A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

18 colos külső gumi, 355-ös peremátmérőjű, 37-57 mm-es szélességű köpenyek

18 colos külső gumit, 355-ös peremátmérőjű, 37-57 mm-es szélességű köpenyeket találsz itt.
Rendezés:

A 18” a gyermekbringák közt egy „köztes” méret, a 16” és a 20”-os közti űrt hivatott betölteni. Az 5-8 éves korosztály számára készülnek ilyen „kisbicajok”, rendes lánchajtással, tehát valamelyest számít a gumiminőség és -mintázat.  Ritkábban összecsukható városi kerékpárokon is felbukkan a 18”-os gumiméret valamelyik változata. A 14-es és 18-as bringák elég ritkák itthon, pedig megvan a létjogosultsága a köztes méreteknek. Mivel nem túl gyakori méret, sok kereskedés nem foglalkozik vele, de a Bikepro minden kerékpártípust megpróbál pótalkatrésszel ellátni.

A méretválasztásnál figyelni kell arra, hogy két úgynevezett 18”-os a kerékméret van forgalomban. Éppen ezért nem a „colos” méretet, hanem a gumin szereplő ETRTO számot kell legyezni! Az ETRTO két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. A gumi oldalfalon szereplő 18x1.75” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (47-355), viszont egy másik 18”-es bicajon 18x1 3/8 is szerepelhet, ami ETRTO szerint 37-400. Az ETRTO 355-as gumi csakis 355-as felnire szerelhető fel, a 400-as pedig az annak megfelelőre. Mindenképpen ellenőrizzük, melyikre van szükség! Az ETRTO szerinti méret a szélességre és az abroncs peremátmérője utal milliméterben. Az alkalmazható gumiköpeny-szélesség már nem ilyen egzakt egyezés: ezt elsődlegesen az abroncs peremek közt mért belső szélessége határozza meg. Az ajánlott érték 50-80% közötti, azaz 50mm gumiszélesség 25-40mm felniszélességet igényel.

Általánosságban elmondható, hogy a gumiabroncs gumiból, általában textil erősítővázból és acélból vagy Kevlar/Aramid sodronyból áll. Lehet benne belső gumi (más néven tömlő), de fokozatosan terjed a tömlő nélküli tubeless rendszer, amelynél a tömítést a gumiabroncs és a tömítő folyadék végzi. A gumiköpeny mintázata MTB kerékpárok esetében nagymértékben meghatározza a menettulajdonságot, a tapadást, a fékezhetőséget és a kanyarvételt. Szilárd burkolatra szánt gumiköpenyek esetében a mintázat nem annyira fontos, a tapadást nem növeli, még nedves időjárásban sem.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.