A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Cantilever fékkar

Ebben a kategóriában a bowdenes cantilever (avagy kanti) fékkarok találhatók, amelyek kompatibilisek mechanikus országúti és BMX fékrendszerekkel is.
Rendezés:
Rendezés:

A cantilever – hazai nevén „kanti” - fékkarok egyenes kormányra szerelhetők, jellemzően régebbi gyártású MTB, trekking, túra és cross kerékpárokon fordul elő. A kanti fékkar áttételaránya (adott karmozdulatra húzott bowdenhossz) eltér a modernebb V-fékkarétól, azaz ezek nem csereszabatosak. Ügyeljünk a megfelelő fék/fékkar-rendszer párosításra, mivel egy rossz kombináció potenciálisan életveszélyes is lehet! Szerencsére több olyan egyenes kormányos fékkar kapható, amelyen a húzásarány a két rendszer közt állítható.

Az egyenes kormányra készült fékkarok rendszerint a fékkartestből kialakított bilinccsel rögzülnek a kormányra. Van ezek közt kétcsavaros nyitott, „sliccelt” zárt, egycsavaros zsanéron nyíló, acélhevedert alkalmazó, szerencsére rögzítésük, beállításuk bárki számára egyértelmű. A nyitott típusok fő előnye, hogy a markolat eltávolítása nélkül is fel- és leszerelhetők. A „sliccelt” zártak csakis a kormányvég felől húzhatók fel a kormányra. A bilincsátmérő rendszerint 22mm, de egyes kiegészítő (cyclocross) fékkarok az országúti kormány megvastagított részére kerülnek, így bilincsátmérőjük 31,8mm.

Az egyenes kormányos fékkarok karhossza eltérő lehet, jellemzően 2-, 2,5-, 3-ujjas. A rövidebb kar a markolat erőteljes fogása mellett is biztonsággal, hatékonyan üzemeltethető, ellenben a meghúzáshoz az adott egy vagy két ujjtól nagyobb erőfeszítést igényel. Éppen ezért a 3-ujjas (hosszú) fékkarok használata kényelmesebb, így a gyártók jellemzően városi, trekking, fitnesz és komfortkerékpárokon alkalmazzák. A rövidebb kar viszont terepen történő kerékpározás (MTB, BMX) során nyújt biztosabb irányítást, ennek megfelelően leginkább magasabb szintű MTB kerékpárokon találjuk. A fékkar beszerzése során fontoljuk meg a felhasználást, azaz kerékpározási szokásainkat, célunkat.

A fékkar cseréje akkor esedékes, ha forgáspontja kikopik, a forgáspont-csapágynak játéka jelentőssé válik, vagy maga a kar megsérül. Amennyiben a kerékpáron kantifék-rendszer található, megfontolandó cseréje V-fékre, amelyhez a fékkarokon kívül a fékpillangókat is be kell szerezni. Ezek webáruházunk kínálatában mind elérhetők. A korszerűsítés megváltás lesz egy csikorgó kantiféket használó kerékpárosnak! Mindazonáltal kiválasztáskor ügyeljünk a húzásarány szempontjából megfelelő típus kiválasztására!

Kerékpáros webáruházunk kínálatában a „kanti” fékkartípusokból több különböző típus és modell áll rendelkezésre. Ezek nagyobbik része már nem a kantifékekhez készül, hanem a húzásarány szempontjából csereszabatos országúti patkófékekhez, illetve a komfortkerékpárokon található dob- és görgős agyfékekhez. A jelen kategóriában található fékkarok tehát a V-fékeken kívül bármely bowdenes abroncsfék-rendszerhez alkalmazhatók, így pótolva a meghibásodott, elhasználódott fékkart. Igény esetén a fékrendszer teljesítménye magasabb szintre emelhető. Az ár tekintetében Bikepro-nál párban 200-9000 Ft-tal számolhatunk, természetesen az árkülönbség a minőségben és funkcionalitásban is tükröződik. A kínált márkák közül emeljük ki a Shimano-t, emellett a Saccon, a Tektro, az Avid, az Alhonga, a Sturmey-Archer, az Acor, valamint a hazai Trinity, Spyral és a Csepel is gyárt jó színvonalú kanti fékkarokat. Ez utóbbi cég több élénk, trendi színben kínál fékkart és hozzá passzoló féktestet.

Árukereső.hu Árukereső.hu