Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Hagyományos kormányszár , ékes / diós kormányszár.

Hagyományos, ékes / diós kormányszár kizárólag menetes kormánycsapágyakhoz és villanyakhoz, 1" (22,2mm) vagy 1 1/8" (25,4mm) méretben különböző hosszal és kivitelben.
Rendezés:
Rendezés:

A kormányszár egyik végére a kormány rögzül, másik a villanyakhoz csatlakozik. Ez utóbbi régebben ékes, ma már bilincses „Ahead” rendszerű rögzítést kap. A jelen termékkategóriában a korábbi ékes rögzítésű kormányszárak szerepelnek. Ezek jellemzően régi gyártású, illetve mai gyermekkerékpárokon és az alsó árszegmensben fordulnak elő. Fő előnye az Ahead rendszerrel szemben az egyszerűen elvégezhető és nagyobb mértékű kormánymagasság-állítás.
A megfelelő kormányszár-típus kiválasztásához ismerni kell a villanyak-szisztémát illetve a kormány befogóátmérőjét. A villanyak átmérője régebben 1” volt, ma már az 1 1/8” az elterjedt. Emellett a villanyak vége lehet menetes (és menetes kormánycsapágyat fogadó), amely kizárólag ékes kormányszárat fogad, vagy menet nélküli, és ilyen esetben Ahead kormánycsapággyal és kormányszárral kompatibilis. Az itt szereplő „stucnik” mindkét említett villanyak-átmérőhöz, de csakis a menetes villa/kormánycsapágyakhoz valók.

Az ékes rögzítésű kormányszár-rendszer esetében a magasság a kormányszár kihúzásával vagy betolásával tág határok között befolyásolható. A villanyak belsejébe illeszkedő szár átmérője 1”-os villa esetében 22,2mm, 1 1/8”-os szisztéma esetén 25,4. A kormány ilyen formájú magasságállítása különösképpen gyermek, ifjúsági, túra, trekking és fitneszkerékpárok esetében közkedvelt.

Miért jó, ha egyszerűen és tág határok közt lehet a kormánymagasságot állítani? A felsőtest előre hajlását a kormány relatív magassága, valamint a nyereg és a kormány távolsága határozza meg. Alacsonyabbra állított kormány esetén a kerékpáros áramvonalasabb testhelyzetet vehet fel, emellett nagyobb súly kerül az első kerékre. Ellenben az előre hajló felsőtest helyzet a legtöbb kerékpáros számára megerőltető és kényelmetlen, mellett fokozottan terheli a csuklóízületeket, a karokat és a nyakat.

Jó hír, hogy az ékes rögzítésű kormányszárak egy jelentős hányada szögállást is biztosít: ez rendszerint egyetlen csavar kilazításával majd megszorításával elvégezhető, de létezik szerszám nélküli gyorsrögzítő megoldás is. Az állítható kormányszár esetében a kormányszár lefele-felfele forgatható, így a kormányfogás egy körív mentén széles intervallumban állítható. Vagyis a kormányszár dőlésszögének megváltoztatásával a kormány helyzete módosítható. Egyes típusoknál a szögállításra szolgáló csavar a csukló oldalán található, más rendszernél alul és felül vannak a csavarok, illetve van olyan megoldás, ahol kiegészítő rögzítőbilinccsel és állítócsavarokkal történik a szögállítás.

Az ékes rögzítésű stucnik hőkezelt alumínium- vagy Cro-Mo acélötvözetből készülnek, az állítható variáns jellemzően alumíniumból.  A kormányszár-hossz változó, mint ahogy a szárátmérőt is ellenőrizni kell vásárlás előtt. A Bikepro kerékpáros webáruházban a felsorolt összes átmérő és szögállítás-lehetőség elérhető. Ezek a "stucnik" jellemzően a Promax, a Spyral, a Trinity, a Zoogie az XLC valamint a Zoom márkák termékei. Az ilyen termékek ára minőség és a felhasznált alapanyag függvényében 1000 és 17.000 Ft között alakul, a felsőbb árszegmensben elsősorban prémium szögállítós típusok szerepelnek. Ezt a típust elsősorban városi, cross, trekking, fitnesz, komfort, ifjúsági és hölgyeknek tervezett kerékpárokhoz ajánljuk.

Árukereső.hu