A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

14 colos belső gumi, 254x47-57-es tömlő

Ebben a termékkategóriában a 14 colos belső gumik (254x47-57) kapnak helyet.
Rendezés:
Rendezés:

A belsőgumi kiválasztásnál figyelni kell arra, hogy több úgynevezett 14”-os a kerékméret van forgalomban, szerencsére az átmérő különbségek nem nagyok, így a szabványos ETRTO szerinti 254-as belső mindegyikbe jó lesz. A szélesség tekintetében pedig egy bizony határértéken belüli egyezés szükséges, amt a gyártók a belső gumin minden esetben feltüntetnek.

A belső gumi kiválasztásnál a külső gumi paramértereit, nevezetesen a rajta szereplő ETRTO-számot kell figyelembe venni Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 14x1.75” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (47-254), viszont egy másik 14”-es bicajon 14x1 3/8 is szerepelhet, ami ETRTO szerint 37-288. Az ETRTO szerinti méret a szélességre és az abroncs peremátmérője utal milliméterben, a 254 és a 288mm különbség – mint már említettük – még azonos belsővel áthidalható.

A külső gumi átmérője mellett belső gumi típusának egyeznie kell a szélességgel is. (Ez a fenti példában 47, illetve 37mm.) A fenti kínálatban szerepel mind 14 x 1,75/2,125 (47/54-254) belső gumi mind 14 x 1 3/8 - 1 5/8 (37-288) típus, ilyen esetben az ETRTO szerinti megfelelő méretet célszerű választani, ami pont megegyezik a példákban szereplőkkel.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.

Árukereső.hu