27 colos belső gumi, 27-28 colos retró belső, 630-635x... tömlő
Az általunk „retrónak” nevezett külső gumik a régebbi városi, cruiser és egyéb dizájnkerékpárokon előforduló különleges gumiméretek, és kizárólag a megfelelő kerékmérettel alkotnak párt. Tehát a „kakukktojás” méretekről van szó, mint például a régebben elterjedt ETRTO 635 (27” országúti) és az ETRTO 590 (városi) gumiméretet. Mindazonáltal a kategórián belül megtalálható manapság elterjedtebb gumiméret is, amely múltidéző dizájnnal érdemeli ki a „retro” jelzőt.
Szerencsére a retro belsők általában kurrens típusokkal helyettesíthető. Az egyik példa, hogy a gyakran 27-esnek nevezett 635-as méret 622-es országúti vagy trekking belsővel helyettesíthető – természetesen a gumiszélesség dönti el, melyik lesz a „befutó”. Hasonlóképpen a 26”-osnak nevezett 590-es kerékmérethez tartozó belsőnél sincs akkora méretkülönbség, hogy a szabványos ETRTO szerinti 559-es belső ne legyen megfelelő – feltéve, ha a szélesség stimmel. Amennyiben rendelkezésre áll, a nagyobb átmérőjű gumiba természetesen az erre a célra kínált ETRTO 580/590-es típus a jobb választás. A szélesség tekintetében pedig egy bizony határértéken belüli egyezés szükséges, amt a gyártók a belső gumin minden esetben feltüntetnek.
Legjobb, ha a belső kiválasztásakor a gumin szereplő ETRTO számot vesszük figyelembe. Az ETRTO két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 26x1 3/8 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (37-590), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. A fenti példában az 590mm a peremátmérő, 37mm pedig a szélesség. A kínálatban szerepel 26 x 1,2-1,75 (32/47-559/590) típus univerzálisan használható az összes keskenyebb 26”-os, jellemzően 32-47mm széles külső gumikba.
Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.
Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.
A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.