A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Tárcsafékes hátsó agy

​Ebben a kategóriában többféle tárcsafékes, átütőtengelyes és gyorszáras hátsó kazettás kerékagy található. Amennyiben konkrét típusra van szükség, a sok termékre tekintettel ajánljuk a bal oldalt lévő termékkör- és termékcsalád-szűrőket.
Rendezés:
Rendezés:

A legkorszerűbb fékrendszer ma a hidraulikus tárcsafék, amely már nemcsak az MTB kerékpárokon meghatározó, hanem az országúti, gravel, és akár a trekking vagy városi szegmensben is jelentős szeletet hasít ki magának. A tárcsafékrendszer kapható mechanikus változatban is, mérsékeltebb teljesítménnyel és árszinten. A tárcsafékrendszerrel kompatibilis agytípusból két szisztéma van forgalomban: a Center Lock és 6-furatos. A CL-rendszer adapterrel fogadhat 6-futatost, de a másik irány nem járható.

A kerékpárkerék rögzítése a vázban történhet hagyományos nyitott sarus rendszerrel, vagy a mai felső kategóriás kerékpárok esetében átütőtengellyel. Ennek megfelelően a jelen kategóriában szereplő tárcsafékes hátsó agyak mindkét szisztémát alkalmazhatják. A nyitott sarunál a rögzítés módja lehet karral működtetett gyorsrögzítős vagy menetes csavaranyás, habár tárcsafékrendszer esetében jellemzően az első dominál. Az átütőtengelyes kerékrögzítés ugyancsak létezik patentzár-rögzítéssel és imbuszkulcsos csavarrögzítéssel. Az agyak hagyományos kónuszos csapágyazást vagy ipari csapágyas szisztémát alkalmaznak, az utóbbi változatnál a teljes egység csapágyboltban kapható mélyhornyú csapágyegységgel pótolható.

A hátsó kerékagynál figyelni kell a váz és a kerékagy tengelykompatibilitására. A különböző sarutáv-méretek sajnos megnehezítik a megfelelő agytípus kiválasztását: a tárcsafékes váltós kerékpároknál ez rendszerint országúti kerékpárok esetében 130mm, egyéb típusoknál 135mm, átütőtengelyes vázaknál 142mm, a modern BOOST rendszer esetében pedig 148mm. A vázsaruk belső távolságát vásárlás előtt mindenképpen le kell mérni!

A hátsó kerékagyra kerülhet menetes (egy- vagy többfokozatú) szabadonfutó, illetve az általánosan elterjedt Shimano kazettatípus, amelyre lánckeréksor kerül. Tárcsafékes kerékpároknál a kazettás sokkal gyakoribb, a legtöbb nálunk kapható tárcsafékes hátsó agy ilyen szisztémát kínál. A kompatibilitás sajnos a kazetták terén sem problémamentes: az általánosan elterjedt Shimano kazettaszabvány mellett forgalomban van és a Campagnolo változata, az elmúlt években pedig megjent a SRAM xD, illetve a Shimano Micro Spline rendszer. Az utóbbiak 11 fognál kisebb számú hátsó lánckerék használatát is lehetővé teszik, ideális párost alkotva a legmodernebb egy első lánctányéros hajtásláncokkal. Így ha a hajtáslánc a Campagnolótól származik, vagy korszerű 1x11 vagy 1x12 fokozatos áttételezést alkalmaz, a kerékagyagy speciális kazettatestet igényel. Nem utolsósorban az agy furatszámát is egyeztetni kell az abronccsal!

A Bikepro webshop tárcsafékes hátsó kerékagyak széles választékát kínálja, legyen az hagyományos sarus vagy átütőtengelyes, ezen belül MTB, trekking vagy országúti használatra tervezett típus. Áruk jellemzően 6800-től 195.000Ft-ig terjed. A márkák közt megtalálhatók az iparban legismertebbek, mint például a Shimano, a DT Swiss, az Acor, a SunRinglé és a Novatec.

A kerékagyválasztás megkönnyítésében az alábbi BikePro szakcikkek nyújtanak segítséget:

Kazettatestekről

Váltórendszerekről

Láncokról

Árukereső.hu Árukereső.hu