A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Komfort nyereg - Minden nyereg ami széles, zselés, és vastagon párnázott, és a rugós nyergek is.

Ebben a termékkategóriában túra és általános nyergek kapnak heyet, 155-200mm szélességig, a legtöbb ide sorolt modell közepesen széles, zselés és vastagon párnázott, emellett vannak rugós nyergek is.
Rendezés:
Rendezés:

Ahogy minden bicajos számos esetben megtapasztalta: a nyereg a kényelem terén meghatározó szerepet játszik. Néhány óra a kerékpáron és a nyereg jelenléte minden bizonnyal megmutatkozik: viszont minél később hívja fel magára a figyelmet, annál jobban sikerült a nyeregválasztás. A jelen termékkategória a túrázáshoz, kerékpáros közlekedéshez, azaz általános felhasználáshoz tervezett nyergeket tartalmazza. Persze itt nem technikai vagy felhasználással kapcsolatos „kompatibilitásról” van szó, mint egyéb alkatrészek esetében, hanem személyes, anatómiás sajátosságok határozzák meg a nyeregválasztást. Azaz lehet egy profi versenyző alatt komfortnyereg, mivelhogy „altája” úgy kívánja, az nyúlt megfelelő illeszkedést és kényelmet, mindamellett ennek a fordítottja is gyakran előfordul.

A kerékpárnyereg lehet hosszabb-rövidebb, szélesebb-keskenyebb kialakítású. Az itt szereplő „általános” modellek a közepesen széles nyeregtípusba tartoznak, hosszuk változó, a hölgyek számára kínáltak jellemzően rövidebbek. Emellett a nyeregtest lehet teljesen sík, vagy bizonyos mértékben „bölcsős”, ahol a nyereg orra és háta magasabb van, mint a középső szakasz. Az utóbbi jellemzően egyetlen ülőhelyzetet biztosít, míg a lapos kialakítás – főleg ha hosszú – számos pozíciót enged. Végzetül a nyereg orra lehet szélesebb, esetleg lefele álló: az előbbi a nyeregorra való kiülést biztosítja (pl. emelkedőre mászáskor), az utóbbi megakadályozza, hogy a nadrág visszaüléskor beakadjon.

A nyergek egy része középen hosszanti vájatot és/vagy a párnázaton belül mélyebb kialakítást tartalmaz. A cél mindkét esetben a két ülőgumó közti puha szövet kímélése. Hasonlóképpen a szivacsréteg vastagsága, keménysége is hatással van a kényelmere – de hosszabb távok teljesítéséhez nem biztos, hogy a lágy, süppedős lesz a komfortos. Itt ismét az egyéni preferencia a meghatározó.

A „komfort” nyeregtípus rendszerint széles ülőgumó-támasztékkal rendelkezik, amely – ha jól van megtervezve - a pedálozást nem akadályozza. Orra lapos, a középső rész pedig eltérő sűrűségű szivacsozást tartalmaz, így kímélve az altáji puha szövetet. A nyeregforma a szélesebb medencecsonttal rendelkező kerékpárost a nyereg hátsó részére ülteti, sportos haladáskor pedig a kerékpáros ösztönösen előre csúszik a nyergen, a megemelt hátsó rész pedig támaszként szolgál a fokozott erőfeszítéshez.

A felhasznált anyagok tekintetében a nyeregtest általában ipari műanyag, a pálca pedig rendszerint acél, a felső árszegmensben a titánötvözet is előfordul. A szivacs tartalmazhat gélt vagy egyéb kényelemfokozó anyagot, a borítás pedig általában műbőr, de készülhet természetes bőrből vagy éppen korszerű mikroszálas szövetből.

Végezetül a nyergek férfi és női változatban egyarányt kaphatók. A gyártók a nagy számok törvénye alapján tervezik a nyergeket, illetve végzik a besorolást, ennek ellenére az egyéni anatómia és preferencia a mérvadó. A Bikepro webáruház széles nyeregkínálata lényegében az összes felhasználást és személyes igényt kiszolgálja. A komfortos, mindazonáltal relatíve könnyű, hosszabb távok teljesítésére alkalmas nyergekből bőséges a választék, emellett számos eltérő kialakítást, színvonalat és árcédulát (1500-60.000Ft) találunk. A márkák közül emeljük ki a Brooks, a Charge, a DDK, az Ergon, a Funn, a Monte Grappa, a PRO, a Ritchey, a Specialized, a Tioga, a Velo és a WTB nyereggyártókat. A kerékpárnyergekről egy átfogó szakcikk született, amely itt olvasható.

Árukereső.hu