A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Agyváltó Váltókar

Ebben a kategóriában az agyváltókhoz tervezett markolatváltókat és Rapidfire rendszerű váltókarok taláhatók. Ezek speciálisan az adott agyváltóhoz tervezett bowdenhúzással rendelkeznek, tehát mindenképp érdemes tájékozódni a kompatibilitással kapcsolatban. Ez az információ általában a váltó és a váltókar adatlapján is megtalálható.
Rendezés:
Rendezés:

A bolygóműves agyváltók esetében a váltókar, a váltómű, illetve az ezeket összekötő bowden alkotja a kerékpár váltórendszerét. Az agyváltóval szerelt kerékpárok a mindennapi közlekedésben és a hosszútávú bicajos túrázásban váltak be leginkább, sok tekintetben jobb megoldást jelentenek, mint a manapság elterjedt láncváltó rendszerek. A gyártók így többnyire igényes városi, trekking és túra kerékpárokat szerelnek agyváltóval, illetve egyéb praktikus felszereléssel kiegészítve.

Az agyváltó tulajdonképpen egy bolygómű rengeteg egymásba kapcsolódó fogaskerékkel, mint a gépjárműveknél. A piacon manapság 3-5-7-8-11 és 14 fokozatú agyváltók kapatók, a legnagyobb gyártók a SRAM, a Shimano, a Sturmey-Archer, illetve az agyváltók etalonját jelentő német Rohloff. Az agyváltóval szerelt kerékpárok legfőbb előnye az elképesztő élettartam, valamint a gondozást alig igénylő, precíz, és időjárás független működés. Az ok egyszerű: az agyváltó szerkezete nincs kitéve külső sérülési lehetőségeknek, vagy szennyeződésnek, hiszen a kerékagy testébe, zárt rendszerként működik, nem tudja a szél belefújni a port, nem kerül bele sár vagy kosz, így csak minimális karbantartás igénye van.

Az agyváltót többféle működési elven alapuló váltókar képes kezelni, legyen az Rapidfire, markolatváltó, vagy karos váltó kormányra, kormányvégbe vagy alsócsőre szerelve. A karválasztás tehát a személyes preferencia, valamint a kerékpár típusa és technikai paraméterei határozzák meg. Például egy városi közlekedésre „befogott” agyváltós kerékpárra ideális a markolatváltó, ha kirándulgatunk is vele, akkor a Rapidfire típus talán jobb, hosszútávú túrázáshoz pedig sokaknak a kormányvégbe szerelt karos változat lesz az ideális.

Ahogy már említettük, az agyváltók 3-5-7-8-11 és 14 áttételfokozatot kínálnak, ennek megfelelően a váltókarnak is ennek megfelelő fokozatszámmal kell rendelkezni. Jó tudni, hogy a különböző gyártók adott fokozatszámmal rendelkező váltói nem feltétlenül kompatibilisek egymással. Például a kínálatunkban megtalálható Shimano Nexus 7s Rapidfire váltókar kizárólag 7-fokozatú Nexus agyváltóval kompatibilis, a Sturmey Archer 5s kormányvégbe rögzíthető váltókar pedig az angol márka 5-fokozatú agyváltóját képes vezérelni.

A Bikepro webshopban többféle agyváltóhoz készült váltókar kapható, ezek elsősorban városi, túra, trekking és e-kerékpárokra kerékpárokra szerelhetők fel. Váltókart elsősorban az agyváltók gyártói kínálnak, mint például a Shimano, az SRAM illetve a Sturmey Archer. A váltókarok ára 300-től 12000Ft-ig terjed, rendszerint jobboldali kiszerelésűek, de esetenként kapható ellenkező oldalra való váltókar. A váltókról, illetve a bowdenek fontosságáról számos Bikepro szakcikk jelent meg:

A bowdenház-választásról

Mi a szerepe a bowdenház kupakoknak a fék és váltásteljesítményben?

Miben segít neked a jó fékbowdenszálról és váltóbowdenszálról készült szakkcikk?

Tudtad, hogy léteznek alternatív váltórendszerek?

Árukereső.hu Árukereső.hu