A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Downhill Kerékpár

Ebben a kategóriában a Downhill (DH) szakághoz / stílushoz tervezett 26" és 27,5" kerékméretű MTB kerékpárok szerepelnek 160-200mm rugóúttal.
Rendezés:
Rendezés:

A downhill és freeride (röviden DH és FR) kifejezetten szakágspecifikus kerékpár a mountain bike világban, a legextrémebb terepviszonyokhoz és kerékpározási stílushoz készülnek. A két kategóriát együtt „gravity” szegmensként szokták emlegetni. Közös jellemzőjük az extrém lapos fejcsőszög, a 180-220 mm rugóút és a tapadós széles gumik, ezek együttesen elképesztő tempót tesznek lehetővé a lejtőkön, legyen az bármilyen meredek, köves, sziklás, gyökerekkel barázdált. Más szóval adrenalinlöket a köbön, egy-egy ilyen menet élményfaktora semmihez sem hasonlítható!

A gravity kerékpárok fonákja, hogy a kiindulópont eléréséhez felvonó vagy platós teherautó segítségére van szükség. Bizonyos technikai megoldásokban a DH és FR bringák már közelebb állnak a krosszmotorokhoz, mint a hagyományos biciklikhez: gondoljunk csak a duplavállas villákra, a túlfolyótartályos rugóstagokra vagy a négydugattyús, fémfékcsöves fékekre. A vételárról és a fenntartási költségekről jobb nem is beszélni! Akkor nézzük a két szakágat egyenként, kezdve a régebbi – már az MTB sport legkorábbi éveiben is népszerű downhill-lel! A versenyzést illetően a cél a lehető legrövidebb idő alatt leereszkedni egy hegyről.

A sikerhez érdemes igénybe venni a tudomány modern vívmányait: ilyen az abszolút csúcstechnikát alkalmazó hidraulikus, „agyonállítható” felfüggesztésrendszer teleszkópvillával, rugóstaggal. Ennek csillapítása és mozgáskarakterisztikája széles értékek között állítható, így bármilyen pályára, tereptípusra és -viszonyra „belőhető”. A pontos beállítás teszi lehetővé a legnagyobb tempót és így a legjobb eredményt. A sebességet persze a kanyarokban kontrollálni is kell.

A nagy fékerőt produkáló, jellemzően 4-dugattyús hidraulikus tárcsafékek a nagyméretű speciális féktárcsákkal kombinálva a megdöbbentő lassulás mellett az extrém hőterhelésnek is ellenállnak. Az időeredmény további meghatározó eleme a speciális, lágy gumiösszetételű, ritka és magas mintázatot kínáló köpeny. A cél a tapadás maximalizálása, a két kerék esetében a mintázat sokszor eltér, a gumitípus kiválasztását a terepviszonyok és időjárás is befolyásolja. És bár csak lefele haladunk – a DH versenysportban a grammok igenis számítanak. Könnyebb bicajt könnyebb mozgatni, továbbá kisebb a rugózott tömeg, így a kerék jobban leköveti a terepet. 14-15kg össztömegről beszélünk, ami egy AM/trail bringától sem rossz, de a DH kerékpárban 200mm rugóút van, és le tud menni a szakadékban is.

Természetesen a sikerhez kimagasló kerékpár-irányítás képességek is szükségesek, ezek bizonyos mértékig fejleszthetők, de az abszolút csúcs eléréséhez a DH-ra úgymond születni kell. A downhill szakág a testi épség szempontjából igen veszélyes, így a megfelelő védőfelszerelés elengedhetetlen. A Bikepro webshop kínálatában nagy számban szerepelnek az ehhez szükséges kellékek, az aktuális választék a „Kerékpáros életvitel – Fejvédő, illetve Védőfelszerelés” menüpont alatt található. Manapság a downhill szakág népszerűsége kissé megfakult, az extrém kerékpározásban új trend az enduro és a freeride.

Ezzel el is érkeztünk az utóbbi kategóriához. Nevezhetjük stílusnak is, hisz’ hivatalos FR-versenyeket nem rendeznek, csak bemutatókat, mint például a Red Bull Rampage dzsmborí. A freeride MTB szegmensben találjuk a „legzúzósabb” kerékpárokat, többnyire elől-hátul 200 mm feletti rugóúttal és elképesztően erős vázakkal. Ezekkel a gépekkel kizárólag a hegyről lefelé lehet száguldani, vezessen ez a Bike Park ösvényeken, az ugratókon vagy a North Shore pályák deszkáin.

A cél a DH-val ellentétben nem feltétlen a jobb időeredmény, hanem a sokszor 10 méter mély letörések és a hatalmas ugratók abszolválása, minél látványosabb trükkökkel és stílusban előadva. Tehát a freeride gép nyergében a fő cél a már-már brutális terepakadályok megfelelő technikával történő leküzdése - ez adja az FR sava-borsát. Műszaki szempontból a freeride kerékpárnak kiforrott és megbízható konstrukcióval kell rendelkezni, pályáról pályára, körről körre bírnia kell az szélsőséges igénybevételt, és persze az extrém felhasználás okozta eséseket. Ez velejárója a sportnak: ha az kerékpáros folyamatosan képessége határait feszegeti, azok fejlesztésével foglalatoskodik, újabb és újabb trükköt tanul, néha-néha óhatatlanul át fogja lépni a határokat.

A freeride kerékpárok látványa is tekintélyt parancsolóan robosztus, mind a váz, mind a teleszkóp komoly csőátmérőkkel rendelkezik, ami nagyfokú stabilitást és kontrollt tesz lehetővé a kiélezett helyzetekben. A gépek majd’ minden esetben masszív 26 colos keréken gurulnak, mivel ebben a rugóút tartományban ez a méret biztosítja az ideális egyensúlyt a merevség, az erősség és a kezelhető geometria mezsgyéjén. A vázgeometria tekintetében a freeride kerékpár még az „endúróban” megszokottnál is laposabbak fejcsőszöggel bír, mindezt úgy optimalizálva, hogy a végletekig fokozza a stabilitást a nagy sebességű ugratásokhoz, mindazonáltal lehetőséget biztosítson a forgásos trükkök kivitelezésére.

Az össztömeg kérdését majd minden felsorolt szempont felülírja, így az FR monstrumok nem könnyűek. Talán mondani sem kell, hogy a megfelelő védőfelszerelés ebben az MTB stílusban is elengedhetetlen. Aki freeride-ban gondolkodik, legjobb, ha szemügyre veszi webáruházunk „Kerékpáros életvitel – Fejvédő, illetve Védőfelszerelés” menüpontjai alatt szereplő protektorokat! Mint ahogy már említettük, a tradicionális downhill szakágat egyre inkább felváltja a freeride és az enduro, ezzel párhuzamosan a kerékpáripar fejlesztései az utóbbi két szegmensre összpontosulnak. Érdemes tehát az újabb konstrukciók közül válogatni.

A downhill és freeride kategóriában se keressük a „pénztárcakímélő” szegmenst. Készüljünk fel hét számjegyű összegre, amiért már elképesztő csúcstechnikát kapunk. De ki is lenne olyan felelőtlen, hogy az óriási ugratókon és letöréseken egy nem abszolút megbízhatóságra, strapabíróságra és teljesítményre kihegyezett kerékpáron tegye kockára életét!

Ha eme részletes jellemzés elolvasása után továbbra is bizonytalanok lennénk a megfelelő kerékpár kiválasztásában, érdemes elolvasni a Bikepro kerékpáros webáruház Hogyan vásárolj jó kerékpárt?E-book, amely a webshop honlapjáról ingyenesen letölthető. A 70 oldalon foglaljuk össze a kerékpárvásárlás fontos szempontjait, körbejárva, milyen is a „jó kerékpár”. Ha valóban megfelelő, minőségi kerékpárt keresünk, a „HVJK” nélkülözhetetlen eszköz. Emellett térjünk ki legújabb szolgáltatásunkra, a „Személyre szabott kerékpár ajánlásra”. A több évtizedes szakértelmere is tapasztalatra építve csomagunkban egy 29 kérdésből álló kérdőíven vezetjük végig a potenciális kerékpárvásárlót, amelyet a beküldés után szakértő kollégánk értékel ki. Ezt követően e-mail-ben személyre szabott tanácsadást és ajánlatot küldünk. A szolgáltatás ára 9990 Ft, amennyiben nálunk történik a kerékpár beszerzése, szolgáltatás ára 100%-ban beszámításra kerül a vételárba. A kerékpár megvásárlása után a tanácsadásban résztvevők automatikusan bekerülnek VIP csoportunkba, ahol számos kedvezmény és extra bónusz szolgáltatás érhető el. További információ a szolgáltatásról További információ a szolgáltatásról itt található.

 

Árukereső.hu