A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Országúti fékkar

Ebben a kategóriában a bowdenes országúti fékkarok találhatók, amelyek kizárólag országúti kormányra szerelhetők fel, ezen felül kantifékekkel és országúti mechanikus tárcsafékekkel kompatibilisek.
Rendezés:
Rendezés:

Manapság a külön országúti fékkar ritka, elsősorban régi kerékpárokon és örökhajtós (fixi) városi divatkerékpárokon fordul elő. A váltóegységet is tartalmazó ún. fékváltókar ma már az alsó árszegmensben is domináns, majdnem minden új országúti kerékpár gyárilag ilyennel szerelt. A fel- és leszerelés, illetve rögzítés és beállítás szempontjából az integrált és a különálló fékkar alig tér el a fékváltókartól.

Az országúti fékkarok majdnem kizárólag rejtett (aero típusú) bowdenevezetéssel rendelkeznek. A régi kerékpárokon néha előfordul a külső bowdenvezetés, amelynél a bowdenház a kar kerékpáros felé néző felső részén csatlakozik a féktesthez, de az ilyen már nem kapható. A fentiek mellett említsük meg időfutamkormányhoz alkalmazható típust, amely a kormány végébe expanderrel kerül rögzítésre, illetve a kiegészítő fékkart, amely a cyclocross és fitnesz kerékpárokon az országúti kormány felső fogásánál biztosítja a fékezés lehetőségét.

Fontos még megjegyezni, hogy az országúti kormányok csőátmérője nominálisan 23,5 mm, míg az egyenes kormányoké 22,2mm, így a két kartípus nemcsak a kialakítás és a funkció, hanem a bilincsátmérő miatt sem csereszabatos. A fékkar (fékváltókar) ráadásul hevederes bilincsrögzítést alkalmaz, amely valamelyest képes alkalmazkodni az eltérő átmérőhöz és csőprofilhoz.

Az országúti fékrendszerek többé kevésbé azonos mennyiségű bowdent húznak az adott karmozdulatra, más szóval az áttételezésük majdnem azonos. Ez egyben megegyezik az egyenes kormányos kantifékkar áttételezésével, így egy országúti patkófék minden további nélkül üzemeltethető kanti (vagy fitnesz, komfort, BMX) fékkarral. A másik oldalról nézve pedig az országúti fékkar képes üzemeltetni a kantiféket, a mini V-féket, illetve a dob és görgős agyféket.
A fékkar cseréje akkor esedékes, ha forgáspontja kikopik, a forgáspont-csapágynak játéka jelentőssé válik, vagy maga a kar megsérül. Kerékpáros webáruházunk kínálatában a felsoroltak országúti kartípusokból közel 50 különböző modell áll rendelkezésre, nem számítva a fékváltókarokat, amelyek a „váltás – országúti fékváltókar” menüpont alatt találhatók. Egyszóval bármely meghibásodott, elhasználódott fékkar pótolható, igény esetén a fékrendszer teljesítménye magasabb szintre emelhető.

Az ár tekintetében párban 5000-50000 Ft-tal számolhatunk, a nagy árkülönbség a különböző típusok és felhasználás tükrében egyértelmű. A megvásárolható márkák közül emeljük ki a Shimano és a SRAM világcégeket, emellett a Saccon, a Sunrace, a Tektro, az Alhonga, a Csepel és az Acor is kínál számos korszerű országúti fékkart elfogadható áron. Nem felejtsük ki a színválasztékot sem! Végezetül a Bikepro kínálatában számos fékkarhoz külön markolatgumi is elérhető.

Árukereső.hu