A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

18 colos belső gumi, 355x37-57-es tömlő

Ebben a termékkategóriában a 18 colos belső gumik (355x37-57) kapnak helyet.
Rendezés:
Rendezés:

A 18” a gyermekbringák közt egy „köztes” méret, a 16” és a 20”-os közti űrt hivatott betölteni. Az 5-8 éves korosztály számára készülnek ilyen „kisbicajok”, rendes lánchajtással, tehát valamelyest számít a gumiminőség és -mintázat.  Ritkábban összecsukható városi kerékpárokon is felbukkan a 18”-os gumiméret valamelyik változata. A 14-es és 18-as bringák elég ritkák itthon, pedig megvan a létjogosultsága a köztes méreteknek. Mivel nem túl gyakori méret, sok kereskedés nem foglalkozik vele, de a Bikepro minden kerékpártípust megpróbál pótalkatrésszel – a jelen esetben belső gumival - ellátni.

A belső gumi kiválasztásnál figyelni kell arra, hogy két úgynevezett 18”-os a kerékméret van forgalomban, szerencsére az átmérő különbségek nem nagyok, így a szabványos ETRTO szerinti 355-as belső mindkettőbe jó lesz. A szélesség tekintetében pedig egy bizony határértéken belüli egyezés szükséges, amt a gyártók a belső gumin minden esetben feltüntetnek.

A belső gumi kiválasztásnál a külső gumi paramértereit, nevezetesen a rajta szereplő ETRTO-számot kell figyelembe venni Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például gumi oldalfalon szereplő 18x1.75” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (47-355), viszont egy másik 18”-es bicajon 18x1 3/8 is szerepelhet, ami ETRTO szerint 37-400. Az ETRTO szerinti méret a szélességre és az abroncs peremátmérője utal milliméterben, a 355 és a 400mm közti különbség azonos belsővel még éppen áthidalható.

A külső gumi átmérője mellett belső gumi típusának egyeznie kell a szélességgel is, ez a fenti példában 47, illetve 37mm. Az itt látható kínálatban szerepel mind 18 x 1,75-2,125 (47-54x355) belső gumi, mind 18 x 1 3/8 (37-400) típus, ilyen esetben az ETRTO szerinti megfelelő méretet célszerű választani, ami szerencsére pont megegyezik a példákban szereplőkkel. Ha nem pontos az egyezés, akkor szélesség tekintetében a középértéket érdemes „megcélozni”.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.

Árukereső.hu