A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Rapidfire, Trigger váltókar

Ebben a kategóriában a fékkaron belülre (vagy speciális esetekben fékkarra, pl.: i-SPEC /Shimano/ vagy MatchMaker /Sram/) szerelt, hüvelyk- és/vagy mutatóujjal kezelhető váltókarok találhatók. A manapság legelterjedtebb váltókar típus, mindhárom nagy gyártó (Shimano, Sram, Sunrace) ilyen típusú váltókarokat ad felsőbb kategóriás szettjeikhez.
Rendezés:
Rendezés:

A váltókar a „karmester”, ez vezényeli le a váltásokat, az első és hátsó váltó a láncot a megfelelő első és hátsó lánckékre helyezi, avagy pozícionálja. A váltókar különböző felhasználásra (országút, MTB, túra, városi közlekedés) eltérő kialakítást kap. A jelen termékkategóriában a jelenleg legnépszerűbb egyenes kormányra készült Shimano Rapidfire és a SRAM Trigger típusok kerülnek. Sokan hívják ezeket „pöckölős” karoknak, hisz’ 1-1 kart kell ujjunkkal (valamely irányba) megnyomni, egyiket a nagyobb áttételi fokozatba történő váltáshoz, a másikat a kisebbhez. Az elektronikus váltórendszerek is megtartották ezt a váltókar-szisztémát, de ott a karok valójában gombok, amit választható erősséggel működtethetünk.

A kurrens MTB váltórendszerek 8-12 hátsó fokozatot kínálnak. A váltórendszerek kompatibilitása egyenes kormányos típus esetén a Shimano-nál és a SRAM-nál – szigorúan márkán belül - 9 hátsó fokozattal bezárólag biztosított. Ez azt jelenti, hogy az adott gyártó 8-fokozatos karja ugyanazon gyártó 9 fokozatos hátsó váltójával működni fog, és viszont. 10 fokozattól a váltókarnak és a váltóknak a megfelelő pozícionáláshoz fokozatszám, gyártó, széria (modellsorozat) és felhasználás szerint meg kell egyezni. Ezt azt jelenti, hogy a webáruházunk kínálatában szereplő SRAM GX Trigger jobb oldali 11 fokozatos váltókar csakis SRAM MTB 11s rendszerhez lesz használható, sem SRAM 11s országúti váltóval, sem SRAM 10s vagy 12s MTB váltóval, sem a Shimano bármelyik rendszerével nem tud együttműködni.

Azaz mára a váltóalkatrészek nemcsak a gyártók (Shimano, SRAM) között inkompatibilisek, hanem az egyes márkák is megszakították a saját rendszeren belüli „csereszabatosságot”. A gyártók MTB váltórendszere gyakran az országútitól eltérő bowdenhúzás-áttétellel rendelkezik, azaz ma már márkán belül sem helyettesíthető be eltérő felhasználási csoporthoz tartozó és fokozatszámú alkatrész. A vásárló akkor jár a legjobban, ha 9 hátsó fokozat felett a kerékpárra egyetlen márkától annak adott felhasználásra készült, megegyező fokozatszámú és modellelnevezésű alkatrészeit szereli fel. Erre vásárláskor mindenképpen figyelni kell.

A Bikepro webshopban a leírásban felsorolt összes MTB váltókartípus megtalálható, kiegészítve kompatibilis váltóalkatrészekkel, a felszereléshez szükséges bilincsekkel, bowdenrendszerrel, illetve a legújabb Di2 / eTap elektronikus rendszerhez készült váltókarokkal (vezérlőkkel). MTB váltókart elsősorban a nagy alkatrészgyártók, mint például a Shimano és a SRAM kínálnak, emellett webáruházunk a Sunrace márkát is forgalmazza. Ára szettben 3000-50.000Ft-ig terjed, a karok rendszerint oldalanként is megvásárolhatók.

A váltókról, illetve a bowdenek fontosságáról számos Bikepro szakcikk jelent meg:

A különböző váltórendszerek kompatibilitásáról

A fokozatszámokról

A hátsó kazettatestek fejlődéséről

A bowdenház-választásról

Mi a szerepe a bowdenház kupakoknak a fék és váltásteljesítményben?

Miben segít neked a jó fékbowdenszálról és váltóbowdenszálról készült szakkcikk?

Tudtad, hogy léteznek alternatív váltórendszerek?

Árukereső.hu Árukereső.hu