A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Gumileszedő szeszám

Ebben a kategóriában a defektes gumi megszereléséhez szükséges gumileszedő szeszámok kapnak helyet. Ezekkel a külső gumi a felniről biztonságosan leszerelhető.
Rendezés:
Rendezés:

A defekt a kerékpározás velejárója, ha sziszegést hallunk, érezzük az imbolygást, nincs más választás, mint a kényszerű megállás. Majd kezdődhet a defektszerelés... Mielőtt még nekiállnánk a tömlő kiszabadításának, cseréjének vagy foltozásának, először magát a kereket kell a vázból kiszerelni. Szerencsére a legtöbb kerékpáron manapság már patentzárat találunk, így a művelethez szerszámra nincs szükség. A köpeny leszerelése gumileszedő (gumiemelő) szerszámot igényel, ami a jelen termékkategóriában kap helyet. Mindenekelőtt a maradék levegőt a tömlőből ki kell engedni, ezt általában a szerepben lévő tüske vagy a szelepzár megnyomásával érhető el.

 

Ha már nincs a tömlőben nyomás, ujjal az egész kerék kerületén célszerű a külsőt összecsippenteni. Ezzel elérhető, hogy a gumiperem ne tapadjon az abroncshoz, így könnyebb lesz az átemelés. A gumiemelő szerszám lapos végét illesszük a köpeny és az abroncs pereme közé. Mindenképpen a műanyagból készült gumiemelő ajánlott, ne is próbálkozzunk csavarhúzóval vagy más fém tárggyal, mivel ezek maradandó károsodást okoznak az alumíniumabroncson.

 

A gumileszedő karját nyomjuk lefele, amely átemeli a köpeny peremét az abroncs peremén, majd akasszuk a gumiemelő másik végét egy küllőbe. Bizonyos köpenyek rendkívül szoros peremmel rendelkeznek, illetve az abroncsok is lehetnek 1-2 mm-rel nagyobb átmérőjűek, következésképpen az átemelés esetenként igen nagy erőkifejtést igényel. Ilyenkor, mielőtt még beakasztanánk az első gumiemelőt a küllőbe, a másodikkal is feszítsük fel a gumit. Néhány centivel az első mellett a második gumiemelő lapos végét is illesszük a köpeny és az abroncs pereme közé, majd szükség esetén a harmadikat is. Ha már mindhárom gumiemelő a küllőkbe be lett akasztva, a második (a középső) már kivehető, és újabb néhány centivel az egyik mellett illesszük a köpeny és az abroncs pereme közé. Ezt addig folytassuk, amíg a külső kerületének hozzávetőleg fele át nem bukik az abroncs peremén. A köpeny kerületének felénél a leszedést már akár kézzel is folytathatjuk.

 

A gumileszedő szerszámokat általában erős műanyagokból gyártják, hogy ellenállóak legyenek a kemény igénybevételnek, és hogy ne sértsék fel a belső gumit le-, és felszereléskor. Speciális kialakításuknak köszönhetően, lehetőség nyílik rá, hogy a makacs gumi leszerelésekor befeszítsük a küllőhöz, és egy másik darab segítségével tovább fejtsük le a gumit a felniről. Ezért a gumileszedő készletek több darabból állnak, általában két vagy három darabból. Fém gumileszedőt csak vészhelyzetben használjunk, mivel fennáll a veszélye a külső vagy belső gumi megsértésének!

Árukereső.hu Árukereső.hu