Hidraulikus munkahenger, hidraulikus féktest
A hidraulikus fékrendszer a munkahengert tartalmazó féktestből, a dugattyút magába foglaló fékkarból és a fékvezetékből áll. A jelen termékkategória kizárólag a hidraulikus féktestet tartalmazza. Fontos megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között általában nem felcserélhetők. A kerékre szerelt féktárcsa a rendszertől független, Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található. A cserélhető tartalék fékbetét is külön menüpontban található.
A hidraulikus fékrendszer működés elve a következő: a fékkarban lévő dugattyú pumpálja az olajat a keréknél lévő féktesthez, ahol kettő, négy, vagy akár hat dugattyú nyomja a fékbetéteket a tárcsának mindkét oldalához. A zárt rendszer nagy előnye, hogy nem szennyeződik, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult. Alig meglepő, hogy manapság egyre több kerékpáron találkozunk tárcsafékrendszerrel, továbbá a fejlettebb, tökéletesebb hidraulikus típus egyre elérhetőbbé válik. És ma már nemcsak az egyenes kormányos kerékpárokon népszerű, hanem az országúti típusokon is megjelent a tárcsafék.
A hidraulikus féktestben „dolgozó” munkahenger többféle anyagból készülhet: népszerű például az ipari műanyag és a kerámia. Lényeg, hogy pontosan illeszkedjen, a fékfolyadék ne szivárogjon, emellett könnyedén, súrlódásmenetesen mozogjon. A munkahenger külön nem cserélhető, a hidraulikus féktest meghibásodás esetén egyben cserélhető. Ilyenkor megfontolandó az egész fékrendszer cseréje, mivel nem jár lényegesen nagyobb költséggel, mint a javítás.
A Bikepro kínálatában mind a felszerelésre kész hidraulikus fékszett, mind annak egyes komponensei egyaránt elérhetők. A féktest rendszerint a komplett fékszett árának 60-80%-át teszi ki. A márkák tekintetében megtaláljuk a piac legismertebb szereplőit, mint a Shimano, a SRAM, a Tektro és a Hayes.