A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Centerlock féktárcsa

Ebben a kategóriában az egyetlen csavarral rögzített Center Lock féktárcsák találhatók, ezek szereléséhez kazettaleszedő szerszámra van szükség.
Rendezés:
Rendezés:

A kerékpáripar meghatározó szereplője, a japán Shimano másfél évtizeddel ezelőtt kifejlesztette a CenterLock tárcsafékrögzítést. A hagyományos 6 darab torx csavarral szemben itt bordás rögzítést alkalmaznak, amelyre a tárcsa a kazettás hátsó kerékagyakon használt rögzítőgyűrűvel rögzül. Előnye a gyorsabb szerelés, hátránya a kissé nagyobb tömeg, illetve a kényszerűség, hogy Shimano-kompatibilis agyat és féktárcsát használjunk. A jelen termékkategória a CenterLock rögzítésű féktárcsákat ölei fel.

A féktárcsa többféle szabványméretben kapható: a leggyakoribbak 140, 160, 180, 203mm átmérővel rendelkeznek. A féktest kialakítása határozza meg, hogy IS (International Standard), PM (Post Mount) vagy FlatMount szabványú tárcsafékrögzítés-rendszer mellett melyik féktárcsa-mérettel kompatibilis. Adapterekkel a legtöbb esetben nagyobb féktárcsa is felszerelhető, amely egyben nagyobb fékhatást és jobb hőelvezetést biztosít.

A nagyobb tárcsa felszerelésének leginkább a fokozott váz- és a villaterhelés/igénybevétel, illetve a többlet tömeg szab határt. Valójában a fékerő növelése nem minden esetben eredményez jobb fékteljesítményt. Az ideális tárcsafék jól uralható, megfelelő modulációt biztosít. Fontos még a csendes futás, a finom fogáspont és a konzisztens teljesítmény. Emellett a kerékpártípus, a terep, a kerékpáros súlya és a kerékpározás stílusa határozza meg a szükséges tárcsaméretet.

Általánosságban elmondható, hogy a 140-160 mm átmérőjű tárcsa főként országúti, cyclocross és gravel kerékpárra, illetve XC MTB használatra lehet megfelelő, jellemzően 90kg alatti össztömeghez. Ennél nagyobb össztömeg, illetve kihívásokkal teli terep már nagyobb - jellemzően 180mm átmérőjű – tárcsát kíván. A 200 mm-es típus erejét leginkább Enduro, DH és Pedelec eMTB használatban lehet kiaknázni. Népszerű az eltérő féktárcsa-méret alkalmazása - például elöl 180, hátul 160 mm -, amely a fékezés során a két kerék közti terhelést egyensúlyozza ki.

Fontos tudni, hogy az adott féktárcsa nem minden fékbetét-típussal kompatibilis. A fémszemcsét tartalmazó betétek intenzívebben koptatják a tárcsát, így annak jobb alapanyagból, fejlett hőkezeléssel kell rendelkezni. Ezek a tárcsák egyben drágábbak is A termékleírásban a betétkompatibilitás többnyire szerepel, amennyiben nem, a tárcsát inkább műgyantás betéttel célszerű használni.

A Bikepro webáruház kínálatában a piacon elérhető majd’ minden kurrens féktárcsaméret, felfogatás, kialakítás és dizájn megtalálható, így az elhasználódott tárcsa bármilyen fékrendszer esetében pótolható. A tárcsát általában akkor kell cserélni, ha vastagsága nem éri el az 1,5mm-t. A vételár tekintetében 2000-23000 Ft-tal számolhatunk, a nagy szórást a minőség és a speciális felhasználás indokolja. A felső kategóriában rendszerint extrém igénybevételre tervezett, aktív hűtést biztosító, fémszemcsés betétekkel is használatos nagyméretű - esetenként ultrakönnyű - féktárcsákat találunk. Ebben a termékkategóriában kapnak helyet a rögzítésre szolgáló pótcsavarok is, különböző tengelymérethez. A forgalmazott tárcsamárkák között találjuk az a2z, a Shimano, a SwissStop és az XLC nemzetközi cégeket. Figyeljünk, hogy egyes modellekből többféle méret és szín kapható!

Árukereső.hu