A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

MTB első lánckerék

4-furatos és DM első lánckerék MTB kerékpárokhoz
Rendezés:
Rendezés:

A MTB használatra tervezett hajtómű kerékpártípustól függően 1, 2 vagy 3 lánckereket (más néven lánctányért) fogad. Ezek lehetnek a hajtóművel integráltak, igényesebb típusok esetében cserélhetők. Kopás vagy sérülés esetén az utóbbiak a hajtóműcsere nélkül pótolhatók.

Az első lánckerekek anyaga lehet préselt acél, vagy magasabb technikai színvonal esetében ötvözött, CNC-megmunkát alumínium. A fogszám a legkisebb lánctányér esetében 22-28 fog, középsőnél, 32-36 fog, a legnagyobbnál 40-48 fog. Az egy lánctányéros MTB hajtóművek fogszáma 28-tól 36-ig terjed, rendszerint Narrow Wide, azaz széles-keskeny fogkialakítással. A hajtásrendszerekhez kapható ovális (Oval) kialakítású lánctányér is, amely a hájtás egyes fázisaiban eltérő áttételt tesz lehetővé, így könnyítve a körkörös pedálozást. Ezek webáruházunkban külön termékkategóriában is megtalálhatók.

A lánctányér kiválasztásánál figyelni kell a rögzítés furatkör-szabványára, ami nemzetközi BCD jelölést kap. Ebből számos eltérő van a piacon: az MTB kerékpárokon gyakori a 4-karos 96BCD, 104BCD típus. Emellett a legújabb MTB hajtóművek aszimmetrikus kialakítású, gyártó-specifikus cserélhető lánctányért alkalmaznak, amelyek ugyancsak ebben a kategóriában kapnak helyet. A több lánctányéros hajtásrendszerek esetében kritikus továbbá a váltórendszerrel való fokozatszám-egyezés, például a 9-fokozatos váltórendszerhez 9, de legfeljebb 10 fokozathoz tervezett lánctányér szükséges, mivel annak kialakítása a láncszélesség optimalizált.

Az egy lánctányéros hajtásrendszerek esetében népszerű a furat nélküli ún. Direct Mount lánctányérrögzítés, amely ugyancsak gyártóspecifikus. Figyelni kell továbbá a BOOST rendszerű hajtóművekre, amelyek eltérő lánctányér-kialakítást igényelnek. A termékleírásokban a fent említett összes rögzítéstípus, valamint a hajtóműkialakítás paraméterei mind megtalálhatók. Érdemes megjegyezni, hogy a trekking, cross, városi (city) és fitnesz kerékpárok egy része az MTB BCD furatkört alkalmazza, viszont a lánctányérok fogszáma eltérhet, amire termékválasztáskor figyelni kell.

A Bikepro webshop termékleírásaiban szerepel a lánckerék furatköre és minden egyéb kompatibilitás-információ. Például a kínálatunkban szereplő „Shimano Deore FC-M480 MTB első lánckerék, 32T, 104 mm, 9s, acél” lánckerékmodell 104mm furatkörrel rendelkező négykaros MTB hajtóművek középső lánctányérja, és közepes technikai színvonalat képvisel. Az „a2Z MTB első lánckerék, 30T, 4x104 mm, 1x9-11s, narrow-wide, alumínium, aranyszínű” viszont egy lánctányéros váltórendszerhez való magas színvonalú CNC-alu narrow-wide első lánckerék, amely ugyanolyan hajtómre szerelhető fel, mint a fenti DEORE. Mindkettő 9-11 fokozatszámmal kompatibilis.

Webáruházunkban az elhasználódott hajtómű-lánckerekek cseréje darabonként 3000-25000 Ft-os áron oldható meg. Emellett a lánckerek rögzítéséhez többféle rögzítőcsavar kapható, akár extra anodizált színekben is! A témában Bikepro szakcikk is megjelent, amely itt olvasható.

Árukereső.hu Árukereső.hu