A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

16 colos belső gumi, 305x37-62-es tömlő

Ebben a termékkategóriában a 16 colos belső gumik (305x37-62) kapnak helyet.
Rendezés:
Rendezés:

16”-os kerék elsősorban gyermekkerékpárokon fordul elő, mindamellett számos összecsukható városi kerékpár is ezt méretet használja. Gyerekbicajok esetében 4-6 éves kor és 95-115 cm-es magasság és 45-55 cm lábhossz között ideális típus.

A belső gumi kiválasztásnál figyelembe kell venni a külső gumi paramértereit, elsősorban a rajta szereplő ETRTO számot. Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője Például a gumi oldalfalon szereplő 16x1.75 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (47-305), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. Tehát a 16”-os szabvány külső gumi ETRTO száma 305, de ettől eltérő - nem szabványos - 16”-os külső gumik is léteznek. Szerencsére az átmérő különbségek nem nagyok, így a szabványos ETRTO szerinti 305-as belső mindegyikbe jó lesz. A szélesség tekintetében pedig egy bizony határértéken belüli egyezés szükséges, amt a gyártók a belső gumin minden esetben feltüntetnek.

A belső gumi típusának tehát egyeznie kell a külső gumi átmérőjével (ez a fenti példában a 305mm peremátmérő), továbbá a szélességgel (47mm). A fenti kínálatban szerepel 16 x 1,5-2,25 (38/57-305) belső, ami a fenti igényre tökéletes lesz. Kapható emellett 16 x 1,75/2,125 (47/54-305) belső gumi is, ami ugyancsak megfelel, bár a szélesség a példánkban szereplő külső gumihoz már a határértéken van. Mindenképpen jobb a határértékek „közepébe lőni”. Mivel közel két tucat egyéb méretvariáció áll rendelkezésre, biztosak vagyunk, bármilyen 16”-os bicajhoz megtalálod a megfelelő belsőt.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.

Árukereső.hu Árukereső.hu