A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár Hajtómű

Rendezés:

A hajtómű a két hajtókart és a rá szerelt 1, 2 vagy 3 lánckereket (más néven lánctányért) foglalja magában. Kapcsolódik a hajtás elemei közül a kerékpárvázba szerelt középcsapágyhoz (középrész), a karba szerelt pedálhoz. A hajtómű feladata a kerékpáros lábai által végzett mozgás – pontosabban az általa leadott teljesítmény - lehető lehatékonyabban közvetítése a láncon át a kerékre. A hajtóműre 1-3 lánctányér kerülhet, ezek lehetnek integráltak, igényesebb hajtóművek esetében cserélhetők, anyaguk acél vagy alumínium.

Figyelni kell a rögzítés furatkör szabványára, amit ú.n. BCD jelölést kap. Ebből számos eltérő van a piacon, a leggyakoribb az országúti 5-karos 130 és 110BCD, az MTB 4-karos 96BCD, illetve a kurrens országúti és MTB aszimmetrikus standard. A Bikepro webshopban minden termékleírásban szerepel a BCD szám, ezzel megkönnyítve a választást. Webáruházunk széles kínálatából az elkopott hajtómű-lánckerekek cseréje darabonként 3000-25000 Ft-os áron oldható meg.

Emellett a lánckerek rögzítéséhez többféle rögzítőcsavar kapható, akár extra anodizált színekben is! Maga a hajtókar általában alumínium alapanyagú, de a felső árkategóriában több karbon-kompozit szerkezetű modell található. Lehet négyszög- vagy bordástengelyes csatlakozású, illetve integrált tengellyel rendelkező. Az utóbbi esetében a tengely általában 24 vagy 30mm átmérőjű, eltérő tengelyhosszal, tehát a csapágyazás hajtómű és vázspecifikus. Ezzel a bonyolult problémakörrel a középcsapágyrendszerek témakörben külön foglalkozunk.

Visszatérve a hajtóműre, ez a kereskedelemben általában egyetlen egységként kapható, azaz a hajtómű tartalmazza a lánckerekeket, bizonyos esetekben a csapágyakat is. Ezen felül a Bikepro webshopban kapható lánckerék nélküli kiszerelés is, továbbá kizárólag az egyik hajtókar, illetve külön lánctányér többféle fogszámmal a legtöbb furatkör szabványhoz. A hajtókarok további fontos paramétere a karhossz, amiből a gyermekeknek tervezett speciális 89mm-től a standard 175-ig a teljes spektrum elérhető webáruházunkban.

A komplett hajtóművek a Bikepro webshopban 5000 és 150000 Ft között kaphatók, külön hajtókarok akár már 2000 Ft-ért. „Nevesítsük” is a tengernyi kínálatot: elsősorban a nagy alkatrészgyártók, mint a Shimano vagy a SRAM kínál az alkatrészcsaládokon belül hajtással kapcsolatos hajtásrendszereket, emellett említsünk meg néhány specialista márkát, mint a Suntour, a Sunrace, az FSA, a Sturmey-Archer, az XLC és a Prowheel, illetve hazaiakat, mint a Csepel és az Altrix. Talán nem mindenki tudja, hogy az MTB kerékpárok eltérő hajtóműkialakítást és lánctányérokat igényelnek, mint az országúti/gravel/túra típusok, tehát a már említett furatkör mellett figyeljünk a kerékpártípus passzoló hajtómű kiválasztására.

Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a manapság egyre terjedő egy lánckerekes hajtásrendszerek komplett hajtásegységként működnek, a hajtómű cseréjével nem lehet egy hagyományos szorzóváltós rendszert ilyenre átalakítani. A webolunkon található alábbi kerékpáros szakcikk segíthet a tájékozódásban és vásárlásban:

Ilyenek a korszerű hajtóművek