A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Nyeregcső bilincs, gyorszár, csavar

Rendezés:

A nyeregcsőbilincs a nyeregcső (más néven nyeregszár) rögzítéséért felel. A nyeregcső vázból történő kihúzása biztosítja a nyeregmagasság állítását, amely jelentősen befolyásolja a leadott teljesítményt, a hatékonyságot, és nem utolsósorban a kerékpár irányítását. A régebbi kerékpárokon a nyeregcső rögzítése a vázba integrált bilinccsel történt, ma ez az elem rendszerint külön egység, meghibásodás esetén cserélhető.

Szerkezetét nézve a nyeregcsőbilincs körbe öleli a vázból kinyúló nyeregvázcső csonkot, a bilincs csavar által összeszítható. Az alatta lévő csőcsonk függőleges bevágást tartalmaz, megszorításkor a nyeregvázcső-átmérő a bilincs-átmérővel együtt csökken, szorító erőt kifejtve a beillesztett nyeregcsőre. Ha ez az erő a fennálló súrlódási tényező mellett megfelelő, a nyeregcső nem fog a kerékpáros súlya alatt lefele elmozdulni. De túlzásba sem kell esni a rögzítőcsavar megszorításkor: a gyártó által megadott nyomatékot soha ne lépjük túl! Ezzel részben elkerülhető a bilincs esetleges sérülése, másrészt kímélhetjük a vázat és a nyeregcsövet a túlzott terheléstől. (Ez karbon-kompozit vázak és csövek esetén különösen fontos.)

A bilincs anyaga rendszerint erős alumíniumötvözet, a csavar pedig rozsdamentes vagy krómozott acél, esetleg titán. A csavar rögzülhet közvetlenül a bilincsben kialakított menetbe vagy a belé illesztett csavaranyába. MTB kerékpárok esetén a rögzítés történhet gyorzáras módszerrel is, hasonlóan a kerékagyaknál alkalmazott szisztémával. Ebben az esetben a bilincsrögzítő csavart behajtás helyett egy alumínium karral feszítjük meg. Ez az elrendezés szerszámmentes nyeregállítást tesz lehetővé – jellemzően lejtmenet előtt és után. A nyeregcsőbilincs belső átmérőjét a nyeregvázcső külső átmérője határozza meg, ami rendszerint 28-től 35 mm-ig terjed. A leggyakoribb méret a 28,6, a 31,8, és a 34,9 mm.

A bilincs magasságát (profilját) részben a felhasználás, részben a vázanyag típusa határozza meg. Extrém MTB kerékpározáshoz, nehezebb bicajosok számára a magas perem erősebb tartást biztosít azonos csavarmegszorítás mellett. Egyúttal a karbonvázak és -csövek esetében alapvető a nagyobb felületen történő nyomatékeloszlás. Hasonlóképpen a kétcsavaros bilincsrögzítés is segít a terhelés jobb eloszlatásában, ami számos magas bilincsen megtalálható.

A Bikepro webshopban a bilincses rögzítési rendszer mellett a bevezetőben említett, a vázcsövet közvetlenül összehúzó rendszerhez is kínálunk többféle speciális csavart, illetve ennek gyorszáras alternatíváját. A webáruházunkban elérhető közel 150 különböző bilincsmodell a különböző kialakítás mellett kellő színválasztékot is biztosít. Többféle igényes anodizált darab áll rendelkezésre a narancssárgától a meggypiroson át az olajzöldig. Mivel a kerékpáron jól látható, prominens alkatrész, egy dekoratív bilinccsel a bicaj megjelenése is szebbé, egyedivé tehető.

Végezetül említsük meg, hogy a nyeregcsőbilincs lehet többfunkciós is: kínálatunkban szerepel csomagtartó, hátsó lámpa vagy éppen kábelvezető konzolt kínáló modell. A fő márkák az Acor, az Altrix, a Csepel, a Funn, a Kalloy, a M-Wave, a Neuzer, a Spyral, a Tioga, az XLC, és a Zoom, a nálunk kapható bilincsek és hagyományos rögzítőcsavarok ára típustól, kialakítástól és minőségtől függően 100-tól 13000 Ft-ig terjed. Ez utóbbi már hi-tech megoldásokat vonultat fel, titáncsavaros karbonkompozit modell, amely alig mozdítja meg a mérleg nyelvét!