A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1 1/8 col integrált kormánycsapágy található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában az 1 1/8" integrált kormánycsapágy található, csésze nélküli, nem tapered típus.
Rendezés:
Rendezés:

A kerékpárokon két fő kormánycsapágy-rendszer van forgalomban: a régebben használatos menetes típus, illetve a mára már széles körben elterjedt menet nélküli Ahead rendszer. A jelen termékkategória a relatíve modern, alul-felül 1 1/8 col villanyakhoz való, integrált kormánycsapágyakat gyűjti egybe. Ez a típus bármely felhasználásra készült 2000 után gyártott kerékpártípuson előfordulhat.

A mai kormánycsapágy-rendszerek bonyolultak, bemutatásuk magyarázatot igényel. A kormánycsapágy maga a váz fejcsőbe illeszkedik, közvetlenül bepréselve vagy köztes csészével együtt. Az integrált rendszer esetében nincs köztes csésze, a csapágy közvetlenül a vázfejcső erre kialakított felületére kerül laza illeszkedéssel. Mivel a felfekvés közvetlen, a csapágymozgás okozta amortizáció hosszútávon problémát okozhat. Ennek megfelelően a csapágy felületét bőven el kell látni kenőzsírral, továbbá a csapágy állapotát rendszeresen ellenőrizni szükséges.

Az integrált kormánycsapágy ugyanúgy két csapágyból áll: az egyik a fejcső felső peremén, másik az alján kerül beépítésre. Az integrált csapágy rendszerint mélyhornyú zárt, tömített ún. „ipari” típus. Továbbá a felső csapágy porvédő borítást kap: ez általában alumíniumötvözetből, néha karbonkompozitból készül. A csapágybeállítást a felső kupakban található csavarral végezzük.

A jelen kategóriában szereplő integrált csapágy beszerelése rendkívül egyszerű: a csapágy a megtisztított, bezsírzott fejcsőbe illeszkedik, préselést nem igényel. A villára felkerülő kónusz is rendszerint „sliccelt”, azaz célszerszám nélkül felpattintható. Az acél vagy alumínium villanyak esetében annak belsejébe rögzítőrózsa, karbonnyakba expanderes dió kerül: ezek beszerelése már némi szakértelmet és szerszámot igényel.

A kormánycsapágy átmérőből számos szabvány született az évtizedek során. Az „őskorban” az 1 colos méret volt az egyeduralkodó, ezt többé-kevésbé leváltotta az itt szereplő 1 1/8” standard. Az utóbbi években pedig elterjedt a „tapered”, azaz kúpos villanyak, ahol az alsó csésze 1,5” (esetleg 1 3/8” vagy 1 ¼”), a felső pedig rendszerint standard 1 1/8”. Az itt szereplő kormánycsapágyak kúpos rendszerhez vagy egyéb átmérőhöz nem használhatók.
Fontos megemlíteni, hogy az Ahead rendszernél kormányszár magassága távtartók beiktatásával vagy kivételével szabályozható. A kormánycsapágy (legfelső) záróeleme a gyártó által meghatározott beépítési magassággal rendelkezik, ami meghatározza a kormányszár legalacsonyabb helyzetét. Amennyiben ez probléma, a „kormánycsapágy-kupak” egy vele kompatibilis kialakítású, de kisebb beépítési magasságúra cserélhető.

Figyeljünk arra, hogy a kormánycsapágy rendszeres karbantartást igényel, bizonyos időközönként pedig cserére szorul. A Bikepro kerékpáros webáruházban lényegében az összes kormánycsapágy-típus megtalálható, ezen belül az integrált alul-felül 1 1/8” típus az egyik legnépszerűbb, elsősorban a Csepel, a Neco, illetve az XLC termékei kapnak helyet. Egy ilyen kormánycsapágy ára a felhasználás és minőség függvényében 3500-15000 Ft között alakul. A megfelelő kormánycsapágy-típus kiválasztásához egy korábban megjelent Bikepro szakcikk nyújt segítséget.

Árukereső.hu Árukereső.hu