A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Országúti 622-es fűzött kerék és szettek keskeny felnivel.

Országúti, 622-es fűzött kerékszettek keskeny felnivel.
Rendezés:

Az országúti kerékpárok tradicionális kerékmérete 700c, amely 622mm peremátmérővel rendelkezik. Mindkét elnevezés használatos. Jó tudni, hogy a 700c országúti kerék, a 28”-os trekking és a 29”-os MTB ugyanazt az ETRTO szabvány szerinti 622mm abroncsperemátmérőt alkalmazza, mindazonáltal a felni szélessége és kialakítása eltér, így a különböző felhasználásra kínált - azonos átmérőjű kerekek - nem csereszabatosak.

Manapság a legtöbb kerékpár gyárilag fűzött kerékszettel szerelt. A „gyári” kerékszettnek szokás nevezni azt a típust, amely egy modellnév alatt tartalmazza mind az első, mind a hátsó kereket, amely tartalmazza az abroncsot, a küllőket és a küllőanyákat, illetve a kerékagyat és annak rögzítőjét, ami olcsóbb modellek esetén tengelyanya, prémium típusok esetében gyorszár vagy átütőtengely. Kaphatók emellett komplettre fűzött kerékszettek, amelyek nem kaptak modellnevet, de kialakításuk átgondolt, megbízható alternatívát kínálva a drága speciális kerékszetteknek.

Az országúti külsők gumik 20-28mm szélességükkel, mintázat nélküli futófelülettel kizárólag aszfaltra készülnek. A keskeny, pehelykönnyű kialakításhoz passzoló felniszélességet kívánnak. A szélességet és a peremátmérőt a gumin szereplő ún. ETRTO szám jelöli. Kerékvárláskor a bicaj kerekén lévő gumi ezen adatait kell legyezni. Az ETRTO szám két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 700x23c mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti 23-622 méret, ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. A peremátmérő tehát 622mm, a gumiszélesség pedig 23. Az alkalmazható gumiköpeny-szélesség már nem igényel milliméterpontos egyezés. Elsődlegesen az abroncs peremek közt mért belső szélessége határozza meg. Az ajánlott érték 50-80% közötti, azaz 23mm gumiszélesség 15-20mm belső peremszélességet igényel.

Miután ellenőrizted a váz- és gumikompatibilitást, tisztázni kell, hogy a kerékszettet abroncsfékes vagy tárcsafékes kerékpárhoz lesz. Kizárólag az előbbi rendelkezik fékezhető abroncsfelülettel, az utóbbinak pedig elég erősnek kell lenni a tárcsafék okozta plusz terheléséhez. A kerékrögzítéshez használt tengelyrendszer területén számos szabvány van a piacon. A két fő variáns az ejtőpapucsos és az átütőtengely (Thru axle) rendszer. Az ejtőpapucsos (nyílt sarus) változat rögzülhet gyorzárral vagy hagyományos tengelyanyával. Tárcsafékes országúti és gravel kerékpárokon az elől 12x100mm, hátul 12x142mm Thru axle tengelytípus a legelterjedtebb.

Végezetül a hátsó kerék lánckeréksor-szisztéma lehet menetes, amely szabadonfutó sorral használható, vagy kazettás, amely ezzel kompatibilis lánckeréksort fogad. Ez utóbbi egyaránt kapható 8-10 vagy 11-12 fokozathoz készült változatban. Vásárlás előtt tisztázni kell a fékrendszer és a tengelytípust, továbbá a fokozatszámot és természetesen a kerék- és gumiköpeny méretet. A Bikepro honlapján ezen információk minden leírásban megtalálhatók.