A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Fékbowdenek és fékbowden alkatrész

Ebben a kategóriában mindenféle bowdenes fék alkatrészt megtalálsz, ami szükséges lehet a szerelésükhöz.
Rendezés:

A mechanikus fékrendszerek esetén a kézzel működtetett fékkart bowden köti össze a kereket lassító féktesttel. A mechanikus féktípusok közé sorolható a szilárd útburkolatra alkalmas többféle kialakítású patkófék, a terephasználatra rendszeresített V-fék, a kantifék, az U-fék, a dob- és rollerfék, illetve a tárcsafékrendszerek közül a mechanikus elven működő. A bowdenrendszer felel a két végpont közti erőátvitelért, melynek elemei a bowdenszál (más néven bowdenhuzal), a bowdenház, a ház végére kerülő kupak, az előfeszítést szabályzó csavar, a bowdenvég kupak és a számos vázra vagy villára szerelt vezető-, illetve csatlakozóelem. Kezdjük az ismertetést a huzalokkal!

Meg kell különböztetni a váltórendszerhez alkalmazott bowdenszálat a fékrendszerhez valótól: ez utóbbi vastagabb sodronyt alkalmaz, a bowdenház pedig nemcsak nagyobb átmérővel rendelkezik, hanem eltérő szerkezeti kialakítást kap. A bowden rendkívül finom acélszálakból sodort, általában síklást megkönnyítő bevonattal rendelkező huzal. A végén egy fej található, amely lehetővé teszi a pozícionálást és a pontos húzást. A két bowdentípus mind az átmérő, mind a fejkialakítás tekintetében eltér, nem csereszabatosak.

A fékbowden 1,6 mm vastag, gyárilag néha mindkét végén fejjel van ellátva, alkalmazástól függően a redundáns vég eltávolítandó. Egyes bowdenek súrlódáscsökkentő teflonbevonattal készülnek, rendszerint fekete vagy szürke színűek. Ha jelenleg nem finommegmunkált bowden található a kerékpáron, a teljesítmény, a könnyed működés és a megbízhatóság miatt célszerű ilyenre lecserélni. A fékrendszerhez alkalmazott bowdenház rendszerint egyetlen szálból húzott spirál kialakítást kap teflon béléssel, kívül műanyag borítással. A bowdenrendszer megsérülhet, óhatatlanul szennyeződik, kopik, ezért rendszeres cseréje ajánlott, ami házilag vagy szakszervizben viszonylag egyszerűen megoldható.

A Bikepro webshop kínálatában a bowdenrendszer minden eleme megtalálható, speciális bowdenalkatrészek, többféle minőségi szint és akár színválaszték áll rendelkezésre. A fenti sorrendet követve, rozsdamentes köszörült fékbowdenszálak 500-5400 Ft-os áron kaphatók, mind egyenes, mind országúti fékkarhoz. 2500 Ft-ért pedig már speciális telfonbevonatos típus is elérhető. Az iparban a legismertebb márkákkal dolgozunk, mint a Shimano, a Jagwire, a SRAM vagy az XLC.

Bowdenházak tekintetében hagyományos spirál teflon béléssel, tárcsafékhez készült hosszanti szálas, műanyag vagy fonott fém borítású egyaránt kapható a szivárvány legtöbb árnyalatában. Az ár méterenként 170-730 Ft, a fenti márkákhoz jön még a Bikefun, a Saccon, az Acor és a Spyral. A bowdenház végére kerülő kupak, a feszítést szabályzó előfeszítő csavar, a bowdenvég-kupak, az egyéb vezető-, illetve csatlakozóelem mind megtalálható a Bikepro kerékpáros webáruház kínálatában, sokféle kialakítással, színben és dizájnban. Közel 200 termékről van szó, a teleszkópvillára szerelt bowdenrögzítőtől a vázon lévő vezetőszemeken át a fényezést védő protektorokig.

Érdemes a menükategóriák „fiókjaiban” szétnézni! Jó tudni, hogy a bowdenszál, bowdenház és a kiegészítő alkatrészek szettben is megvásárolhatók 1600-10500 Ft-os áron. Ha nem minden világos, a Bikepro kerékpáros webshop oldalán található alábbi szakcikkek segíthetnek a tájékozódásban és a vásárlásban.

Mire ügyelj a bowdenház kiválasztásakor?

Így válassz bowdenszálat!

Miben segít neked a minőségi, színes bowdenház kupakokról szóló szakcikkünk?