A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Menetes 8 Sebességes Racsni

Ebben a kategóriában a 8 hátsó fokozatszámhoz való (8 sebességes) MENETES lánckeréksorok kapnak helyet, főként régebbi gyártású kerékpárokhoz.
Rendezés:
Rendezés:

A lánckerék nem volt mindig bordázott szerkezetre rögzítve. Egészen az 1980-as évekig a szabadonfutó mechanikát tartalmazó „racsni” az agytesten lévő menetre rögzült. Korunk legnagyobb és legismertebb alkatrészgyártója, a japán Shimano terjesztette el a szabadonfutós kazettatestet alkalmazó váltórendszert, végre leváltva a 100 éves menetes rögzítést.

Az elkopott menetes lánckeréksor webáruházunk kínálatából pótolható. Ha a váltórendszer pozícionált, a fokozatszámnak egyezni kell, a lánckerekek száma a régi „racsnin” ellenőrizhető. A jelen termékkategóriában szereplő 8-fokozatú menetes sor rendszerint 2000 előtt gyártott minőségi kerékpárokon fordul elő, továbbá alsó-középkategóriás MTN, city, trekking, cross és országúti szintű bicajokra jellemző. A 8-as rendszer kizárólag pozícionált váltást alkalmaz, kiválasztáskor tehát elsődleges a fokozatszám-egyezés. Webshopunk minden termékleírásában szerepel a fokozatszám, így egyszerűsítve a kiválasztást.

Mindemellett felmerül a menetes rendszer kazettásra való átalakítása. Ehhez egy új hátsó kazettás kerékagy és kazettás lánckeréksor megvásárlása szükséges. Ezek webáruházunkban ugyancsak elérhetők. Sok esetben ezt célszerű is megtenni, hisz’ a menetes rendszernek több gyenge pontja van. Ez egyik a hátsó kerékagyon belül a csapágyak elhelyezése: a menetes rendszerű hátsó agyban lévő meghajtásoldali csapágy a saruhoz képest nagyon bentre kerül, amely így egy hosszú, fokozottan terhelt tengelyszakaszt eredményez. A tengely emiatt gyakran elgörbül, főképpen, ha a kerékpáron csomagot szállítasz vagy terepen közlekedsz vele. Az átalakításnál figyeljünk arra, hogy nem minden kerékszett és lánckeréksor kompatibilis az adott vázkialakítással, pontosabban annak hátsó sarutávolságával!

Mivel fokozottan terhelt, kopásnak kitett alkatrészről van szó, a szabadonfutót kifizetődő körülményektől függően 3000-6000 km-ként lecserélni, mielőtt még a fogak annyira megkopnának, hogy az új lánc „ugrálna” a lánckerekeken. Az új sorhoz mindenképpen vegyünk új láncot, amelyek itt találhatók. [… link] Végezetül a menetes csatlakozás jelenti a szabadonfutó másik fő hátrányát a kazettás rendszerrel szemben: minden egyes pedálfordulat egyre jobban rászorítja a szabadonfutót a kerékagyra, ami igencsak megnehezíti annak későbbi leszerelését, cseréjét. A leszereléshez webáruházunkban a szükséges szerszámok itt találhatók.

A Bikepro esősorban a nagy alkatrészgyártók termékeit forgalmazza, például a Shimano vagy a Sunrace. A 8-fokozatú menetes sorok ára jellemzően 4000-5000 Ft között alakul. A kurrens váltó- és hajtásrendszerekkel kapcsolatban több Bikepro szakcikk jelent meg:

- a hátsó kerékagyon található kazettatestekrők

- a kompatibilitásról

- a láncváltórendszerek fejlődéstanáról

Árukereső.hu Árukereső.hu