A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Négyszögtengelyes Középcsapágy

Négyszögtengelyes rendszerű angol és olasz  menetes középcsapágyak szerepelnek ebben a kategóriában. A számos variáció miatt a bal oldali termékszűrők használata ajánlott.
Rendezés:
Rendezés:

A 70 évvel ezelőtt(!) kifejlesztett négyszögtengelyes hajtóműcsatlakozás az ékes rögzítést váltotta. Bevezetésének elsődleges célja az egyszerűen szerelhető, gyártható tengelykapcsolat. Amíg a korábbi ékes hajtóműrögzítés már közepes terheléstől képes volt lelazulni, a kúpos tengely ezt a problémát többé-kevésbe megoldja. A csatlakozás egy 2 fokos lapszögű - ezáltal önzáró - négyszögformával valósul meg, melyre csavarral lehet a hajtókart rögzíteni, viszont az eltávolítás csakis speciális szerszámmal lehetséges.

A középcsapágyban régebben állítható golyócsapágyakat alkalmaztak, a tengelyen kaptak helyet a kónuszok, a középcsapágy-házba hajtották be a csészéket. Ezt később felváltották a monoblokk-rendszerű csapágyak, amelyen az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges.

Négyszögtengelyes középcsapágyból rengeteg típus létezik: angol és olasz menetes (amelyek nem kompatibilisek egymással), JIS vagy ISO méretezésű tengelykúp (részleges kompatibilitás), 68/70/73/80mm csapágyház-szélesség, 102-től 148 mm terjedő tengelyszélesség akár milliméteres lépésekben, valamint ezek összes kombinációja és permutációja. A kiválasztás tehát nem éppen egyszerű, ezért ajánljuk a baloldali termékszűrők használatát.

Az elhasználódott négyszögtengelyes középcsapágyat ma monoblokkal típussal célszerű lecserélni, amelynél a csapágyak, a tengely és az egyik csésze egyetlen szerkezeti egységet képez. Vásárlás előtt érdemes az eredti (elhasználódott) alkatrész összes paraméterét legyezni/lemérni: menettípus, csapágyház-szélesség és tengelyhossz: webáruházunk kínálatában lévő termékeknél a fenti paraméterek minden esetben szerepelnek.

A négyszögtengelyes középcsapágy régebbi kerékpárokon, valamint manapság kapható belépő szintű kerékpárokon fordul elő. A rendszer megbízhatósága és költséghatékonysága elvitathatatlan, ellenben számos hiányossága miatt érdemes modernizálni. A menetes középcsapágyház esetén fejlettebb alternatíva az integrált tengelyes hajtómű, amely kiváló merevség mellett biztosít hosszú csapágyélettartamot. A Bikepro kerékpáros webáruházban az elhasználódott négyszögtengelyes középcsapágy cseréje monoblokk típusra minőségtől függően 2000-6000 Ft-ból megoldható. Emellett webshopunkban kaphatók egyéb középcsapágy-alkatrészek, mint például külön csapágyak, rögzítőcsavarok, tengelyek, távtartók, hézagolók és adapterek. A négyszögtengelyes monoblokkot rendszerint a nagyobb alkatrészgyártók kínálnak, mint például a Shimano, a Sunrace, az Acor, a Truvativ, a Neco és az FSA, ezen felül a hazai Altrix, Spyral, Bikefun, Trinity, Velotech és Zoogie alkatrészmárka kínálatban is megtalálható ez a típus. 

A régebbi középcsapágy típusokkal kapcsolatban ez a Bikepro blogcikk segíthet, emellett egy komplett kompatibilitás-összefoglaló cikk is megjelent a témában.

Árukereső.hu Árukereső.hu