A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Országúti Hátsó Váltó

Hátsó váltó országúti kerékpárokhoz, mechanikus váltórendszerekhez.
Rendezés:
Rendezés:

A hátsó váltó a lánckeréksoron végzi a váltást. Rendszerint bowden működtetésű, de manapság egyre terjed az elektronikus vezérlés. A váltórendszer további eleme a hátsó lánckeréksor, az első lánckerekek, illetve a lánc. A váltás pontosságáért elsősorban a váltókar felel, hiszen itt történik a pozícionálás. A hátsó váltó csak végrehajtja a „parancsot”, jó esetben precízen és gyorsan. Ma már lényegében minden váltórendszer pozícionált. Az elektronikus váltórendszernél a váltókar mindössze jeladó, a pozícionálást valóban a váltók végzik.

A hátsó váltó működése kifinomult, paralelogrammás mechanikája elképesztő tizedmilliméter pontos pozícionálást tesz lehetővé. A kurrens váltórendszerek 10-12 hátsó fokozatot kínálnak. A megfelelő pozícionáláshoz a váltónak és a váltókarnak fokozatszám, gyártó, széria (modellsorozat) és felhasználás meg kell egyezni, erre vásárláskor mindenképpen figyeljünk! A váltórögzítés szempontjából pedig meg kell különböztetni a konzolos és a „füles” típust: ez utóbbi az alacsonyabb színvonalú vagy régebbi vázakra rögzíthető.

Az országúti hátsó váltó abban különbözik a többi felhasználáshoz készült típustól, hogy a váltókanál rövidebb, szerkezete kompaktos. Mivel országúti (továbbá cyclocross és fitnesz) kerékpárokon nincs szükség széles áttételtartományra, a kanálnak nem kell annyi láncot „kezelni”, emellett nincs szükség arra, hogy a láncot nagyméretű hátsó lánckerékre „pakolja”. Ezáltal a mechanika kisebb, könnyebb lehet. Az országúti hátsó váltórendszerek sem gyártók, sem évjárat vagy szérián között nem csereszabatosak, a váltókompatibilitásról külön szakcikk foglalkozik.

A Bikepro webshopban többféle országúti hátsó váltó kapható, kiegészítve kompatibilis váltókarokkal, váltóalkatrészekkel, bowdenrendszerrel, és a legújabb Di2 / eTap elektronikus rendszerhez készült típusokkal. Váltórendszereket elsősorban a fő alkatrészgyártók - a Shimano és a SRAM – kínálnak, emellett webáruházunkban a Sunrace márka termékei is elérhetők. A különböző szisztémájú országúti váltók ára színvonal és kialakítás függvényében 5000-től 125.000Ft-ig terjed. A fent említett írás mellett a láncváltórendszerek fejlődésével is foglalkoztunk.

Árukereső.hu Árukereső.hu