A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Országúti fék-váltókar (hidraulikus fék)

Integrált fékváltókar egység hidraulikus fékrendszerhez, országúti kerékpárokhoz.
Rendezés:
Rendezés:

A hidraulikus tárcsafék terjedőben van, ma már nemcsak a terephasználatra készült MTB kerékpárokon gyakori, hanem az országúti, gravel, és akár a trekking vagy városi szegmensben is teret nyert. A technika hétmérföldes fejlődésével a mai országúti fékváltókar 12 hátsó fokozatot képes kezelni, a váltás pedig a hagyományos bowdenes mechanikus mellett akár vezeték nélküli elektronikus is lehet. A bowdenek felszámolása itt még nem ér véget: számos országúti fékváltókar - ahogy az MTB felhasználásban már megszokhattuk – hidraulikus tárcsaféket működtet. A jelen termékkategória ez utóbbiak, a hidraulikus fékváltókarok kapnak helyet, amelyek egy része egyben elektronikus váltást kínál. Az országúti kerékpárok mellett a ”hydro” fékváltókar gravel, cyclocross és egyéb „koskormányos” kerékpárokra is felszerelhető.

A jelen termékkategóriában szereplő fékváltókar-típusok hidraulikus dugattyút magába foglaló fékkarral rendelkeznek. Ez, illetve a túlfolyó tartály a fékválltókar-testben kap helyet, ezért a kartest mérete kissé nagyobb, mint a hagyományos 100% mechanikus fékváltókaré. (Sokan épp ezért szeretik, lévén több, kényelmesebb fogáspontot kínál.) A hidraulikus fékrendszer áll ezen felül a munkahengert tartalmazó féktestből, a fékvezetékből és a rendszerben lévő hidraulikus folyadékból (olajból). A csatlakozások további alkatrészeket igényelnek, mint például roppantógyűrűt, kompresszió tüskét (béléscsövet), banjo-t és hollandert. A hidraulikus fékrendszer működés elve a következő: a fékkarban lévő dugattyú pumpálja az olajat a keréknél lévő féktesthez, ahol kettő, négy, vagy akár hat dugattyú nyomja a fékbetéteket a tárcsának mindkét oldalához. A zárt rendszernek komoly előnye, hogy nem szennyeződik, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult.

Fontos még megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között nem felcserélhetők. A kerékre szerelt féktárcsa is a rendszertől független, a Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található. A cserélhető tartalék fékbetét ugyancsak külön menüpontban található. Amennyiben a hidraulikus fékváltókarban váltás elektronikus, az Shimano Di2 vagy SRAM eTap rendszert alkalmaz. Mindkettő teljesen új szisztéma, így „hidro-elektronikusra” történő fejlesztéskor a fékváltókarokon kívül a váltókat és a féktesteket is le kell cseréni, a váznak pedig kompatibilisnek kell lenni mind a tárcsafék, mind az akkumulátor elhelyezésével és az elektronikus kábelvezetéssel. A hajtómű maradhat, feltéve, ha kompatibilis az adott hátsó fokozatszámmal.

Amennyiben mechanikus váltásról beszélünk, ma már minden váltórendszer pozícionált, a kerékpárosnak csak a kart kell működtetni, a többi a váltórendszer feladata. A legtöbb kurrens fékváltókar 11-12 hátsó fokozatot kínál, és a régi rendszerekkel való kompatibilitás lényegében megszűnt. Mindhárom nagy alkatrészgyártónál (Shimano, SRAM, Campagnolo) 11 fokozattól a váltókarnak és a váltóknak a megfelelő pozícionáláshoz fokozatszám, széria (modellsorozat) és felhasználás szerint meg kell egyezni. Tehát a váltóalkatrészek nemcsak a gyártók között inkompatibilisek, hanem az egyes márkák is megszakították a saját rendszeren belüli visszamenőleges kompatibilitást. A gyártók az MTB felhasználásra szánt váltórendszere gyakran az országútitól eltérő bowdenhúzás-áttétellel rendelkezik, fokozatszám tekintetében is eltér, azaz ma már márkán belül sem helyettesíthető be eltérő felhasználási csoporthoz tartozó és fokozatszámú alkatrész. A kompatibilitás kérdéskörében a weboldalunkon megjelent szakcikk nyújt segítséget.

A Bikepro webshopban az országúti hidraulikus fékváltókarok tartalmazzák a féktestet és a feltöltött fékvezetéket, áruk oldalanként jellemzően 120.000 Ft körül alakul. Ezek elsősorban országúti kerékpárokra szerelhetők fel, emellett gravel, cyclocross és túra kerékpárokon is alkalmazhatók. Fékváltókart elsősorban a japán Shimano és az amerikai SRAM kínál. Amennyiben a rendszer komponenseire van szükség, többféle hidraulikus fékvezetéket, szereléket is kínálunk a piacvezető specialista márkáktól, mint az a2z, a Jagwire vagy az XLC.

Árukereső.hu Árukereső.hu