A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár Lámpa Szett - Első és hátsó kerékpár lámpák

Ebben a termékkategóriában a kerékpárhoz való első és hátsó lámpa szett kap helyet (együtt mindkettő), dinamós vagy akkumulátoros energiaellátáshoz.
Rendezés:
Rendezés:

A kerékpáros lámpaszett első és hátsó fényforrást tartalmaz, biztosítva az egységes megjelenést és az egyszerű beszerzést. Közúti kerékpározás során szó szerint életbe vágó a láthatóság biztosítása: a kerékpárra – esetleg táskára, ruhára - rögzíthető LED lámpa vagy villogó pontosan erre célra készül. Következésképpen elengedhetetlen, hogy ne csak a nem mindennapos közlekedésre használt bicaj, hanem a teljesítményorientált MTB vagy országúti kerékpár is rendelkezzen legalább egy kisméretű, de erős fényű LED-villogó szettel.

A két lámpa a funkcióból adódóan különböző fényerősségű: az első a KRESZ utasítása alapján fehér, a hátsó piros árnyalatú fényt bocsájt ki. Jellemzően a gyártók a paletta alacsonyabb szegmensében szereplő, inkább a láthatóságra mintsem az út teljes bevilágítására készült lámpatípusokat kínálják „párosított” csomagban. Mindazonáltal néhány márka a középkategóriás, nagyobb teljesítményű első lámpáit ellátja hasonló dizájnnal rendelkező és minőségi színvonalat képviselő hátsó villogóval. Ez utóbbi megkönnyíti a beszerzést, másrészt egységesebb megjelenést biztosít a kerékpáron.

Rendszerint az ár is kissé mérsékeltebb, mintha a két lámpamodellt külön vásárolnánk meg. Nézzük először az első lámpával kapcsolatos tudnivalókat! A LED fényforrás ma már lényegében alapkövetelmény, és egyre több modell kínál praktikus tölthető akkumulátort. Jó tudni, hogy a lámpák által biztosított fényerő nem áll összefüggésben az alkalmazott LED-ek számával, viszont szinte mindig szoros összefüggést mutat az akkumulátorok teljesítményével.

Párezer forintból megfelelő minőségű és teljesítményű LED-villogót vehetünk, amely városi körülmények között - ahol a közvilágítás elég fényt ad a tájékozódáshoz - elegendő fényt biztosít, hogy a bringás a forgalomban jól látható legyen. Előnyös, ha oldalról is érzékelhető a lámpa fénye, mert így egy utcából történő kihajtáskor jobban észreveszik a bringást. A közvilágítás nélküli területen a „helyzetjelző” típus persze már kevés: itt nemcsak látszani, de látni is kell! Elengedhetetlen a legalább 20 lux (kb. 200 lumen) teljesítmény, ami a 25 km/h körüli tempóhoz is megfelelő fényt biztosít.

Az akkumulátor üzemidejét meghosszabbítja a villogó üzemmód, ahol van közvilágítás, azt érdemes használni. Fontos tehát a lámpa fényszórása, azaz mekkora területre világít be, illetve a csóva mennyire fókuszált. A legnagyobb teljesítményű modelleket leszámítva a lámpák csak közvetlenül a kerékpár előtti szakaszt világítják, de az úton lévő hibákat, gödröket így is kiválóan lehet látni. Nagyobb világításmentes, sötét szakaszok esetén javasolt egy jobban fókuszált lámpát választani, amely határozottabban világítja meg az utat. Az első lámpa rögzítése jellemzően kormányra szerelt konzollal vagy gumipánttal történik.

Aennyiben nagyobb teljesítményű és tömegű típusról van szó, az elfordulás, rázkódás megakadályozása érdekében a fix bilincs jobb konstrukció. A hátsó lámpa nemcsak teljesítményben, hanem funkcióban és kialakításban is eltér, jellemzően figyelemfelkeltő villogó vagy stoboszkóp üzemmódban használjuk. A kisméretű kialakításnak köszönhetően a lámpatest praktikusan helyezhető el a kerékpáron, a rögzítés nyeregcsőre szerelt konzollal vagy gumipánttal történik. Mindkét lámpatípus esetében a gumipánt webáruházukból utólag is beszerezhető. Ez egyben a gyors le- és felszerelést is biztosítja, ami a kerékpár leparkolásakor mindenképpen előnyös.

Emellett számos villogó támvillára, nyeregtáskára vagy a ruhára is rögzíthető. A műanyag házon található a lencse, e mögött rendszerint több kisebb vagy 1 nagy fényerű (CREE) LED kap helyet. Ideális körülmények közt a villogó minimum 500, de a fejlett típusok esetében akár 1500 méter távolságból is kivehető. Városi közlekedésben fontos az oldalirányú láthatóság: a fejlett lencséknek köszönhetően számos korszerű hátsó lámpa képes 300 fokban szórni a fényt. Az áramforrás lehet gombelem, ceruzaelem vagy integrált akkumulátor. Mivel a villogó fogyasztása mérsékeltebb, mint az első lámpa esetében, az elemes megoldás sem elvetendő, de az akkus preferált. Nem utolsósorban a kiválasztásnál fontos szempont, hogy a lámpák kesztyűben is használhatók legyenek.

A Bikepro webáruház számos korszerű akkus LED lámpaszettet kínál. A márkák a jól ismert AXA, Acor, Bikefun, Blackburn, Cateye, Jing Yi, M-Wave, Smart, Trelock, Velotech és XLC cégek közül kerülnek ki. Habár közel 1000 forintért is kapható szilikonpántos „vészvillogó-szett”, a minőségi, nagy fényerejű, kiváló láthatóságot biztosító lámpaszettek jellemzően 2500 forintnál kezdődnek. A kerékpáripar csúcsát jelentő hi-tech modellek akár 35000 Ft-ot is kóstálhatnak, ezért fejlett technikát és szolgáltatásokat kapunk. Ilyen például a Trelock LS 760 i-GO Vision ION és LS 720 USB-ről tölthető LED lámpa szett LCD kijelzővel rendelkezik, amely mutatja a fennmaradó működési időt. Beépített szenzorja segít, a megfelelő csóvaszög beállításában, megakadályozva a szembe jövő forgalom elvakítását. Mintha a legkorszerűbb luxusautóban is ülnénk!

A témában Bikepro szakkcikk is megjelent, amely itt olvasható.

Árukereső.hu Árukereső.hu