A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Láncvezető hajtóműhöz

Ebben a kategóriában a hajtóműnél elhelyezett láncvezetők szerepelnek, mind MTB, mind országúti vagy egyéb típusú kerékpárokhoz. Ezek hagyományos elsőváltó konzolba vagy ISCG szabványos konzolba csatlakoztathatók.
Rendezés:
Rendezés:

Miért esik le a lánc? A lánc „kisiklása” több okból következhet be. Először is pedálozás során a lánc a során nem azonos nyomatékot kap, így folyamatos feszítésnek és lazulásnak van kitéve. Emellett az útfelület is befolyásolja a lánc feszességét, döccenőkön, terepakadályokon kileng, és ha ez a mozgás a lánckerék fogaihoz ér, lehetetlenné teszi a finom és pontos illeszkedést. Ha a lánc oldallapja „találja el” a lánckerék-fogat, az eredmény minimum egy reccsenés, rosszabb esetben a lánc átugrik a peremen, és leesik. Ez igen kellemetlen tud lenni, meg kell állni, és kézzel kell visszahelyezni a koszos láncot…

Itt jön a képbe a Bikepro webshopban kapható különböző kialakítású láncvezető és láncfeszítő. A jelen termékkategóriában az előbbiek kapnak helyet. Az egyik megoldás a MTB hajtómű köré felszerelhető típus, amely a kilengések ellenére a láncot folyamatosan visszavezeti a helyes irányba. Az MTB láncvezető felszerelése kétféleképpen történhet: rögzülhet a vázra integrált ISCG-konzolra (ebből a szabványból több van forgalomban, amit egy szám jelöl, pl. ISCG03, ISCG05), illetve rögzülhet a középcsapágyhoz vagy a vázcsőhöz. Emellett tartalmazhat csak felső vagy alsó-felső láncvezetőt, alul műanyag görgőt, de akár ún. rockringet is, amely nem feltétlenül a láncleesés ellen véd, hanem a terepakadályok (kövek) okozta sérülést akadályozza meg. Érdemes megjegyezni, hogy láncvezetőt általában extrémebb MTB használatra szokás felszerelni, egy lánckerekes hajtások esetében, ISCG-konzolt is rendszerint ilyen felhasználásra gyártott kerékpárok tartalmaznak.

Az egyetlen első lánctányéros városi vagy országúti kerékpárokhoz készül a másik fő láncvezető típus, amely a vázcsőre felszerelt, az első váltót helyettesítő bilincses láncvezető. Ugyanúgy működik, mint az „átdobó”, csak itt a terelőlemezek nem mozognak: épp ellenkezőleg, szerepük a lánc oldalirányú elmozdulásának kiküszöbölése.

A harmadik típus a váltós országúti vagy MTB kerékpárokhoz tervezett láncvezető, amely megakadályozza a lánc vázfele történő leesését, a belső lánctányér és a váz közé történő beszorulást (ún. "chain suck").

A Bikepro kínálatában mindhárom említett típus megtalálható, áruk kialakítástól, bonyolultságtól, szisztémától és minőségtől függően 4000-35000 Ft-ig terjed. A felső szegmensben a profi MTB ISCG láncvezetők kapnak helyet, az egyszerűbb láncleesésgátlók költsége jellemzően 7000 Ft alatt marad. A gyártók közt megtaláljuk az angol Absolute Black, az Acor, a Funn, az XLC, valamint az ipar alkatrészgyártó óriását, a Shimano-t.

Árukereső.hu Árukereső.hu