szabadban történő kerékpározás helyett sokan a zárt térbe kényszerülnek, ott tartják magukat kondícióban, esetleg készülnek a versenyekre. Beltéri kerékpározáshoz használhatunk professzionális fitnesz spinning biciklit - akár edzőteremben, akár otthonunkban -, de ha saját kerékpárral szeretnénk edzeni, akkor ezt vagy szabadgörgőn vagy fix görgőn tehetjük meg. Legkézenfekvőbb dolognak a görgőzés tűnik, hiszen saját kerékpárunkon - és ami még jobb -otthonunkban végezhetjük el edzésünket. Nem kell sehova rohangálni, utazgatni.

A saját bicikli előnye, hogy nincs szükség a állandó állítgatásokra, és a kontaktpontok, mint például a markolat, ülés és pedál állandóak. Emellett egyre többen használják versenyek előtt is a görgőket bemelegítésre, átmozgatásra. Nemcsak profi országútis csapatoknál, hanem egyre több amatőr versenyen láthatunk görgőn melegítő indulót. A legtöbben erre a célra a szabadgörgőket részesítik előnyben, de mindkét fő típus megfelel. A szabadgörgő három hengerből álló szerkezet, amire a kerékpár nincsen rögzítve, a bicajos „egyensúlyozása” tartja a görgőkön a bringát. Az ellenállást pedig kizárólag a hengerek és a gumik közti súrlódás adja.

A fix görgő esetében a hátsókereket egy állványba fogatjuk be, majd azt egy fém, esetleg műanyag bevonatú hengerhez szorítjuk. Ezeknek a görgőknek az ellenállása állítható, mágneses vagy hidraulikus elven működik. Manapság a prémium kategóriában elterjedőben van a fix görgő direkt hajtású változata, ahol a kerékpárban a hátsó kerék nincs, beszerelve, a lánckeréksor a görgő részét képezi. Előnye, hogy a lánc közvetlenül a görgőt hajtja, a külső gumi pedig nem kopik, és nagy erőfeszítésnél nem csúszik meg.

A szabadgörgő előnye, hogy a valódi bringázáshoz közelítő érzetet ad, folyamatosan éberen tart. Ellenben az ellenállás adott, csak a kerékpár váltójával tudjuk nehezíteni a tekerést. A kiállva tekeréshez ügyesség kell, akárcsak az iváshoz. A fix görgőről leesni biztosan nem fogunk, sőt az ellenállás mértékét is variálhatjuk a váltórendszertől függetlenül is, legtöbbször már a kormányra rögzíthető fokozatállítóval. Ha sprinteket, tempómenéseket, vagy alacsony pedálfordulatos erőedzéseket is tervezünk görgőn végrehajtani, egyértelműen érdemesebb inkább egy fix görgőbe beruházni. Viszont nem jó ötlet a legszebb karbon vagy alumínium bringánkat rögzíteni, mert a levegőben levő fixen befogott hátsókerék miatt sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a váz. Továbbá az első kereket a kényelem (és megszokott érzet) érdekében valamilyen támasztékkal célszerű a hátsókerék magasságába kell hozni.

Az utóbbi években még egy lehetőséggel bővült a beltéri kerékpáros edzés: ez az „okosgörgő”, más néven virtuális tréner. Ennél a hi-tech kategóriánál a lényeg az internetre csatlakozás, virtuális térben, ismerősökkel, de akár profi versenyzőkkel is együtt tekerhetünk. A virtuális tréner esetében az ellenállást a kiválasztott program, (pl. ZWIFT) fogja szabályozni, attól függően, hogy éppen egy emelkedőn fel vagy éppenséggel egy lejtős szakaszhoz értünk a virtuális pályán. A virtuális trénerek kiegészíthetők további okoseszközökkel. Ha viszont nincs szükség a virtuális világra, egy töredékáron megvásárolható „buta görgő” is bőven elegendő lehetőséget biztosít. A beltéri edzés közben pedig nézhetjük a kedvenc sorozatot, az is helyettesítheti a kinti élményeket. Persze ebben az esetben a görgő ellenállását nem a fent leírt módon, hanem saját magunknak szabályozzuk.

A Bikepro webshop szezonálisan kínál kerékpáros görgőket és a hatékony edzéshez szükséges táplálék-kiegészítőket és sportkrémeket.